Lokální výrobci a farmáři bojují o přežití. Pomoci jim chce Týden podpory českých značek

„Pokud dáme české značky na 2. kolej, příští rok jejich produkty nemusíme v obchodech najít,“ míní organizátorky kampaně na jejich podporu.

udrumi-teamEvent

Foto: UDRUMI

Zakladatelky Týdne podpory českých značek a online tržiště UDRUMI Nela Hanáková, Dagmara Černíková a Kateřina Lusková

0Zobrazit komentáře

Čeští spotřebitelé začínají šetřit. Vybírají si levnější potraviny, nakupují ve slevách a mnohem méně také navštěvují své oblíbené restaurace. Podle posledních průzkumů agentury Stem na spořivější režim letos naskočilo 80 procent Čechů, což znamená, že si ve větší míře upírají zboží, které považují za prémiovější. Do této kategorie se řadí i produkty od lokálních producentů, kteří současný útlum poptávky citelně vnímají. Pomoci jim chce Týden podpory českých značek, který začne 14. listopadu a vyvrcholí 18. a 19. listopadu událostí Slou Days v Pražské tržnici. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.

Farmářské potraviny, českýma rukama ušité oblečení z lokálních materiálů, přírodní kosmetika, nádobí od českých designérů… V české kotlině vzniká spousta výrobků, které stojí za pozornost. Avšak spotřebitelé se pod tíhou současných událostí uchylují spíše k tomu, že nakupují levné zboží z dovozu a na kvalitu nehledí tak, jako tomu bylo v uplynulých letech, kdy farmářské prodejny či tržiště i malé pop-up akce zaměřené na místní tvorbu jen kvetly.

„Nějakou dobu jsme krizi na trhu řešili jen interně. Ale postupem času se k nám dostávalo více a více informací o problémech nejen značek, se kterými spolupracujeme, ale i dalších projektů na podobné vlně. Třeba firma Bezobalu letos musela vyhlásit kampaň na svou záchranu. Kampaň byla sice úspěšná, ale příští rok je pro ně stále nejistý,“ říká Dagmara Černíková, zakladatelka lokálního online tržiště UDRUMI.

Černíková za UDRUMI stojí společně s Nelou Hanákovou a Kateřinou Luskovou. K online projektu, kde sdružují tvůrce zaměřené na udržitelné a designové produkty vyrobené na území Česka nebo Slovenska, se rozhodly letos přidružit kampaň s názvem Týden podpory českých značek.

slou-days

Foto: Slou Days

Týden podpory českých značek vyvrcholí událostí Slou Days

„Spojujeme síly se značkami, jako je právě Bezobalu, nebo s online farmářským tržištěm Scuk, abychom lidem připomněli, jak důležité je české značky podporovat, obzvlášť v době krize,“ doplňuje Černíková. Týden podpory českých značek bude rozdělený do dvou částí. První bude onlinová a bude spočívat v třídenním online summitu, který proběhne od 14. do 16. listopadu a který je přístupný každému, kdo se o problematiku zajímá.

O své zkušenosti a pohled na současnou situaci na trhu se během něj podělí například Jiří Sedlák, obchodní ředitel Bezobalu, Jakub Kofroň, spoluzakladatel české módní značky Elka Lounge, Markéta Trubáčková z legendární keramické dílny v Maříži v jižních Čechách nebo CEO online farmářského tržiště Scuk Kamil Demuth.

Na online summit naváže offline událost Slou Days, která proběhne ve dnech 18. a 19. listopadu v Pražské tržnici. Půjde o čtrnáctý ročník, který se oproti těm předchozím odliší tím, že se nově zaměří kromě slow fashion také na udržitelné produkty do domácnosti, hračky, doplňky nebo třeba potraviny a nápoje a ukáže, že lokálními produkty lze pokrýt vše, co běžná domácnost potřebuje.

„Týdnem podpory chceme apelovat na české zákazníky, aby na Vánoce mysleli na české značky, které je nyní potřebují více než kdy jindy. A tento tlak cítíme i ze strany našich tvůrců na UDRUMI, kteří pociťují klesající poptávku a hledají cesty, jak se přiblížit zákazníkům. Celou akcí chceme lidem ukázat, co všechno stojí za výrobou a cenou jednotlivých produktů a proč je lepší koupit jeden kvalitní produkt z Česka než tři ze zahraničí,“ vysvětluje Nela Hanáková.

Součástí Slou Days bude letos také šestý ročník soutěže S Brand, která je určená pro zviditelnění a pomoc začínajícím tvůrcům respektujícím principy udržitelnosti v materiálech i výrobě. Vítěze vybírá odborná porota a tři značky, které se dostanou do finále, budou mít možnost svůj projekt prezentovat živě přímo v Pražské tržnici. Loňský ročník vyhrála první značka cirkulární módy na světě Nilmore.

slou-days-1

Foto: Slou Days

S výpadkem poptávky se potýkají i výrobci kosmetiky či oblečení

slou-days-nilmore

Foto: Slou Days

Loňským vítězem soutěže S Brand se stala česká značka Nilmore

 

Diskuze (0)

Novinka

Anonym