Cena za modernizaci tohoto úseku tratě se zvýšením rychlosti přesahuje 85 milionů korun. Modernizace je hrazena ze zdrojů DPO a částečně z dotací EU.
„Jsme rádi, že po úspěšné letní modernizaci v Ostravě-Porubě na ul. Opavská nabízíme modernizovanou trať i obyvatelům Ostravy-Jihu. Jde o další úsek, na kterém po stavebních úpravách můžeme zvýšit rychlost tramvají, ale zároveň o první úsek v blízkosti obydlené části města. Proto trať doplňujeme i o nízkou protihlukovou stěnu s vegetací. Doprava bude v tomto úseku rychlejší a trať, díky květinám, s trochou nadsázky i voňavější,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Nové tyrkysové tramvaje DPO mohou jezdit vyšší rychlostí, až 80 km/h, na čtyřech úsecích: Nová Ves Vodárna - Svinovské mosty, Důl Zárubek - Hranečník, Kolonie Jeremenko - Dolní Vítkovice a nově Josefa Kotase - Václava Jiřikovského.
Martin Bednář, starosta městského obvodu Jih, komentuje: „MHD je velmi důležitá i pro všechny Jižany. Věřím, že využívání spojů bude dál růst a tratě budou zlepšovat i veřejný prostor, neboť se připravuje navazující projekt na estetizaci přilehlého pásu v daném úseku. Blíží se také modernizace zastávkových přístřešků pro autobusovou dopravu u nás na Jihu. DPO jede!“
Jan Dohnal, náměstek primátora pro dopravu, dodává: „Současně byla na podzim zahájena i investice města do ozelenění kolejí v úseku od zastávky ÚMOb Jih po křížení s ul. Provaznickou. Trať byla za běžného provozu pokryta rozchodníky, podobně jako to obyvatelé Jihu znají například z ul. Dr. Martínka. Věříme, že tyto změny obyvatelé i cestující ocení.“
Od 11. prosince 2022 také platí nový tarif DPO. Dochází i k úpravě tras a jízdních řádů. Zpět se například vrací autobusové linky po ukončení výluk na ul. Frýdecká a Valchařská.