Slevu na sdílená auta za cesty vlakem si lidé oblíbili, za carsharing ušetřili už čtvrt milionu korun

120

Mezi nejoblíbenější tři skupiny odměn za cestování vlakem patří kromě slev na kulturu a vlastní produkty Českých drah také sleva na jízdu carsharingem. Za dva roky spolupráce mezi národním vlakovým dopravcem a družstvem Autonapůl zvolili sdílníci slevu dohromady 1134krát. Posilují také trend, kdy lidé kombinují cestu veřejnou dopravou na delší vzdálenosti s využitím sdíleného auta na posledních pár kilometrů do cíle své cesty.

„Carsharing se s veřejnou, tedy i vlakovou dopravou výborně doplňuje, a 1134 vydaných voucherů v hodnotě více než čtvrt milionu korun to podle mě jen podtrhuje,“ hodnotí spolupráci v programu ČD Body ředitel společnosti Autonapůl Michal Šimoník. „Lidé se mezi velkými městy pohodlně svezou vlakem a po cestě mohou pracovat nebo relaxovat, na takzvanou poslední míli si pak ve výstupním městě vezmou sdílené auto a dojedou do cíle. Cestující tak ušetří čas i nervy v kolonách, sníží svou uhlíkovou stopu a ještě za to získají slevu. Stačí, aby se on-line registrovali do systému, vybrali si auto z až šesti kategorií podle velikosti a komfortu. V koncové stanici si jej aplikací v telefonu vyzvednou a jedou,” dodává Šimoník.

Cestující národního dopravce České dráhy si tento benefit za jízdy vlakem oblíbili. „Odměny v programu ČD Body nabízíme v několika kategoriích a po našich vlastních produktech a slevách na kulturu jsou vouchery na sdílená auta třetí nejoblíbenější kategorií odměn. Těší nás to, protože carsharing považujeme za přirozenou doplňkovou službu navazující na železniční osobní dopravu v rámci první a poslední míle,“ doplňuje ředitel Odboru dálkové dopravy ČD Petr Vondráček. V rámci programu ČD Body si zákazníci Českých drah mohou tento benefit vyzvednout aktuálně za 40 bodů.

Jedním z hlavních cílů družstva Autonapůl je snížení počtu aut ve veřejném prostoru a věnovat uvolněný prostor lidem. „Mezi našimi uživateli jsou rodiny, podnikatelé a firmy s podobnými hodnotami, jaké zastáváme my, ale i společnosti, které potřebují čas od času využít auto navíc a operativní leasing nebo nákup vozu je pro ně neekonomický nebo v současné situaci příliš svazující. I to jsou důvody, proč jedno moderní sdílené auto dokáže nahradit i více než 15 soukromých aut,“ popisuje filozofii družstva Šimoník.