Do druhého největšího města sokolovského okresu přišel Jiří Jun v roce 1969, kdy přijal místo propagačního grafika v hnědouhelném kombinátu Vřesová. Chodov mu přirostl k srdci pevněji než Světlá nad Sázavou, kde se v lednu 1942 narodil, nebo Uherské Hradiště, kde v letech 1958 až 1962 absolvoval obor grafika na Střední uměleckoprůmyslové škole.
Hranice města, které přijal za své, přitom Jiří Jun významem své práce už dávno překročil a dnes patří k nejoriginálnějším a široko daleko nejuznávanějším výtvarníkům Karlovarska.
Od roku 1990, kdy ukončil zaměstnání, aby se vydal na dráhu svobodného umělce, představil své práce na stovce samostatných i kolektivních výstav po celé naší republice a mohli je obdivovat i návštěvníci výstav v jedenácti zemích Evropy (ve Francii, Německu, Rakousku, Itálii či Norsku) a ve Spojených státech amerických.
Z prestižních uznání, jichž se mu dostalo, patří k nejvýznamnějším tři Ocenění nejvyšší kvality na Mezinárodních bienále kresby v Plzni v letech 2000, 2004 a 2010 a pozvání Medy Mládkové k výstavě ve velechrámu moderního výtvarného umění v Muzeu Kampa v Praze.
Kresby Jiřího Juna se vyznačují nezaměnitelným rukopisem, technikou, kterou si autor už před více než třiceti lety vytvořil a pojmenoval ji čárkování. Jeho abstraktní obrazy jsou spředeny z desetitisíců vlasových čáreček tuší v nekonečném množství odstínů od šedé k černé, od světla ke stínu.
A zatímco v nejstarším období své tvorby si vystačil s často až strohou geometrickou abstrakcí, před zhruba deseti lety se v jeho tvorbě začínají objevovat figurální motivy, často s křesťanskou symbolikou.
Návodem k pochopení Junových obrazů mohou být jejich názvy. Nejenom ono Neustálé hledání, ale i třeba Přicházíš s odcházením, Jistotu nedohledáš, Jednota v různorodosti nebo Nyní je potom.
Výstava potrvá do 8. května.