Středočeští silničáři využívají k odhalování skrytých závad silnic speciální georadar a rázovou desku
Středočeští silničáři se pustili do kontrol silnic po zimě. Na některých úsecích k tomu mimo jiné využívají i speciální georadar. Ten umožňuje náhled až šest metrů do hloubky vozovky a dokáže určit například výšku jednotlivých asfaltových vrstev i vady v konstrukci. Měření bez navrtání a dalšího poškození silnice využili silničáři třeba v Mnichově Hradišti. Na místě se byla podívat reportérka Markéta Šulejová.
"To auto má výhodu, že je na něm všechno přidělané a během jednoho průjezdu změří všechno," vysvětluje Jan Sedláček, technik společnosti Viakontrol, která má na starost měření právě jedeme v diagnostickém autě.
Konkrétně v Mnichově Hradišti řeší silničáři problém s poklesy podloží v předpolí mostu na silnici druhé třídy číslo 268. Tento neinvazivní způsob měření jim pomůže zjistit, jakým způsobem úsek opravit.
"Výsledkem by měl být návrh opravy, která by měla být v dlouhodobém horizontu definitivní. ALe vzhledem k historii bude zas na nějakou dobu, ale určitě ne definitivní," uvádí Tomáš Pecka silniční technik Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje.
Georadar dokáže určit například tloušťku jednotlivých asfaltových vrstev, typy materiálu a právě i různé závady. Aby společnost Viakontrol měla co nejpodrobnější informace, využívá při kontrole i rázovy deflektometr. Ten v kombinaci s výpočetním softwarem dokáže zjistit odolnost jednotlivých vrstev silnice."
Naměřená data z přístrojů putují rovnou do počítače. Potom je analyzují technici.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ručně opravujeme chyby, komentuje ředitel Cermatu Krejčí komplikace s výsledky přijímacích zkoušek
-
ŽIVĚ: Čeští hokejisté na šampionátu hrají proti Švýcarsku, Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
Ukrajinci na útok Ruska v Charkovské oblasti připraveni nebyli, i když tvrdí opak, říká generál
-
Více lajků než Langšádlová? Sto dní hájení Ženíškovi nikdo z TOP 09 nedá, soudí politolog Just