Z centra týmového kempu v Lipně nad Vltavou vyjížděli k pravidelným denním tréninkovým jednotkám, které v průměru představovaly 4-5 hodinové dávky. Počasí nebylo ideální, bylo chladněji, ale rozhodující bylo, že po většinu dnů nepršelo, takže bylo možno odtrénovat vše podle předem daného plánu.

Jezdcům se dostalo opět dokonalého komfortu v podobě doprovodného vozidla při každém tréninku a průběžného servisu profesionálního mechanika Miňa Lukáče, potrénikových masáží Martina Beneše, možnosti používat masážní nohavice, využívat bohaté zázemí wellnes a bazénů Amenity Hotel & Resort, kvalitního ubytování i perfektně připravované stravy. Vše řízeno sportovním ředitelem Petrem Kaltofenem a za přítomnosti majitele týmu Radima Kijevského.

Onou jedinou výjimkou byl Daniel Sporysch, který si musel plnit studijní povinnosti. Jinak tu byl kompletní tým, který se od následujícího pátku rozdělí na dvě části.

Vybraná pětice absolvuje mezinárodní etapový závod z kalendáře UCI Carpathian Couriers Race in memory of Waclaw Felczak (2.2U) určený závodníkům kategorie do 23 let. Jde o velmi prestižní podnik, loňský vítěz Filip Maciejuk od tohoto roku obléká dres Bahrain Victorious.

Závod pro letošek organizátoři vystavěli jako pětidílný etapák. Zahájení v podobě časovky proběhne 29. dubna v Budapešti. V sobotu se celý konvoj přesune do Vysokých Tater, kde v následujících třech dnech čekají na závodníky náročné etapy na slovenské i polské straně Tater s velkým množstvím vrchařských prémií. Závěr pak obstará časovka do vrchu, která bude ve stejný den následovat po dopolední etapě. 

Podle předběžné startovní listiny budeme moci sledovat v akci sedm národních týmů včetně českého, italský Pro-continental tým Bardiani, šest kontinentálních, kromě ATT Investments mj. americký Novo Nordisk Development, italský ASD Cycling Friuli, polský HRE Mazowsze či kanadský Premier Tech. Do konečné sestavy 26 týmů doplní výše jmenované také 12 klubových celků z Dánska, Nizozemska, Polska, Slovinska i Slovenska.

Druhou část týmu ATT Investments čekají v totožném termínu dva jednorázové polské závody kalendáře UCI a to 29. dubna GP Nasielsk-Serock a o den později GP Wyszków. Oba závody jsou do kalendáře UCI zařazeny nově a jde o kategorii 1.2. Je obvyklé, že v Polsku jde velmi často o závody rovinaté, které organizátoři občas opepří šotolinovými úseky.

Zatímco na Karpatských Kurýrech tedy hledejme vítěze mezi vrchaři, takže z ATT má potenciál být lídrem týmu Karel Camrda, tak na polských jednorázovkách by mělo dojít k souboji sprinterů, tudíž lídrem sestavy ATT Investments bude s největší pravděpodobností Tomáš Bárta.

Bude zajímavé sledovat, zda cyklisté ATT Investments naváží na velmi dobré výkony a výsledky z úvodu sezóny. Připomeňme si, že Tomáš Bárta má ze 7 dosavadních závodních dnů kalendáře UCI 5 umístění do desítky, přičemž nejcennější je 2. místo z Trofej Umag.

Tři umístění v top ten má na kontě Mika Heming, nejcennější je pochopitelně vítězná etapa Okolo Rhodosu. Na tomto závodě se stal navíc nejlepším vrchařem Karel Tyrpekl a 4. nejlepším mladíkem byl Karel Camrda.

Velmi dobře si vedla sestava ATT Investments i na South Aegean Tour (2.2), kde kluci vyhráli týmovou soutěž, Petr Klabouch vrchaře a Karel Tyrpekl byl klasifikován v soutěži jednotlivců na 5. místě.

Mimo kalendář UCI startovali cyklisté ATT Investments na domácích závodech, na Slovensku a v Rakousku. Doma suverénně ovládli obě úvodní dějství Carla Cupu v Pardubicích a Soběslavi, když první místa obsadili Tomáš Bárta, resp. Matúš Štoček. V prvním díle Škoda Cupu, českého poháru v silniční cyklistice ve Velké Bíteši, dokončil na výborném 2. místě z úspěšného tříčlenného úniku Jan Kašpar.

Na slovenském poháru v Trnavě obsadili čtyři místa z prvních pěti, přičemž nejvýše vystoupal Matúš Štoček. A na výborně obsazeném pohárovém závodě v rakouském Welsu byl coby jediný zástupce české cyklistiky v úspěšném úniku Tomáš Jakoubek, jemuž to nakonec dalo na 6. místo.

K 19. dubnu si ATT Investments stojí z českých týmů v žebříčku UCI stále nejlépe. 97 bodů ho řadí na 23. místo mezi evropskými kontinentálními týmy.

„V rámci soustředění jsme také se závodníky vyhodnotili úvod letošní sezóny. Osobně vnímám obrovský posun ve fungování týmu a jeho výsledků. Za to jsme také závodníkům poděkovali. Jsem přesvědčený, že s ohledem na kvalitní a promyšlenou přípravu budeme i v další části sezóny podávat velmi kvalitní výkony a že se dostaví další velmi dobré výsledky,“ komentoval výsledky týmu dosažené v březnu a dubnu Radim Kijevský.

„V následujících dvou měsících nás čekají mezi jiným UCI závody v Polsku, Lucembursku, Estonsku, Dánsku či Srbsku. Znamená to, že často budeme souběžně závodit s dvěma sestavami na dvou různých závodech. Celá tato druhá etapa sezóny 2022 vyvrcholí v závěru června na Mistrovství České republiky. A my můžeme mít a také máme jen ty nejvyšší ambice,“ dodal majitel a zároveň manažer týmu.

Poděkování se členům týmu dostalo nejen v morální rovině, ale podle předem daných kritérií byl závodníkovi s nejlepšími výsledky v první části sezóny, jímž se stal Tomáš Bárta, zapůjčen k užívání osobní vůz Mercedes-Benz třídy C.