„Víme, že rostlinné pochoutky chutnají současným hostům, kteří si je objednávají čím dál častěji. Zároveň ale dokáže přitáhnout další zákazníky, kteří chtějí svému jídelníčku a planetě ulehčit, a volí proto raději rostlinné alternativy masných výrobků,“ říká Petr Adamec, brand leader Burger Kingu.
V roce 2019 začal Burger King v Česku nabízet bezmasý burger, o dva roky později pak bezmasé nugety. Podle vyjádření řetězce je rozšíření portfolia logickým krokem.
Vegan žaluje Burger King, stoprocentně bezmasý burger totiž není „košer“ |
„I přes to, že Češi stále zůstávají spíše národem masožravců, si čím dál častěji dávají a zkouší právě rostlinné alternativy masa. Pro nastupující generaci Z jsou navíc plant-based produkty (produkty na rostlinné bázi, pozn. red.) naprostou samozřejmostí. Vnímáme, že právě tento segment má veliký potenciál a do budoucna bude ještě posilovat,“ doplňuje Adamec.
Od půlky srpna si mohou zákazníci nově objednat plant-based Long Chicken, plant-based Cheese Burger, plant-based ChilliCheese Burger nebo plant-based Pocket Wrap.
Bezmasé alternativy nabízejí i jiné fastfoodové řetězce, McDonald´s v Česku má například svou veganskou řadu Veggie, KFC zase nabízí vegetariánský Halloumi Twister či Halloumi Burger.