Lukáš Drexler |
Vztahuje se k |
Tento pozdrav byl vyhrazen výlučně Marii8.dubna » Revue Theofil Panna Maria obdržela od Boha výlučné poslání a výlučný dar: být matkou Boha vtěleného. Tuto výsadu a výjimečnost vyjadřuje již pozdrav, jaký pronesl archanděl Gabriel, poslaný od Boha ohlásit Marii tuto zvěst. A této mimořádnosti si byli vědomi i st… Považte, jak za Vás trpěl, a rozvažujte o tak veliké lásce30.března » Revue Theofil Jeden z dopisů italské stigmatizované mystičky sv. Kateřiny de' Ricci (+1590) adresovaný jejímu otci, který prozrazuje jejich vzájemnou starost a péči, kdy otec světici a jejím spolusestrám pomáhal v zajišťování každodenních potřeb, nutných pro chod… Skrze kříž se země stala nebem26.března » Revue Theofil Nejen Kristova osoba, ale i jeho kříž - symbol a nástroj jeho vykoupení - jsou mezním, zlomovým bodem v dějinách vesmíru, takže lze díky tomu mluvit nejen jako "před Kristem" a "po Kristu", ale i jako "před křížem" a "po kříži", neboť "kříž je počát… O postu14.února » Revue Theofil Sv. Antonín Paduánský (+1231) vyzývá k tomu, k čemu vyzýval už Ježíš: nepostit se pouze na oko, ale opravdově, aby se člověk neusiloval zalíbit lidem, ale Bohu, "který vidí, co je skryto," a který tuto opravdovost odměňuje. Kenotický trojjediný Bůh29.ledna » Revue Theofil Trojjediný Bůh je ve všem svém konání zároveň kenotický: jak ve svém vnitřním životě, v jednání každé z osob Trojice vůči druhým dvěma, tak ve vztahu ke stvořenému světu - při jeho stvoření i při jeho vykoupení, jak to popisuje slavný švýcarský teol… Nebudete-li jako děti, jistě nevstoupíte do nebeského království12.ledna » Revue Theofil Co znamená onen Ježíšem vznášený nárok, abychom byli "jako děti"? To vysvětluje latinský církevní otec sv. Hilarius z Poitiers (+367) ve svém Výkladu k Matoušovu evangeliu. O kázání Panny Marie1.ledna » Revue Theofil I když Panna Maria, Matka Boží, je známa spíše svou mlčenlivostí než výřečností, jak o tom svědčí Písmo, přesto vyslovila mnohem více než všichni kazatelé světa, k čemuž nepotřebovala ani množství slov, ale postačilo jí jedno jediné... Bůh se stal člověkem, aby se člověk stal Bohem28.prosince » Revue Theofil Bůh je duch, jak říká Ježíš. Proto aby bylo možné spatřit neviditelného Boha, stal se viditelným, když na sebe přijal viditelné tělo a stal se člověkem, abychom jej mohli nejen vidět, ale i slyšet a dotýkat se jej a nakonec dokonce jej i jíst pod zp… Ten, který drží celý svět, se dává zaslechnout v pláči dítěte26.prosince » Revue Theofil Mocný Bůh se dobrovolně stává bezmocným, když se vydává do rukou lidí jako bezbranné dítě, ten, který objímá vše, se nechává ovinout plenkami a objímat lidskýma rukama své matky v chudém chlévě. Bůh se stává člověkem, abychom mohli spatřit jeho tvář… Žena je orantou ve znamení Přímluvce27.listopadu » Revue Theofil Ani v duchovní rovině, tak jako v té tělesné, není ženě odňata její výsostná mateřská úloha, jak o tom píše význačný pravoslavný teolog Pavel Evdokimov (+1970). Koneckonců tuto výsostnou úlohu ve své osobě dokonale vyjádřila a naplnila Panna Maria, … Ježíš Kristus je Král, avšak jeho Království není z tohoto světa22.listopadu » Revue Theofil Ježíš Kristus je Bohem a jeho proroky zaslíbený král, ovšem jeho království není z tohoto světa, proto jej nemohly ohrozit ani úklady Herodovy, ani úklady ďábla, kteří usilovali o jeho život, neboť se obávali o svoji moc, uplatňovanou v tomto světě,… Životem srdce je láska21.listopadu » Revue Theofil Hugo ze Sv. Viktora (+1141), významný středověký teolog z okruhu pařížské svatoviktorské školy, jen jinými slovy de facto vyjadřuje to, co již několik století před ním napsal sv. Augustin, totiž že "nepokojné je naše srdce, dokud nespočine v tobě, B… |
|