13. 7. 2022 14:34 − 1246× − 0

Yoann Bonato se stébla chytá

Pátý podnik francouzského asfaltového šampionátu přál úřadujícímu šampiónovi a vrátil jej do hry o titul.

Před touto soutěží to měl Yoann Bonato více než nahnuté. Co naplat, že jednu soutěž vyhrál, když to byla jediná, kterou z dosavadních čtyř dokončil. S takovou bilancí mohl hodit ručník do ringu hned. Ale podceňovat několikanásobného francouzského mistra startujícího se speciálem Citroën C3 Rally2 jako zrozeným pro francouzské asfalty, to by se nevyplatilo ani jeho největším soupeřům. Tím nejsilnějším je letos Quentin Giordano, který se o mistrův skalp neúspěšně pokoušel už vloni. Tehdy to ještě nevyšlo, ale letos z prvních čtyř rally vykouzlil se svým Volkswagenem Polo GTI R5 dvě vítězství a dvě druhá místa. V cíli poslední rally více než o Bonatovi mluvil o jiném soupeři, kterého si chce uhlídat za zády. Zatím jej neuhlídal jen jednou, v úvodní Rallye Le Touquet. Nicolas Ciamin tam debut s Hyundaiem i20 N Rally2 přetavil ve vítězství. A to celkem suverénním způsobem. Kdo očekával od mladého Jihofrancouze stejně dominantní výkon i na dalších třech soutěžích, musel být notně zklamaný. Na druhou stranu to častokrát byla technika, která jeho vítězné plány zkřížila.

Do Rallye Aveyron Rouergue – Occitanie vstoupil třetím nejrychlejším časem, ale už na druhé zkoušce, kterou byl nejdelší třiatřicetikilometrový úsek Campouriez – Le Nayrac, nechal čtvrt minuty a spadnul na čtvrtou příčku. Bonato vyhrál všechny tři testy úvodní sekce a do servisu přijížděl s náskokem necelých deseti vteřin na značkového kolegu Huga Margaillana. Mladý úřadující mistr Volantu Peugeot dostal letos velkou příležitost se ukázat. Na celý franocuzský šampionát má k dispozici Citroën C3 Rally2 z mistrovské stáje CHL Sport Auto. Zatím se ale blýsknul jen dílčími časy a po dvou odstoupeních minule zajel nejlepší výsledek v podobě pátého místa. Druhé místo z první sekce dlouho neudržel a první etapu zakončil jako čtvrtý. S trojicí adeptů na mistrovskou korunou není jednoduché držet krok. Margaillanovi se však dařilo zajíždět hodně konkurenceschopné časy a do cíle dojel se ztrátou jen 37,1 sekundy na vítěze. Musel se však smířit s tím, že to stačilo jen na čtvrté místo. Na druhou stranu zbytek pole v čele s Williamem Wagnerem v Polu GTI R5 nechal minutu a půl za sebou.

Páteční odpoledne, které bylo ochuzeno kvůli požárům o deset kilometrů pátého testu, vyšlo na jedničku Ciaminovi. Ze tří testů dva vyhrál a jednou skončil o půl vteřiny druhý. Za nadále vedoucím Bonatem nastupoval do druhé etapy s malým odstupem 8,1 sekundy. Hned ráno se ale dostal pod tlak ze strany třetího Giordana. Když potom v RZ 8 pilot Hyundaie špatně odbočil, propadnul se už na třetí místo. Giordano naopak obě zkoušky vyhrál a směle vykročil za pronásledováním Bonata. V tuto chvíli za ním zaostával jen o 5,5 sekundy. Tak velké zrychlení způsobila změna nastavení Volkswagenu, ve kterém se pilot v pátek necítil zrovna nejlépe. Bonato si ale očividně nechával trumfy v rukávu a vytasil je na nejdelší sobotní zkoušce, která zakončila první sekci. I v té druhé a zároveň poslední se v prvních zkouškách nikam nehnal a pak udeřil v té poslední. Technika tentokrát fungovala na jedničku, Bonato se vyhnul jezdeckým chybám a tak se zrodilo jeho druhé letošní vítězství. Šance na titul nemá největší, ale díky tomuto triumfu se udržel ve hře. Ciamin doplatil na drobné chybky a na lepší než třetí místo neměl. Giordano tentokrát sice nevyhrál, ale svého hlavního rivala v Hyundai udržel za zády a posílil tím svou vedoucí příčku v šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Giordano 110, 2. Ciamin 88, 3. Robert 71, 4. Bonato 56, 5. Wagner 50

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!