Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

U platby kartou je pro zákazníky důležitá bezpečnost a pohodlí

  0:01 – ADVERTORIAL
Zatímco restauracím po celém světě jsou udělovány Michelinské hvězdy, obchody v Česku mohou už druhým rokem získat ocenění Visa Czech Top Shop. Jak to probíhá? Vlastně podobně. Inspektoři soutěže inkognito navštíví některou z nominovaných prodejen a hodnotí v různých kategoriích.

Prostorná prodejna se zlatnickou dílnou JK Jitka Kudláčková se nachází v moderní budově Filadelfie v BB Centru v Praze Michli. | foto: Visa Czech Top Shop

V nominovaných obchodech hodnotí inspektoři týmu Visa Czech Top Shop například přístup personálu, vzhled a design, způsoby, jak mohou zákazníci zaplatit, a mnoho dalšího. Každý měsíc porota vybere nejlepší prodejnu a v ročním finále z těchto 12 nominovaných vzejde absolutní vítěz. „Soutěž má primárně za cíl ocenit unikátní zákaznickou zkušenost v obchodech s důrazem na to, aby nebyly zvýhodněny například jen velké prodejny, ale aby každý, kdo má nějaké zajímavé řešení, měl šanci uspět. Soutěž má pomoci obchodníkům dát vědět zákazníkům, v čem jsou unikátní a zajímaví,“ říká Josef Kunčar ze společnosti Visa.

V Česku soutěž oslavila již druhé narozeniny. Jedním z nedávných vítězů se stalo zlatnictví JK Jitka Kudláčková s prodejnou v Praze 4. A právě na tomto místě jsme se sešli nejen s Josefem Kunčarem, zástupcem společnosti Visa, ale také s Dušanem Mlynarčíkem, výkonným ředitelem a spolumajitelem této rodinné firmy.

Jednou z kategorií, kterou při hodnocení prodejen v soutěži Visa Czech Top Shop sledujete, jsou možnosti platby. Jak je to dnes? Platí zákazníci raději kartou? Ovlivnily to covidové roky?
Josef Kunčar: Podíl platebních transakcí kartou v obchodech stoupá neustále. Bylo to patrné již před covidem, ale pandemie růst výrazně urychlila. Zákazníci ve většině případů platbu kartou preferují, protože je rychlá, pohodlná a bezpečná. Zároveň obchodníkům zvyšuje tržby. Průzkumy ukazují, že při umožnění platby kartou se tržby zvýší o 12 až 18 procent. Trend růstu plateb kartou pozorujeme jak v kamenných prodejnách, tak v e-commerce. Důležitá je zmíněná bezpečnost, protože u platby kartou platí tzv. charge back, což je takové svým způsobem pojištění. Pokud zboží nedorazí, zákazník může platbu reklamovat, a pokud nedojde k nápravě, získá peníze zpět.

Dnes už to nejsou jen karty, lidé platí i pomocí různých technologií…
Josef Kunčar: Samozřejmě s ohledem na udržitelnost, pohodlí i bezpečnost se nám karty z plastu stěhují do digitálního světa mobilů a hodinek a dalších zařízení. A nutno dodat, že v oblasti mobilních plateb jsou Češi na špici. Podíl placení digitální kartou dnes dosahuje zhruba 20 procent.

Říkal jste, že zákazníci sami vyhledávají místa, kde mohou platit kartou. Platí tento trend i pro lokality, kde to nebylo tak úplně zvykem? Tradičně například venkov…
Josef Kunčar: Ano. Jednoduché měřítko je počet terminálů na tisíc obyvatel. Snažíme se v tomto ohledu podporovat například menší obchodníky, a proto jsme pro ně ve spolupráci s ostatními partnery spustili program Česko platí kartou, díky kterému mohou získat terminál na šest měsíců zdarma. Jednoduše si tak vyzkoušejí, jaké jim přinese výhody a navýšení tržeb. Za dobu trvání programu, který běží asi tři roky, se nám povedlo zvýšit počet terminálů na tisíc osob z 25 na 30.

Podpořte prodejnu, kterou máte rádi

Máte ve svém okolí zajímavou prodejnu, kterou rádi navštěvujete? Nebo vás jen zaujala svým provedením či přístupem k zákazníkům? Nominujte ji do soutěže Visa Czech Top Shop e-mailem: czechtopshop@mistoprodeje.cz

Právě teď se nacházíme v prodejně Zlatnictví JK Jitka Kudláčková. Jak ji hodnotíte?
Josef Kunčar: Tato prodejna získala první místo právem. Na první pohled zde na člověka dýchne noblesa spojená s luxusním sortimentem šperků, ale také vzdušnost a elegance. Prodejna je prostorná, lidé se zde mohou volně procházet a užívat si pohled na krásně prezentované šperky. Rovněž přímé propojení s dílnou, kde se šperky vyrábějí, je unikátní.

Pane Mlynarčíku, mohl byste shrnout historii prodejny?
Dušan Mlynarčík: S mou ženou jsme se před pár lety rozhodovali, kudy jít dál. Nechtěli jsme mít řetězec, protože u konkurentů jsme si všimli, že v takovém případě je velice náročné udržet výrobu na špičkové úrovni. Naší představou byl výjimečný reprezentativní prostor, kam se vejde dostatek zákazníků a který bude zároveň spojen s dílnou. Zde v centru Brumlovka se snoubí vše, co ke svému podnikání potřebujeme. Zároveň jsme lokální značka a nedávalo nám smysl být třeba v Pařížské, kde nakupují hlavně cizinci. Co se designu prodejny týče, uvědomujeme si, že pozornost zákazníka se musí upírat na šperky, a proto zde nenaleznete žádné rušivé prvky, křiklavé barvy a podobně. Ocenění Visa Czech Top Shop je pro nás důkazem nadčasovosti designu naší prodejny a toho, že jsme se vydali správným směrem.

Dušan Mlynarčík (vpravo) přebírá ocenění v soutěži Visa Czech Top Shop pro svou rodinnou firmu zlatnictví JK Jitka Kudláčková. Cenu předává Josef Kunčar ze společnosti Visa (vlevo).

Jaký je nejcennější kousek, který v tuto chvíli ve vaší prodejně najdeme?
Dušan Mlynarčík: Teď zrovna byste u nás našli designovou zlatou sadu náhrdelníku a náušnic s výjimečnými turmalíny Paraiba a diamanty. Nabízíme ji za 2,5 milionu korun jako investiční šperk. Chystáme ale novou smaragdovou sadu, která bude ještě o něco dražší. Tento typ zboží je u nás spíše výjimečný, protože provoz naší firmy se soustředí především na běžné klienty.

Jak funguje vaše propojení s e-commerce?
Dušan Mlynarčík: E-shop jsme spustili ve stejné době, kdy jsme se přesouvali na toto místo v BB centru. Uvědomovali jsme si, že internet je pro nás klíčový minimálně v tom, aby přivedl klienty do kamenné prodejny. Nejde totiž jen o přímé nákupy, e-shop v našem případě funguje také jako výkladní skříň. Náš byznys opravdu výrazně ovlivňuje, ovšem zákaznický zážitek z kamenné prodejny nic nenahradí.

Co pro vás ocenění Visa Czech Top Shop znamená?
Dušan Mlynarčík: Ocenění Visa Czech Top Shop pro nás bylo velké a příjemné překvapení. Radost z toho měl celý náš tým. Jedná se pro nás o velké zadostiučinění v tom, že jsme s přesunem do nového prostoru učinili dobrý krok.

Kde vidíte budoucnost nakupování za několik let?
Josef Kunčar: I v budoucnu bude z pohledu zákazníka kladen stále větší důraz na pohodlí a bezpečí. Fyzický svět se bude stále více prolínat s tím online a zákazníci budou mít na výběr stále více platebních metod. Věříme, že přidanou hodnotou platebních karet bude nejen jejich bezpečnost, rychlost a spolehlivost, ale díky digitalizaci také pohodlí a multifunkčnost. Například už nyní může karta, ať už fyzická, nebo v digitální podobě, sloužit jako nosič dalších prvků denní potřeby, například časových jízdenek a kuponů.

Dušan Mlynarčík: V blízkých letech se nakupování dle mého názoru posune do modelu, kdy si klient bude vybírat prakticky na tělo. Naskenuje si například svůj obličej a bude si takto moci produkty virtuálně vyzkoušet. Některé obchody toto nicméně již nabízejí. Zároveň ale doufám, že se zachová osobní kontakt a zákaznický servis. Minimálně v tom, že si někam budete moci zavolat, někam se podívat a budete vědět, že mluvíte s odborníkem.

Josef Kunčar: S tím souhlasím. I s virtuální realitou budu mít jako zákazník potřebu toho, aby mi někdo poradil a abych bezpečně nakoupil od někoho, kdo tomu rozumí.

Dušan Mlynarčík: U šperků navíc hraje roli následná péče. Nabízíme třeba službu doživotní garance, kdy každé dva roky šperk zkontrolujeme, vyčistíme a poskytneme poradenství. Trvalá práce s klienty je pro nás nesmírně důležitá.

Josef Kunčar: Ano, i ve světě financí vidíme, že jednorázové nákupy se často překlápějí do opakovaných plateb. Obchodník by se samozřejmě měl snažit zákazníka udržet a budovat s ním dlouhodobý vztah, a to v jakémkoli odvětví.

Autor:

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kapacita úložišť elektřiny se zvýšila, vznikají však pomalu, varuje agentura

27. dubna 2024

V loňském roce se celosvětově podařilo zdvojnásobit počet baterií sloužících k ukládání elektrické...

Dokonalost japonských knedlíčků kontroluje umělá inteligence. Pomáhá i jinde

27. dubna 2024

V zemi posedlé dokonalostí si žádný výrobce knedlíčků nemůže dovolit prodávat nehezké kusy. Na...

Vývoz českého nábytku klesá, na vině je Německo. Výrobci hledají nové trhy

27. dubna 2024

Export českého nábytku do zahraničí se v loni propadl. V porovnání s předchozím rokem se hodnota...

Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD

27. dubna 2024  12:27

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo u Velkého Meziříčí druhou etapu rozmísťování značek...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...