Francescu Bagnaiovi pomohl týmový kolega Jack Miller motivačním projevem před závodem, Aleix Espargaró si stěžoval na nekonzistentnost sportovních komisařů a Fabio Quartararo zažil nejhorší kola v kariéře. To a mnoho dalšího zaznělo po skončení motocyklové Velké ceny Thajska.
Z příchodu deště Bagnaia nebyl nadšený. Ital při warm-upu vyzkoušel nové nastavení a počítal se suchým závodem. Z mokra měl obavy mimo jiné i proto, že jeho poslední vystoupení v těchto podmínkách nedopadlo ideálně. Při březnové Velké ceně Indonésie totiž získal pouze bod za 15. místo. Pak ale svého parťáka podržel Jack Miller.
„Přišel ke mně a říkal mi něco o tom, abych si v takovýchto podmínkách více věřil. Děkuji mu za to, pomohlo mi to,“ byl v cíli vděčný svému kolegovi.
Mimo jiné i díky Millerově mentální podpoře byl Bagnaia schopen dojet na třetí příčce. Do cíle dorazil za vítězným Miguelem Oliveirou a právě za Millerem. Zásluhu na pódiovém výsledku ale měla podle Itala také jeho nehoda v Motegi.
„Řekl bych, že to naštvání, které jsem si přivezl z Japonska, mi pomohlo držet se jich (Oliveiry a Millera – pozn. red.) blízko. Normálně jsou za těchto podmínek Miguel, Jack i Johann (Zarco – pozn. red.) třemi nejrychlejšími jezdci. Byl jsem si jistý, že to bude dobrý nápad, když se jich budu držet,“ dodal loňský vicemistr.
V závěru se ale Bagnaia musel o bronzovou příčku obávat. Právě zmíněný Johann Zarco na něj totiž dotíral. Vzhledem k Bagnaiově pozici v šampionátu se ale Zarco nakonec rozhodl neriskovat.
Payback for @PeccoBagnaia! ????
— MotoGP™???? (@MotoGP) October 2, 2022
Following a disastrous #JapaneseGP, the Italian closes in again on @FabioQ20 ????#ThaiGP ???????? pic.twitter.com/CHiehU9ZYz
„Nechtěl jsem při souboji s Peccem udělat žádnou hloupost. Právě on je nyní hlavním mužem Ducati,“ přiznal jezdec stáje Pramac.
Zarco rovněž odhalil, jak je to mezi jezdci Ducati s týmovou režií: „Co se vítězství týče, tak Ducati nikoho neomezuje. Když jde ale o jiné než pódiové pozice, tak má Pecco přednost,“ uvedl.
Zatímco Francesco Bagnaia dokázal vybojovat další umístění na stupních vítězů, jeho hlavním dvěma soupeřům v boji o titul se nedařilo. Aleix Espargaró dostal během závodu penalizaci dlouhého kola za kolizi s Bradem Binderem a obsadil až 11. místo. Lídr šampionátu Quartararo se trápil už od startu a nakonec vůbec nebodoval. Dojel totiž sedmnáctý.
S trestem, který během závodu dostal, Espargaró nesouhlasil. K počínání sportovních komisařů měl proto výhrady.
„Bylo to na hraně. Jde o to, že na rovince jsme spolu s Bradem jeli bok po boku a i do zatáčky jsme brzdili společně. On byl na vnějšku a uvolnil brzdu. Byl to typický kontakt. Nemohl jsem se tomu vyhnout a dotkli jsme se. V posledních kolech mě trefil dvakrát Morbidelli, žádnou penalizaci dlouhého kola ale nedostal. To je podle mě v pořádku, je to závodění. Pro mě to vlastně ani nic neznamenalo. Viděl jsem nějaké předjížděcí manévry Bezzecchiho, Martína i Marca (Márqueze – pozn. red.). U Marca a Bezzecchiho to občas bylo na hraně. Ale není to jednoduché, toto je zkrátka závodění,“ řekl v cíli.
The reaction says it all ????
— MotoGP™???? (@MotoGP) October 2, 2022
The positive is that @AleixEspargaro has actually closed in on the championship lead! ????#ThaiGP ???????? pic.twitter.com/Is2ayVCzc8
Mizérie Fabia Quartarara začala už v úvodu: „První kola byla opravdu složitá. Jack mě v první zatáčce vytlačil a já byl široký. Od té doby to bylo jenom horší. Snažil jsem se do toho dostat, pak jsem ale měl ve čtvrté zatáčce krizovku a navíc byla špatná viditelnost. Prvních deset kol bylo pravděpodobně nejstrašnějších v mém životě. Později jsem se ale dokázal trochu dostat do tempa a vlastně jsem byl docela rychlý. Když jsem ale dohnal ostatní, tak jsem je nemohl předjet nebo udělat něco navíc. Tím pádem jsem se stáhl a dovezl motorku domů,“ kroutil hlavou jezdec tovární Yamahy.
Nebodovaný výsledek přišel Quartarara draho. Francesco Bagnaia totiž smazal výraznou část ze své ztráty a před posledními třemi závody činí rozdíl mezi nimi pouhé dva body. V dosahu jednoho vítězství je navíc také stále Aleix Espargaró, který za Quartararem zaostává o 20 bodů. Matematickou naději pořád mají také Enea Bastianini (-39 bodů), Jack Miller (-40 bodů), Brad Binder (-65 bodů) a Johann Zarco (-68 bodů).
Neúspěchem skončil závod pro Marca Bezzecchiho. Jezdec týmu Valentina Rossiho v sobotu příjemně překvapil vítězstvím v kvalifikaci. Mokrá trať mu ale nesedla. Zpočátku sice vedení držel, poté ale dostal penalizaci ztráty jednoho místa za výjezd z trati v první zatáčce a jeho sen o premiérovém triumfu se začal bortit.
„Počasí si z nás dělalo legraci. Nikdy jsem se pořádně nedostal do toho správného rytmu. Start jsem měl dobrý, pak ale přišla ta penalizace a při jízdě ve větrném pytli jsem se začal trápit. Musel jsem jet rychleji a začal jsem ztrácet pozice. Je mi to moc líto, do této chvíle to byl dobrý víkend,“ mrzelo italského nováčka.
Bezzecchi nejenže nevyhrál, ale dokonce ani nebodoval. Jeho propad se totiž zastavil až na 16. pozici.
From pole to P16 ????
— MotoGP™???? (@MotoGP) October 2, 2022
Definitely an eventful race to endure for @Marco12_B ⚔️#ThaiGP ???????? pic.twitter.com/Rrd25TDkUY
Pozornost byla upřena také na Danila Petrucciho. Bývalý závodník například továrního týmu Ducati a vítěz dvou velkých cen se na jeden závod do MotoGP vrátil. U Suzuki nahradil zraněného Joana Mira. Bodovat se ale Italovi, který letos v lednu debutoval na Rallye Dakar a poté vybojoval titul vicemistra v MotoAmerica, nepodařilo. Skončil dvacátý.
„Trápil jsem se, protože jsem předtím na mokru nic neodjezdil a jet zničehonic v těchto podmínkách pro mě bylo těžké. Dokázal jsem se ale uvolnit a zkoušel se dostat na body. To sice nebylo možné, ale jsem i přesto spokojen, že jsem si mohl se Suzuki zazávodit,“ poděkoval Petrucci za příležitost.
Petrux is attacking the track right now for Q1 @MotoGP @Petrux9 #ThaiGP pic.twitter.com/uLuK7I2xXA
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) October 1, 2022
Při Velké ceně Austrálie, která se koná za dva týdny na Phillip Islandu, už Petrucci na 99 procent nepojede. Očekává se totiž návrat Joana Mira.
Foto: Ducati
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.