facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 26. 4. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Robot z pražského centra SAP Services plánuje pohovory s uchazeči o práci

Robot Alex letos v pražském centru pod­ni­ko­vých a ino­vač­ních služeb SAP Services naplá­nu­je 90 tisíc pohovorů s uchazeči o práci ve spo­leč­nos­ti SAP po celém světě. Úspora lidské práce tak dosahuje desítek tisíc hodin. Technologie umělé inteligence SAP využívá také v oblasti HR podpory pro zaměstnance. Díky strojovému učení, které pomáhá kategorizovat příchozí dotazy, zaměstnanci vyřeší svůj aktuální problém v mnohem kratším čase.



Ve společnosti SAP Services, která zajišťuje sdílené služby pro SAP, nyní intenzivně vyvíjí řešení, která s pomocí robotické automatizace a umělé inteligence usnadňují a zefektivňují práci zaměstnanců společnosti SAP po celém světě. Mimořádných výsledků dosáhli s automatizací procesů v oblasti lidských zdrojů. Zmíněný robot Alex je jen jedním z příkladů takových řešení.

„Důležitost SAP Services v rámci skupiny SAP se zvyšuje s tím, jak se postupně transformujeme z centra podnikových služeb na People Innovation Hub. Namísto operativních procesů se čím dál více soustředíme na inovace a expertní služby. Ruku v ruce s tím roste i podíl vysoce kvalifikovaných pozic, které obsazujeme,“ říká Iveta Chválová, ředitelka SAP Services.

Celkem se HR procesům v SAP Services věnuje přes 800 lidí, kteří pečují o kompletní personální agendu zaměstnanců SAP po celém světě. V oblasti náboru pracovníci dlouhodobě věnovali tisíce hodin ročně koordinaci termínů pro pohovory s uchazeči o práci. Tento úkol nyní převzal robot a v loňském roce sám naplánoval 88 % ze 100 tisíc pohovorů. V letošním roce by se tento podíl měl zvýšit na 90 %, zkoordinuje tedy 9 z 10 pohovorů.

Robot během domlouvání termínu pohovoru nabízí uchazeči dostupné volné termíny v kalendáři příslušného manažera SAP. Efektivita náboru se postupně zvyšuje s tím, jak se robot postupně zlepšuje. „Nejdůležitější pro nás je samozřejmě to, že přechod k automatizaci znamená 75% časovou úsporu v porovnání s plně manuálním plánováním,“ říká Petra Kocianová, manažerka týmu náboru SAP Services, a pokračuje: „Zároveň se zaměřujeme na efektivitu při automatizaci. Robot aktuálně zvládne naplánovat pohovor v průměru za méně než dvě hodiny, což zahrnuje i čas, kdy čeká na vyjádření kandidátů k nabízeným termínům, přičemž průběžně v reálném čase aktualizuje volné termíny manažera.“

Podobné časové úspory dosahuje i oddělení HRdirect, což je jednotné kontaktní centrum pro HR dotazy zaměstnanců SAP z celého světa, a to s pomocí technologie strojového učení. Ta z volně psaného textu tazatele správně zařadí dotaz do jedné z více než stovky kategorií, aby mohl být zodpovězen v co nejkratším čase. V loňském roce HRdirect oddělení zpracovalo přes 130 tisíc dotazů, letos očekává růst až na 140 tisíc dotazů.

„Rozeznávají se nejen klíčová slova, ale také struktura dotazu. Čím více požadavků stroj zpracuje, tím lépe se učí rozeznávat správnou kategorii,“ přibližuje Iveta Chválová. Správná kategorizace zároveň zvyšuje kvalitu reportingu, takže HR ví, na co se zaměstnanci v daném období nejvíce ptají a mohou dle toho plánovat kapacity oddělení.

Strojové učení také může přesměrovat dotazy přímo na příslušného specialistu, pokud vyhodnotí, že takto bude požadavek vyřízen efektivněji. Do budoucna se plánuje další rozvoj této technologie, kdy stroj HR specialistovi rovnou doporučí správnou odpověď nebo ho odkáže na příslušné informace ve znalostní databázi.


 
  

- PR -

Jak si vedou české firmy v kybernetické bezpečnosti

Praktické zkušenosti z oblasti etického hackingu a penetračního testování


Komplexní zabezpečení pod­ni­ko­vé infrastruktury, počínaje výpočetními systémy přes úložná řešení, až po komunikační linky není jednoduchá záležitost. S větší či menší úspěšností se o to snaží každá organizace.

  

- PR -

Chytřejší sítě, bezpečnější firewally

Role AI ve firewallech a cloudové platformě Nebula od Zyxel Networks


V poslední době se neustále mlu­ví o umělé inteligenci a o tom, jak všechno změní. Ve spo­leč­nos­ti Zyxel Networks jsme toho názoru, že ačkoliv umělá inte­li­gen­ce bude nepochybně hrát stále větší roli, nepředstavuje vlastně úplnou novinku. Umě­lou inteligenci (AI) a strojové učení (ML) totiž naše platforma Nebula pro správu sítí v cloudu používá už nějakou dobu.