Komerční banka digitalizuje jenom na papíře

Digitalizace všeho je teď jasný trend. Dobrý trend. Sám už všechno, co jde, zařizuju online. Proto mě docela pobavila nedávná zkušenost, jak třetí největší banka u nás postupuje při zrušení účtu založeného online.

Někdy před dvěma a půl lety lety začala Komerční banka nabízet založení účtu online. Zrovna jsem zrušil svůj běžný účet s tím, že změním banku a o Komerčce jsem uvažoval jako jedné ze dvou (tou druhou byla Fio).

Založení skutečně proběhlo online, až na malý zádrhel celkem hladce. Do toho přišel kovid. Účet ale v dnešní době potřebujete. Začal jsem tedy jako hlavní účet používat Fio banku, kde jsem kromě osobního konta stihl založit i firemní. Počítal jsem s tím, že hned jak to bude možné, vyrazím do Komerčky založit účet pro podnikání a nastavit všechno tak, jak jsem měl v předchozí bance.

Jenže... na Fio jsem si zvykl. Zjistil jsem, že oproti pradávné zkušenosti skvěle funguje a nabízí jednoduché, přehledné a bezplatné služby. A tak jsem účet u Komerční banky už nepotřeboval.

Co jde zřídit online, nejde zrušit online

Rozhodl jsem se ho zrušit. Online to prý nejde, napsali mi na můj dotaz, jak to udělat. Vypravil jsem se tedy na pobočku, kde bankéřka moc nevěděla, jak se takový účet ruší. Nicméně asi po půl hodině jsem z banky odešel se štosem zbytečných papírů a s ujištěním, že všechno je zrušeno.

Až donedávna jsem tomu věřil. Přišel i ale e-mail s nějakou úžasnou nabídkou, bez které se nedá žít. Od Komerční banky. Na můj dotaz, proč mě spamují, když už nejsem jejich klientem, jsem dostal překvapivou odpověď: „Máte u nás stále aktivní KB klíč a my jsme ze zákona povinni vám zasílat tyto informace. Doporučuji stavit se na pobočce, KB Klíč odstranit a sdělení vám již nadále chodit nebudou.“

Elektronický podpis? To v Komerčce neznáme, napsala bankéřka

Druhý den jsem do banky odeslal žádost o zrušení produktu, o jehož nezrušení jsem neměl ponětí. Opatřenou řádným elektronickým podpisem. Prý to takhle nejde. „Budete se muset zastavit na pobočce, abychom ukončili smlouvu o internetovém bankovnictví,“ napsala mi manažerka místní pobočky.

Trochu jsem se cukal. Na dotaz, proč to nejde, mi už ale neodpověděla.

Celý týden mlčela manažerka, která má na vizitce napsáno „relationship manager“. Manažerka pro vztahy se zákazníky. Podle Komerční banky je nejlepší pro dobré vztahy se zákazníkem ignorovat ho.

Vyřízeno! Přišlo rekomando

Poté, co jsem se připomenul, trvala netýkavka na svém: s elektronickým podpisem to nejde. Ale slíbila, že to vyřeší: pošle mi doporučený dopis.

Nutno říct, že jak slíbila, tak učinila a dopis skutečně během pár dní dorazil. Snad teď už klientem Komerčky nejsem.

Ale řekněte - není to hloupé? Tím spíš od banky, která se prsí, jak je ve všem napřed a dokonce má na webu stránku, jak už dva roky pracují na tom, aby byli novou digitální bankou

Samozřejmě mě ale pořád zajímá, proč Komerčka nezvládá pracovat s elektronickým podpisem, který jinak běžně používám.

Na twitteru mi sdělil Jarda z KB týmu, že prý „u výpovědi nebo změny smlouvy musí být dokument písemnou formou s úředně ověřeným podpisem nebo musí být podpis učiněn před bankéřem“, na moji poznámku, že už existuje precedent, že za úředně ověřený podpis se považuje i podpis elektronický, ale nedokázal odpovědět.

Pro levičáky v bance jsou teď důležitější potetovaní zaměstnanci

Vlastně mě to celé pobavilo. Zhruba dva týdny předtím se personální ředitel Komerčky na sociální síti LinkedIn chlubil, že pro ně není problém zaměstnávat potetované lidi - a schytal za to od ostatních čočku, protože něco takového je ve většině firem normální.

To je typické pro většinu manažerů velkých korporací - žijí odtržení od reality, neřeší to, za co jsou placení, ale loví laciné body za to, že jsou ideologicky správně orientovaní. Ne nadarmo se říká, že korporace jsou dost podobné komunistickému režimu.

Autor: Zdeněk Fekar | pátek 2.9.2022 17:24 | karma článku: 15,41 | přečteno: 935x