Haniku čeká šesté Le Mans. Zkusí prolomit smůlu z předchozích dvou let

Karel Hanika se o víkendu zúčastní úvodního podniku letošního ročníku vytrvalostního mistrovství světa v závodech silničních motocyklů. Tím bude dvacetičtyřhodinový závod v Le Mans. Český závodník opět nastoupí na motocyklu Yamaha rakouské stáje YART, kde utvoří posádku s Marvinem Fritzem a Niccolem Canepou.

Nová sezona vytrvalostního mistrovství světa v závodech silničních motocyklů startuje o víkendu závodem 24 hodin Le Mans. Legendární francouzský podnik se ani letos nebude konat bez českého zastoupení. Součástí startovního pole bude opět Karel Hanika, který se tohoto závodu zúčastní již pošesté. Stejně jako v posledních dvou ročnících tohoto závodu utvoří posádku s Marvinem Fritzem a Niccolem Canepou u rakouské stáje YART Yamaha. Jako rezervního jezdce tým nominoval Švýcara Robina Mulhausera.

"Z toho, že tu konečně je první závod sezony, jsem nadšený. Během zimy jsme tvrdě pracovali. Tým odvedl skvělou práci a vylepšil motorku, jak jen to šlo. Makal jsem, abych se na tento závod připravil, je totiž fyzicky náročný. Doufáme, že celkově letos budeme mít více štěstí. Uděláme, co bude v našich silách. Jsme si jistí, že můžeme dosáhnout na dobrý výsledek. Naším cílem pro letošní sezonu je titul," říká brněnský závodník krátce před startem sezony.

Hanika, Canepa a Fritz již společně v Le Mans závodili v předchozích dvou letech. V obou případech si trojice vyjela v kvalifikaci pole position. Ve vítězství ho nedokázala proměnit ani jednou. Zatímco v roce 2020 obsadila čtvrté místo poté, co Hanika upadl v dešti, loni šachovnicovou vlajku vůbec neviděla kvůli problémům s motorem. Stejná závada posádku loni vyřadila i při dvacetičtyřhodinovém závodě Bol d´Or v Le Castellet. Když k tomu přidáme desáté místo při dvanáctihodinovce v Estorilu po pádu Canepy a druhé místo v Mostě, byla z toho celkově pouze šestá příčka.

S prací, kterou odvedl před startem letošní sezony, je ale tým spokojen. Do sezony vstupuje s vylepšenou elektronikou. Pochvaluje si i pokrok, kterého dosáhl s novými pneumatikami Bridgestone. Při předsezonních testech, které se konaly v Le Mans od 29. do 30. března, posádka skončila na prvním místě. Vyhrála i úterní soukromé testování, ačkoli odpoledne se jezdilo jen omezeně kvůli dešti.

Kromě dvacetičtyřhodinového závodu v Le Mans se bude letošní sezona EWC skládat ještě také ze čtyřiadvacetihodinovky ve Spa-Francorchamps, osmihodinovky v Suzuce nebo z dvacetičtyřhodinového Bol d´Oru v Le Castellet. V plánu je celkem pět podniků, dějiště toho posledního ale zatím nebylo oznámeno. Karla Haniku bychom ale mohli kromě vytrvalostního mistrovství světa vidět také v MS superbiků. Nechal se totiž slyšet, že by měl opět zájem o start na divokou kartu v Mostě, kde nastoupil již loni.

Daviese vyřadila nemoc

Jedním ze soupeřů stáje YART bude v Le Mans i tým ERC Endurance. A na jeho motocyklu Ducati měl původně startovat i Chaz Davies. Trojnásobný vicemistr světa superbiků s továrním týmem Ducati, který ze superbikového MS odešel po loňské sezoně a nyní působí u tovární Ducati jako jezdecký kouč, měl nahradit v posádce stáje po boku Davida Checy a Javiera Forése Lorenza Zanettiho. Ital se vážně zranil při úvodním podniku italského superbikového šampionátu v Misanu. Po incidentu s Alexem Bernardim si zlomil rameno, žebra a také si poranil plíci.

Nakonec ale ani Davies, pro kterého mělo jít o vytrvalostní premiéru, nenastoupí. Kráce před začátkem víkendu ho totiž vyřadila blíže nespecifikovaná nemoc. Checu a Forése tak nakonec doplní Philipp Öttl.

Davies sice loni uzavřel svou dlouhou kariéru v MS superbiků, již tehdy ale zdůrazňoval, že se jedná pouze o odchod z tohoto šampionátu a ne o úplný konec kariéry. Svůj zájem o vytrvalostní závody vyjádřil již loni v listopadu v exkluzivním rozhovoru pro server MotorMix.cz. Není tak vyloučeno, že by se mohl svézt v dalších letošních závodech.

Součástí startovního pole bude opět i posádka stáje Yoshimura Sert Motul ve složení Sylvain Guintoli, Xavier Simeon a Gregg Black. Trojice bude letos obhajovat nejen loňské prvenství z Le Mans, ale také titul mistrů světa.

Úvodní foto: YART via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.