Ruské letecké společnosti si otevřely účty na úhradu leasingu

  • 04.06.2022 08:30

Celkem deset ruských leteckých společností, které používají letadla pronajatá od západních leasingových společností, si otevřelo speciální rublové účty, ze kterých mají hradit leasingové poplatky. Jedná se o společnosti Aeroflot, Poběda, Rossiya, S7 Airlines, Smartavia, Jakutia, Alrosa, Jamal, Polar Airlines a Aurora. Dalších pět společností (Ural Airlines, IžAvia, NordStar, Rusline a I fly) účty právě otevírá.

Podle výnosu ruské vlády mohou společnosti platit své závazky v rublech. Vzhledem k tomu, že společnosti se zemí EU přistoupily (z velké části) na platby v rublech za plyn, nelze vyloučit, že leasingovým společnostem bude umožněno přijímat leasingové platby v rublech.

Letecké společnosti otevření účtů potvrdily s tím, že jsou připraveny splnit své závazky vůči leasingovým společnostem. Ministr dopravy RF Vitalij Saveljev uvedl, že letecké společnosti složily u leasingových společností zálohy a akreditivy, takže představa, že letadla jsou provozována tři měsíce bezplatně, je chybná. Výše takových záloh dosahuje podle ministra dopravy 200 miliard rublů (asi 72 miliard korun), což pokrývá leasingové a další poplatky na dobu od tří do šesti měsíců.

Západní leasingové společnosti mají podle Financial Times v Rusku zadrženo na 515 letadel. Sankce EU nepostihují letadla, která jsou poskytnuta na základě finančního leasingu. Měsíční platby za Airbus A320 nebo Boeing 737 se typicky pohybují v rozpětí od 250 tisíc do 350 tisíc dolarů.

Jedním z problémů, který vznikl zadržením letadel je, že pojišťovny budou nuceny přehodnotit pojistná rizika, což by vedlo k výraznému nárustu výše pojistného. (Foto: RIA Novosti, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



L. Paluzga (...30.173...)
05.06.2022 22:23
Uvěř prolhanému rusákovi

Problém není v Rusku ani v rusácích - všichni co znají ruskou historii posledních 100 let ví, co je to za bolševický pronárod.

Problém je v těch zemích a jejich politicích, kteří jim ty jejich východní manýry umožňují. Současné beztrestné vraždění na Ukrajině s tureckou, srbskou a třeba indickou podporou je toho jasným příkladem (od číňanů nikdo nic jiného nečeká). Dokud rusáka někdo neklepne přes prsty, jako to naposledy udělal Reagan, tak si bude dělat a brát co chce, protože to tak dělal vždy.
Jak to, že EU např. umožňuje lety do Ruska přes své území? Přitom nikdo nemá kontrolu nad tím, jaké cargo tam Turkish nebo Air Serbia vozí. Že je to ze 100% zboží pod embargem snad nepochybuje nikdo při smyslech...

Celý svět po celé třicáté roky Německu ustupoval a zavíral oči před tím, jak porušuje všechny dohody podepsané po Velké válce. A byla z toho válka ještě větší. To samé se děje posledních patnáct let vůči Rusku - a najednou se jako všichni diví? Včetně těch, kteří jsou za to sami zodpovědní, jako např. Zeman?

Na jednu stranu je ta přeregistrace letadel samozřejmě státní zlodějina jako z učebnic marxismu-leninismu.
Na stranu druhou ty leasingovky dobře věděly, že obchodují s bolševickou autokracií, kde "právo" určuje pouze libovůle vládce a jakákoliv smlouva z tohoto hlediska nemá žádnou skutečnou vymahatelnost. Takže dobře jim tak, jako všem ostatním, kteří nyní v Rusku přichází o peníze.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace