Logisticko-technologická společnost Mailstep miliardáře Jiřího Šmejce loni zvýšila meziroční obrat o 46 procent na 660 milionů korun. S cílem vybudovat celoevropskou síť distribučních center letos firma chystá expanzi, v rámci které otevře pobočky například v Řecku, ve Španělsku nebo v některých severských zemích. Do budoucna chce také dál upevňovat svoji pozici na tuzemském trhu.

Uplynulý rok společnost označila za nejnáročnější období své existence. „Rok 2022 byl složitý skoro pro všechny podnikatelské segmenty. Naše plány sice počítaly s ještě vyšším obratem, přesto nárůst o 46 procent při obecném poklesu e-commerce trhu beru za dobrý výsledek,“ uvedl generální ředitel Libor Hudeček a dodal, že po loňských investicích letos opět očekává růst o desítky procent.

V roce 2022 firma dohromady investovala 180 milionů korun do rozšíření skladů v pražských Horních Počernicích, na otevření vývojového centra v Praze-Karlíně a do vývoje vlastního softwaru. Mailstep si zmíněné kroky pochvaluje, protože mimo jiné vedly k posílení pozice na českém trhu.

Dohromady loni společnost odeslala přes 2,5 milionu zásilek, což znamená 42procentní nárůst v porovnání s rokem 2021. „Nejvíce posíláme módní zboží,“ dodává obchodní ředitel společnosti David Začal. Jako úspěšnou firma hodnotí i uplynulou vánoční sezonu, během které rozeslala před 600 tisíc balíků do šedesáti zemí po celém světě.

Mailstep aktuálně zajišťuje servis pro více než dvě stě e-shopů střední a západní Evropy. Investiční skupina Emma Capital čtrnáctého nejbohatšího Čecha Jiřího Šmejce koupila 70procentní podíl v roce 2020. Zbylých třicet procent drží zakladatel společnosti Jan Rozlivka.