Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mechanici Fordu opravují auta pomocí videohovorů s centrem technické pomoci

Mirek Mazal
Diskuze (11)

Zaměstnanci Fordu si mohou zavolat pro radu. Konzultace se rozmáhají po celém světě, kromě mluveného návodu umožňuje nový doplněk firemního stejnokroje natáčet video.

Automobilka Ford zachraňuje méně zkušené opraváře pomocí nové technologie z říše sci-fi. Tovární podpora nabízí servisním střediskům nápovědu třetí strany při řešení náročnějších oprav. Futuristická novinka navede autorizovaného pracovníka k rychlejšímu odstranění závady, čímž by mohlo být ušetřeno času, energie a financí.

Mnohonásobně prospěšný nástroj se skládá z náhlavní soupravy napojené pomocí videohovorů na centrální asistenční pult hovořící anglicky. Inovativní doplněk přibližuje různorodá servisní střediska s centrem technické pomoci Ford v michiganském Dearbornu.

Obousměrný hands-free headset využívá technologii sdíleného obrazu v reálném čase, která umožňuje mechanikům z celého světa ukázat poradcům vzniklý problém. David Green z Programu všeobecných servisních zařízení Ford vidí hlavní výhodu v úspoře času přímo úměrného vůči dalšímu snížení nákladů pro automobilku i jejího zákazníka. „Dálková technologie je navržena tak, aby pomáhala technikům při práci na vozidlech. Cíl je zvýšit efektivitu a snížit prostoje,“ poznamenal Green před dovětkem, že systém modernizuje a zjednodušuje firemní operace a nakonec přináší výhody všem zúčastněným.

Kamery v náhlavní soupravě umožňují konzultantům z Michiganu sledovat potřeby zákazníků, nespornou výhodou je možnost okamžité pomoci s opravou například pomocí rozšířené reality. Vizuální dosazení digitálních objektů do reality za pomocí skenů okolního prostředí umožňuje zobrazit mechanikovi upravené snímky z dílny. Spolupráce centrálně usazených poradců s reálným předobrazem opět směřuje k zdárné opravě. Stejně to zafungovalo, když se na linku obrátil kolega laborující s vadným snímáním tlaku v pneumatikách. Díky headsetu byl zjištěn výběr nevhodného pracovního postupu, pomoc střediska směřovala k rychlému řešení, připomněl Green jeden z případů. Dealeři evidují i několikadenní úspory třeba při hledání poškození v elektrických drátech vozu.

Zatím se videonávody osvědčily k diagnostice servisních problémů, Ford předpokládá rozšíření portfolia vzdálené pomoci o spolupráci se správci vozových parků. Rozsah konzultačních služeb může zasahovat také do urychlení schvalovacího procesu výměny čelních skel.

Ústřednu v Dearbornu aktuálně tvoří kolem 150 techniků, kteří každý týden vyřídí kolem pěti tisíc telefonních hovorů od kolegů z celé Ameriky. Popsat požadavky telefonem se většinou daří, jen asi 200 dotazů týdně pokračuje do dalšího stádia časově náročnějšího podrobnějšího návodu nestandardní situace. Za posledně sledovaných 90 dní Ford aktivoval 1200 headsetů přenášejících cca 350 videohovorů.

Všechna zastoupení Fordu pro USA přejdou na headsety do konce roku, věří vedení. Následuje podpora zkušebních provozů v Kanadě, Jižní Africe, Velké Británii, Portoriku, Tchaj-wanu a Austrálii.

Mirek Mazal
Diskuze (11)
Avatar - Ozzman
7. 7. 2022 12:45
Re: Fordy jsou náchylné tak,
To víš že jo, u Fordu je vše nespolehilvé, to je snad jasný :)
Avatar - Mikesus
7. 7. 2022 09:23
Re: Fordy jsou náchylné tak,
Dobře ty.
Avatar - Mikesus
7. 7. 2022 09:23
Re: Fordy jsou náchylné tak,
Ani převodovka nebo odpadavajici kusy volantu. Jo vlastně nejlepší ford je ten, který má jen logo fordu a zbytek je z Francie :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
7. 7. 2022 09:18
Re: Fordy jsou náchylné tak,
Kecy... stačí si vybrat Ford s francouzským motorem a nemusí tě nic trápit ;)
7. 7. 2022 07:30
Re: Fordy jsou náchylné tak,
:D :yes: