Česká technologická společnost PPC Bee získala investici od Reflex Capital Ondřeje Fryce

Vánoční nákupy se týkaly i české startupové scény. Do společnosti PPC Bee, která vyvíjí a provozuje vlastní stejnojmennou aplikaci pro automatizaci a správu digitálních kampaní, 21. 12. 2021 majetkově vstoupil investiční fond Reflex Capital Ondřeje Fryce. Reflex Capital založil Fryc po svém exitu z internetového obchodu Mall.cz v roce 2013 a mezi nejznámější firmy v portfoliu patří například Productboard, Rekola nebo Smartlook.

PPC Bee dlouhodobě navyšuje meziročně objem spravovaných kampaní o přibližně 100 % a za rok 2021 se jednalo už o bezmála 1 miliardu korun. V horizontu 5 let tento objem plánuje navýšit až k 20 miliardám. Vysoká míra růstu i bez externího kapitálu, unikátní produkt a globální potenciál společnosti patří mezi hlavní důvody, které Reflex Capital k investici vedly.

“Klukům se podařilo postavit skvělý produkt, věříme, že naše zkušenosti z e-commerce je mohou posunout ještě dál, především v zahraničí,” uvedl Ondřej Fryc, managing partner Reflex Capital.

V dosavadní vlastnické struktuře PPC Bee figuroval se 75 % Pavel Vachek, který zároveň zastává funkci CEO a zbylých 25 % drží Ondřej Bartas, který v PPC Bee vede vývoj produktu. Reflex Capital bude nově v PPC Bee držet 12, 4 %, za které zaplatil desítky milionů korun. 

“Od vstupu strategického investora si slibujeme hlavně rychlejší vstup na zahraniční trhy, rychlejší nábor nových kolegů a větší investice do marketingu. Investice od Reflex Capital ale není jen finančního charakteru. Zároveň nám jeho partneři poskytnou mentoring a potřebné know how v klíčových tématech,” uvedl CEO PPC Bee Pavel Vachek.

Info o PPC Bee

Vznik firmy PPC Bee s.r.o. se datuje do roku 2015. První řádky kódu byly ale napsány asi o 2 roky dříve Ondřejem Bartasem. Na začátku to byl jednoduchý skript, který pomáhal eliminovat nudnou lidskou práci při tvorbě PPC kampaní. Dnes je z PPC Bee nejen nástroj pro automatizaci PPC kampaní, ale komplexní a stále se rozšiřující aplikace umožňující pokročilou správu mnoha marketingových kanálů. Mezi klienty PPC Bee patří české a slovenské digitální agentury jako Acomware, Dexfinity, Adexpres, Marketup a největší zadavatelé reklamy z oblasti e-commerce Alza.cz, Mall Group, Heureka, Notino nebo CZC.cz. 

 Celkově má PPC Bee klienty ve 53 zemích po celém světě a za rok 2021 skrze ni klienti utratili 1 miliardu korun.

Founder info:

Pavel Vachek (*1985)

Svou podnikatelskou dráhu začal v roce 2009, kdy spoluzaložil a 10 let vedl digitální agenturu Blueberry poskytující full service služby v digitálním marketingu a vývoji aplikací. Kromě PPC Bee také v roce 2015 založil a stále vede službu Fakturaonline.cz, která umožňuje jednoduché vystavování faktur pro menší podnikatele, působí na 5 evropských trzích a využívá ji v současnosti více jak 10 000 podnikatelů

V neposlední řadě je také společně s Tomášem Karpíškem a dalšími lidmi ze skupiny Ambiente spolumajitelem prémiové značky káv a kávových limonád Sofee and the gang.

Vystudoval Fakultu informačních technologií na ČVUT v Praze a ve volném čase se věnuje plachtění, paraglidingu a ježdění na svých motorkách.