Pracovní karanténa by mohla při zhoršení epidemie pomoci zajistit v Ústeckém kraj dostatek řidičů vlaků i autobusů
Vláda má 12. ledna schválit seznam profesí, kterou budou využívat takzvanou pracovní karanténu. Týkat by se mohla zdravotnictví, dopravy, energetiky nebo vodohospodářství.
Tato pracovní karanténa má zajistit, že bude stát fungovat i v případě, kdy by se mezi zaměstnanci v klíčových odvětvích rozšířila varianta covidu-19 omikron.
Ústecký kraj kvůli tomu u dopravců mapuje počty nemocných řidičů autobusů. Chce předejít omezování spojů.
Dispečer Marek Slapnička obvolává řidiče DSÚK ohledně zajištění jednoho z ranních spojů. Obsadit některé autobusy je podle něj někdy problematické.
„Momentálně to skutečně náročné je, protože řidiči mají i různé jiné aktivity – doktory a tak. Potřebuji to skloubit tak, aby byli všichni víceméně spokojení a všechno to vyjelo, takže využívám brigádníky i kolegy garážmistry, ale zatím se nám všechno podařilo nějak poskládat,“ popisuje Slapnička.
Mezitím přijíždí na depo v ústeckých Předlicích několik řidičů z ranních spojů. Jak říká ředitel krajského dopravce Milan Šlejtr, spoje by nebyli schopni zajistit, když by celkově chybělo zhruba 15 procent řidičů. DSÚK přitom zajišťuje autobusovou dopravu ve většině regionu.
„Jednalo by se zhruba o nějakých 43 lidí, kteří by už pak v souhrnu v Ústeckém kraji chyběli v té dopravě, kterou zajišťuje DSÚK. To už by znamenalo problém pro zajištění těch linek. DSÚK má celkem asi 280 řidičů,“ shrnul Šlejtr.
Pokud by nepomohla pracovní karanétna, následovalo by omezení spojů
Takzvná pracovní karanténa pozitivních řidičů by mohla dopravní obslužnost udržet.
„Je to určitě jedno z těch řešení, které znamená, že ta doprava zůstane zachována, a pokud nebude mít příznaky, tak je pro nás vhodné udělat tam opakovaný test,“ říká ředitel DSÚK Milan Šlejtr.
Ústecký kraj, který dopravu objednává, už má data od jednotlivých dopravců ohledně hraničního počtu řidičů pro zajištění dopravní obslužnosti. V případě, že by byl řidičů kvůli nákaze omikronem skutečně nedostatek, dává kraj dohromady seznamy spojů, které by omezil.
„Doufám, že k tomu nedojde, ale pokud by se tak stalo, budeme vyhledávat ty, které jsou využívány nejméně. Bohužel, samozřejmě se to vždycky někoho dotkne,“ říká vedoucí krajského odboru dopravy Jindřich Franěk.
Prioritu zajištění veřejné dopravy mají mít podle Jindřicha Fraňka školní a pracovní spoje.
Související
-
Problémy v MHD trápí cestující v Děčíně. Kvůli nedostatku řidičů nevyjely některé spoje
Kvůli nedostatku řidičů v MHD v Děčíně nevyjelo v posledních dnech několik autobusů, včetně školních. Stávající zaměstnanci už totiž nechtějí sloužit přesčasy.
-
Na Teplicku 10. prosince nejede 90 autobusových spojů – dopravce prý nemá řidiče
Nedostatkem řidičů omlouvá ČSAD Slaný výpadky v autobusové dopravě na Teplicku. Od prosince, kdy ji tato dopravní společnost převzala, vynechaly stovky spojů.
-
V Mostě chybí řidiči autobusů, dopravní podnik proto vynechává některé spoje
Dvanáct i více spojů denně vynechává páteřní autobusová linka číslo 30 v Mostě. Důvodem je nedostatek řidičů autobusů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Žádná velká dobrodružství. Češi smýšlí o dalším směřování prozápadně, láká je varianta ‚někde mezi‘
-
Peníze ze Sokola musely mizet sofistikovaně. Nyní už by se to stát nemohlo, věří nový starosta obce
-
Připravit další generace na válku. Na školách v Rusku se budou učit, jak vyrábět a ovládat útočné drony
-
Desetitisíce lidí v Evropě oslavily Svátek práce. V Paříži a Stuttgartu sáhla část demonstrantů k násilí