Náměstek generálního ředitele společnosti COMAC Zhang Yujin oznámil, že tempo výroby typu C919 dosáhne k roku 2028 počtu 150 letadel ročně. Společnost eviduje objednávky na 1 200 exemplářů.
COMAC získal v loňském roce certifikát regulátora CAAC na hromadnou výrobu a v prosinci předal první exemplář společnosti China Eastern Airlines, která nyní letoun testuje v podmínkách podobných komerčnímu provozu. První komerční let se očekává do jara.
Airbus v loňském roce získal v Číně obří objednávku na více než 300 letadel řady A320neo. Boeing má na svých odstavných plochách asi 150 letadel 737 MAX pro čínské zákazníky, které vzhledem k dlouhé absenci certifikace čínské aerolinky nemohly (a možná ani nechtějí) převzít. Boeing dokonce pohrozil, že neodebraná letadla začne nabízet jiným zákazníkům.
Ve střednědobém horizontu začne čínská domácí výroba postupně vytlačovat dovoz jednouličkových letadel duopolu. Lze předpokládat, že v příští dekádě budou Čína a Rusko v produkci jednouličkových letadel plně soběstačné. (Foto: Sam Chui, Caixin Global)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém