Vydařený závod 1000 mil československých – nejlepší ročník v historii!

1000 mil československých letos se špalíry diváků

Podle všech to byl nejlepší ročník v historii!

 

 

VÝSLEDKY:

Absolutní vítěz a vítěz kategorie do 750 ccm

St. č. 6 – Tomáš Zítek a Václav Havlíček, AERO 662, 1934

Kategorie do 1100 ccm

St. č. 15 – Robert Kubelka a Pavel Krejcha, ZBROJOVKA Brno Z4 Roadster, 1934

Kategorie do 1500 ccm

St. č. 47 – Petr Kožíšek a Martin Kožíšek MG TA Speciál, 1937

Kategorie do 2000 ccm

St. č. 82 – Michal Kopecký a Petr Bradáč, BMW 327, 1938

Kategorie přes 2000 ccm a jediný vítěz kategorie ze zahraničí

St. č. 113 – Martin Stoch a Bartosz Balicky, (Polsko) CHRYSLER 75 Sport Roadster, 1929

Zvláštní zkouška akcelerace Brno – vítěz

St. č. 47 – Petr Kožíšek a Martin Kožíšek, MG TA Speciál, 1937

Zvláštní zkouška jízdy pravidelnosti na motokárové trati Dľhá

St. č. 57 – Jens Roedel a Roedel Carmen (Německo), VEB AUDI F8 1939 – rozdíl časů jen 0,08 sekundy

Zvláštní zkouška slalom Šamorín – na nejrychlejší čas

97 – Michael Peter (Německo) BUGATTI 35 B – zajel slalom za 43 vteřin

Soutěž značkových týmů

Tým MG ve složení Kubík, Dočekal, Kožíšek

Dámský pohár

71 – Ivana Neumannová a Tereza Čížková, BMW 327 Sport Cabrio, 1938 (zúčastnilo se 5 čistě dámských posádek).

GRAND PRIX historických automobilů

  1. Alois Švec a Emilie Švecová, MG VA Special, 1939
  2. Bohumír Sedláček a Jan Sedláček, Aero 662, 1934
  3. Robert Kubelka a Pavel Krejcha, ZBROJOVKA Brno Z4 Roadster, 1934

 

Historie a současnost závodu 1000 mil československých

Soutěž obnovuje tradici závodu 1000 mil československých, který byl pod záštitou prezidenta Tomáše G. Masaryka pořádán Autoklubem Republiky Československé v letech 1933, 1934 a 1935.
Šlo o rychlostní závod cestovních automobilů na tehdy nejdůležitější domácí silniční trase Praha-Kolín-Německý Brod-Jihlava-Velké Meziříčí-Brno-Břeclav-Bratislava s tím, že účastníci závodu jeli z Prahy
do Bratislavy a zpět do Prahy bez přerušení dvakrát.

Celkem tedy téměř 1600 kilometrů ostré jízdy bez odpočinku. Slávu tohoto závodu oživil v roce 1970 Veteran Car Club Praha. Od roku 2015 jezdí historické automobily 1000 mil československých každoročně. Letošní ročník se koná jako připomínka 125. výročí od zahájení výroby automobilů v Českých zemích.

Pořadatelem soutěže je dnes Spolek přátel 1000 mil československých společně se spoluorganizátory Autoklubem ČR, Veterán klubem Bratislava, Veteran Car Clubem Praha a Národním technickým muzeem. Hlavními partnery 1000 mil československých jsou ŠKODA AUTO a. s., EUROVIA CS, a. s.

Slavnostní start vzpomínkové jízdy v Opletalově ulici se konal za finanční podpory Městské části Praha 1.

Soutěž je opět součástí národního šampionátu GRAND PRIX historických automobilů o pohár prezidenta Autoklubu ČR, do kterého jsou v letošním roce zařazeny vedle 1000 mil československých také Bugatti GP Zlín a Zbraslav-Jíloviště.