Dvojici nových postů ve vyšším managementu zřídila na začátku roku společnost Hartmann – Rico. Marketingovým ředitelem pro český a slovenský trh se stal Tomáš Marenčák. Pozici obchodní ředitelky obsadila Marie Mošová. Společnost si od upravené struktury slibuje optimalizaci aktivit v obchodu a marketingu, snadnější zavádění inovací i nových postupů a v neposlední řadě také efektivnější využití financí.
Marketingové i obchodní aktivity do konce loňského roku plně spadaly přímo pod CEO a předsedu představenstva společnosti Hartman – Rico Tomáše Groha. „Tomáš Marenčák i Marie Mošová jsou manažeři s dlouholetými zkušenostmi. Tento krok nám pomůže se v obou oblastech dále posunout a rychleji reagovat na nové trendy a výzvy,“ uvádí Tomáš Groh.
Tomáš Marenčák se z pozice nového marketingového ředitele stará o aktivity na českém i slovenském trhu. „Hartmann – Rico je v obou zemích díky dlouholeté tradici lídrem v segmentu zdravotních pomůcek. V rámci globální struktury má naše společnost velmi silné postavení, patříme mezi takzvané core countries. Této pozice chceme využít a umožnit našim talentům prosadit se v rámci celé skupiny,“ říká nový marketingový ředitel Tomáš Marenčák.
Komunikace bude dynamičtější
I přes aktuální enormní růst cen vstupů se podle něj firma nyní soustředí na posilování tržního postavení v klíčových divizích, jako jsou Léčba ran, Inkontinence a také Mise: Prevence infekcí, díky níž chce výrazně snížit riziko nozokomiálních infekcí v nemocnicích. „Naše komunikace bude dynamičtější a bude více reagovat na aktuální trendy,“ upřesňuje Tomáš Marenčák.
Tomáš Marenčák je marketingový specialista, který se v oblasti zdravotnictví pohybuje s menšími přestávkami celý svůj profesní život. V Hartmann – Rico působil čtyři roky na pozici marketing manager pro Slovensko.
Absolvoval Národohospodářskou fakultu Ekonomické univerzity v Bratislavě v oboru hospodářská politika. Pracovní zkušenosti v oblasti zdravotnického obchodu a marketingu nasbíral například ve společnostech UCB Pharma nebo Novartis, kde působil nejen v Česku a na Slovensku, ale také v regionálních marketingových a obchodních strukturách střední, jižní a východní Evropy.
Změna trhu vytváří nové nároky
Obchodní ředitelka Marie Mošová vnímá současnou situaci na trhu jako výzvu. „Tržní prostředí se vlivem makroekonomických změn v posledním období značně mění. Naši zákazníci z řad zdravotnických velkoobchodů, ambulancí, lékáren, domovů pro seniory i nemocnic hledají nové možnosti, jak obsloužit své klienty či pacienty v rámci rozšířených value chain řešení. Tato změna trhu vytváří nové nároky i na nás jako na významného dodavatele v oblasti zdravotnických prostředků, kde potřebujeme do trhu působit v rámci harmonizované obchodní politiky,“ popisuje Marie Mošová.
V rámci nové struktury se podle ní prohloubí a zefektivní využívání synergií mezi jednotlivými trhy, kam společnost dodává své výrobky a služby s přidanou hodnotou. „Změna nám tak pomůže i nadále pokračovat v naší ambici být významným dodavatelem zdravotnických prostředků, který buduje v České republice trhy a získává na nich tržní podíl,“ dodává nová obchodní ředitelka.
Ocenění Purpurový delfín
Marie Mošová vystudovala podnikové hospodářství na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. První pracovní zkušenosti sbírala ve společnostech Hamé či Tescoma. V roce 2012 nastoupila do marketingového oddělení Hartmann – Rico. V roce 2016 získala ocenění Purpurový delfín za komplexní marketingovou strategii s ohledem na potřeby zákazníka.
Od roku 2018 se věnuje zejména řízení obchodu, kde se zaměřuje na rozvoj kompetencí obchodních zástupců ve vazbě na prodej přidané hodnoty výrobků a služeb. Doposud řídila oblast lékárenského byznysu a pracovala na pozici business unit manager.
Společnost Hartmann – Rico patří mezi nejvýznamnější výrobce a distributory zdravotnických prostředků a hygienických výrobků v České republice. Vznikla v roce 1991 vstupem společnosti Paul Hartmann AG do tehdejšího státního podniku Rico ve Veverské Bítýšce. Společnost je součástí mezinárodní skupiny Hartmann se sídlem v německém Heidenheimu.