Babička vypadá jako Iva Janžurová. Bývala herečkou a teď byla vnukem přemluvena, aby se pro tenhle improvizační výstup vrátila na „prkna, co znamenají svět“, protože ani manželka ředitele divadla Grunta (nemáme řešit anglický význam tohoto slova), ani jeho sympatická asistentka Renata, na to zkrátka podle Pavlova mínění nemají. Potíž může být s babiččiným Touretteovým (nikoli Torettovým) syndromem. Nutno k němu dodat, že pronášet tuto legendu českého filmu pronášet výrazy jako „pičus“, „kozy“ nebo „kundička“ opravdu v žádném jiném počinu neuvidíme/neuslyšíme. Oproti komediím typu Což takhle dát si špenát, Co je doma, to se počítá, pánové ... či Marečku, podejte mi pero! je to vskutku velký rozdíl, nicméně určitě nepřekvapí, že si s tímto zapeklitým handicapem poradila s grácií sobě vlastní a předvedla další ukázku hereckého mistrovství.
Místo toho je prostor věnován disfunkčnímu manželství hlavní postavy s manželkou Markétou, která hraje na hornu a která už se dostala do fáze, kdy Pavlovi vyčítá, že dělá ksichty, i když k ní zrovna sedí zády. Sama má přitom taky svoje chyby, z nichž největší bude právě zaujatost. Vyřešit to má účast na sezeních u psychoterapeuta Jakuba Žáčka, což má za následek tu jednu nucenou (zbytečnou) cestu zpátky do Prahy, tu naopak výpravu těch dvou za ním do metropole na Hané. V ní Miroslav Krobot točil už Kvarteto (recenze), ke kterému má Velká premiéra přeci jen blíže, než k jeho debutové Díře u Hanušovic (recenze), která byla ryzí komedií, jež zároveň měla, co říct.
Velká premiéra nabízí potencionálně nosné „subploty“, které by bývaly stály za delší prozkoumání, potažmo méně přímočaré rozuzlení. Sem patří politické ambice v podání ředitele Grunta nebo snaha neznámé osoby Pavla vyštvat, což se neobejde bez výhružného anonymu, napadení v parku či chrochtání. Jistě by bývalo stálo a za to se blíže seznámit s asistentkou Renatou v podání Jenovéfy Bokové, která může být ve skutečnosti ještě vypočítavější, než jak se tváří. Z filmu jeznát, že jeho režisér dané prostředí dobře zná a že neváhá si z něj udělat legraci. Respektive vystoupení nazvané Někdo se dívá, které Šnajdr chystá, hraničí v kombinaci s přípravami až s parodií na divadlo. Nedá se asi úplně napsat, že by chtěl režisér tímto svým počinem nastavovat zrcadlo pandemické situaci. A nevydává se ani částečnou zákulisní cestou Nejisté sezony, což je možná škoda. Avšak jeho přístup pořád zůstává vcelku unikátní a to se počítá.
FOTO: Falcon