Hana Slívová |
Vztahuje se k |
Host: Hana Slívová, novinářka12.dubna » ČRo 2 - Praha Co všechno musí umět rozhlasová editorka? Kdo ji inspiroval ke kresleným deníkům? A co se dočteme v její čerstvé sbírce básní? Moderuje Joachim Dvořák. V Rusku musí přijít změna zevnitř, říká rusistka Machoninová. V románu Hella řeší otázku domova7.března » ČRo „Pociťuji, že zájem o rusky psanou literaturu v Česku teď není, a to ani o tu otevřeně protirežimní. Já to ale budu dál zkoušet, je to má profese,“ říká Alena Machoninová, která v Moskvě a okolí žila posledních zhruba dvacet let. Hana Slívová s ní v… Kreslení komiksů je osamělé povolání. Animaci učím, abych byla v kontaktu s mladými, říká Čupová1.března » ČRo „Netušila jsem, že komiks může být někde takové téma,“ komentuje Kateřina Čupová zkušenost z velkého festivalu ve francouzském městě Angouleme, kam se dostala díky mezinárodně úspěšné komiksové adaptaci Čapkovy hry R.U.R. Do dalšího remaku klasiky s… Romantika + sci-fi = parobot. Rád balancuju na hranici reality a fikce, říká výtvarník Adolf Lachman28.února » ČRo „Z konzumního spotřebitele se stávám pozorovatelem. A nejlepší je, když u pozorování můžu zůstat,“ říká absolvent klasického malířského ateliéru Zdeňka Berana, který ovšem dlouhodobě pracuje zejména s tužkou a počítačem. Pod jeho rukama vzniká svět … Všímavost je v umění důležitější než talent a invence, říká výtvarník Pavel Büchler5.února » ČRo Pavel Büchler původně studoval typografii, a kdyby v 80. letech neopustil Československo, dost možná, že by se jí věnoval dodnes. V Anglii ale rozvíjel linii volného umění, kterou započal ještě v Praze experimenty s akčním uměním. Co z typografie v … Důležité je, aby výstavy aktivovaly nejmladší generaci. I děti se zajímají o klima a další témata, která řeší dospělí, říká Jiř2.února » ČRo 3 Vltava Někdejší ředitel Národní galerie Jiří Fajt se dnes stará o projekty Státních uměleckých sbírek v Drážďanech. Proč tamní kurátorský tým odmítl výstavu Olafura Eliassona? Důležité je, aby výstavy aktivovaly nejmladší generaci. I děti se zajímají o klima, říká Jiří Fajt2.února » ČRo Třetím rokem se někdejší ředitel Národní galerie Jiří Fajt stará o program a mezinárodní projekty Státních uměleckých sbírek v Drážďanech. Proč tamní dětský kurátorský tým odmítl výstavu Islanďana Olafura Eliassona? Jaké bylo setkání s tureckým nobe… Deníky nejsou přežitek. Pomáhají s traumaty a nabízí zpomalení v příliš rychlé době31.ledna » Bleskově.cz Každodenní zápisy mají v současnosti mnoho podob. Lidé si své poznatky zaznamenávají nejen do diářů či sešitů, ale i do mobilů. Zjistila jsem, že herectví pro mě není. Pozornost mi nedělá dobře, říká režisérka Kamila Polívková22.ledna » ČRo Na ničem prý příliš nelpí a ráda přijímá nové výzvy. Jedna z nich – režie inscenace Juices v Mannheimu – jí dokonce přinesla další německé nabídky ke spolupráci. Kromě Německa režíruje na Slovensku, v Praze i Brně, kde už jako dospívající zjistila, … V dospívání jsem chtěl být hudební skladatel, je to nejlepší věc na světě, říká režisér Karásek17.ledna » ČRo Svůj první velký film Karel, já a ty natočil Bohdan Karásek až po čtyřicítce. „Jediné, co zbývá, když se nedaří, je být trpělivý a nepřestávat věřit ve svou hvězdu,“ řekl Haně Slívové ve Vizitce, kde mluvil také o své režijní práci na krimi podcastu… Jak překládat metafory? Ani po 30 letech nedokážu říct, kam až můžu zajít, říká Viktor Janiš22.listopadu » ČRo Může být ručník zuřivý? Jak těžké je dnes divadlům udat překlad dramatického textu? A co to znamená, když překladatel o své odměně řekne, že je na úrovni „chléb, sůl a Chorvatsko“? I o tom ve své Vizitce mluvil překladatel z angličtiny a vystudovaný… Šéf Respektu Erik Tabery: Jak bojovat s nedůvěrou? Nálepkování nepomůže, důležité je psát věcně (Vizitka) (audio)17.listopadu » Kurzy.cz Na začátku listopadu oznámil týdeník Respekt start éry bez vydavatelského domu Economia v zádech. Kdyby se vyvázání z vydavatelství nepovedlo, byl šéfredaktor listu Erik Tabery připraven odejít. „Už jsem de facto odcházel, nevěřil jsem, že se to |
|