Milán (Itálie) - Hosty, kteří dorazili na středeční přehlídku značky Diesel na Týdnu módy v Miláně, mohla poněkud zaskočit scéna nachystaná za přehlídkovým molem - obří červená hora vytvořená z krabiček kondomů.
Jak napsal zpravodajský server CNN News, tato italská značka představila svou kolekci pro období podzim/zima 2023 na pozadí více než 200.000 krabiček prezervativů Durex. Jejím cílem bylo propagovat sexuální pozitivitu i nadcházející spolupráci s britskou firmou vyrábějící profylaktické prostředky.
"My v Dieselu si rádi hrajeme a bereme to vážně," uvedl v prohlášení kreativní ředitel a módní návrhář Glenn Martens. "Bavte se, respektujte se navzájem, buďte v bezpečí," dodal.
Celá módní kolekce byla zaměřená na téma svobody, potěšení a experimentování. Modelky a modelové procházeli kolem kondomové hory v mimořádně nízko posazených bokových džínsech, v denimových oděvech s průhlednými síťovanými panely a potrhaných hedvábných šatech, které držely pohromadě jen ošidně vypadající řetízky.
Doprovodný techno soundtrack byl promísený se zvuky milostného sténání, které jen posilovalo dojem, že je Martens připravený posouvat hranice. Od října 2020, kdy se tento belgický módní návrhář stal kreativním ředitelem firmy Diesel, směřuje značku, která je již dlouho známá svým provokativním marketingem a estetikou luxusních džínů, k experimentálnějšímu využití denimu.
Dalším prvkem, který do svých kreací zařazuje, je upcyklace, tedy přeměna odpadového materiálu nebo nepotřebných produktů v nové materiály či produkty lepší kvality. Jen tato kolekce zahrnovala například zbytkový nylon, který byl pokrytý další vrstvou plastu; neprodané umělé kožešiny namalované tak, že vypadaly skoro jako tekutina a motorkářské bundy opálené letlampou a přeměněné na strukturální doplňky.