Vědci varují před negativními aspekty bezuhlíkového letectví na globální oteplování

  • 23.10.2022 08:30

Na konferenci Aviation Carbon 2022 konané v Londýně 17. října upozornili vědci na nedostatek znalostí týkajících se negativních dopadů bezuhlíkového letectví na životní prostředí, zejména globální oteplování.

Zatímco veškerá pozornost a emisní cíle se točí okolo CO2, aspektům jako jsou emise NOx nebo dopady kondenzačních čar se věnuje jen okrajová pozornost. Přitom např. kondenzační čáry generované letadly s pohonem na vodík mohou výrazně zvýšit emise skleníkových plynů.

Emisní cíle pro letectví do roku 2050 byly přijaty na světové úrovni a schváleny jednotlivými vládami. Nyní se ukazuje, že byly možná schváleny bez znalosti celkových dopadů na životní prostředí. Odborníci apelují, aby se ostatní aspekty přestaly opomíjet a jejich studiu se věnovala patřičná pozornost.

Zástupce společnosti Roland Berger upozornil, že aspekty mimo CO2 mohou mít až trojnásobný dopad na globální oteplení než CO2.

Ředitel sdružení Aviation Environment Federation Tim Johnson upozornil, že Pařížská dohoda přijala cíle týkající se globálního oteplování a CO2 jsou jedním, nikoliv však jediným aspektem této problematiky v oblasti letectví. Postěžoval si, že během shromáždění ICAO bylo na problém upozorňováno, přesto však nebyly přijaty žádné opravné kroky.

Server planes.cz podrobněji zmínil problematiku kondenzačních čar z hlediska globálního oteplování zde.

Studii Roland Berger rozebírající aspekty vodíkového pohonu lze stáhnout zde.  


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace