AUTOTEST: Hyundai Tucson PHEV je tichý a úsporný

foto Hyundai Tucson PHEV

Nový Tucson není pouhou evolucí, nýbrž revolucí designu značky Hyundai. Parametrická skrytá světla a čelní maska dodávají vozu nezaměnitelný vzhled. Ve své třídě přináší vynikající bezpečnostní výbavu. Nový Tucson nabízí nejvíce elektrifikovanou řadu motorů v segmentu kompaktních SUV včetně mild-hybridního (MHEV), hybridního (HEV) a plug-in hybridního (PHEV) pohonu.

Fotogalerie

Poslední verze je v pořadí čtvrtou generací úspěšného vozu značky Hyundai. Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než sedm milionů vozů, z nichž 1,4 milionu v Evropě. Díky tomu se stal Tucson nejprodávanějším SUV Hyundai. Nyní přichází na trh s revolučním a ambiciózním vzhledem.

Karoserie je v porovnání s předchůdcem celkově větší a širší, a její design kombinuje ostré hrany a dynamické proporce s pestrým střídáním ploch. Výsledkem je progresivní vzhled s charakterem robustního SUV.

Nejnápadnějším prvkem je maska s „parametrickými skrytými světly“, díky nimž model vytváří silný první dojem. Jakmile jsou světla vypnuta, jeví se jako pokrytá tmavými geometrickými vzory, které díky perfektnímu začlenění do mřížky chladiče téměř nelze rozeznat od LED světel pro denní svícení.

Sportovní tvary plynule přecházejí do hranatých podběhů kol z lehké slitiny, přispívajících k působivému, dynamickému vzhledu. Sportovní duch modelu je umocněn chromovanou ozdobnou lištou parabolického tvaru, vycházejících od vnějších zpětných zrcátek a sahajících až ke střešním C sloupkům.

Zadní světla se skrytými parametrickými detaily pokračují ve stejném designovém duchu. I zadní nárazník nese detaily tvořené parametrickými vzory s trojrozměrným efektem a kombinuje je se sportovními ozdobnými prvky. Čtvrtá generace Tucsonu je navíc prvním modelem značky Hyundai, který má skrytý zadní stěrač umístěný pod spoilerem.

Prostorné interiér nabízí prostředí uspořádaného pokoje, ve kterém se prostor snoubí s technologiemi. Na palubní desce na první pohled zaujme 10,25“ displej multimediálního a navigačního systému. Jisté nepohodlí může přinášet skutečnost, že se designéři zřekli fyzických ovladačů a tlačítek. Všechny multimediální a navigační funkce, topení, ventilace i klimatizace se ovládají dotykovými prvky displeje.

Ergonomicky umístěná loketní opěrka je koncipována tak, aby řidiči umožňovala intuitivní používání elektronického voliče převodovky. Cestující si mohou užívat atmosféry vytvářené ambientním osvětlením, které je umístěno v prostoru dvou bočních přihrádek na středové konzole, přihrádky pro bezdrátové nabíjení a odkládacích přihrádek ve výplních dveří. Díky 64 barvám a 10 stupňům jasu nabízí široké možnosti individualizace.

Vůz je vybaven řadou nejmodernějších technologií. Vylepšený systém Bluelink poskytuje řadu služeb včetně online vedení trasy, navigování na posledním úseku cesty a také novou funkci uživatelských profilů. Prostřednictvím mobilní aplikace mohou uživatelé mimo jiné vyhledávat polohu svého vozidla, zamykat nebo odemykat na dálku jeho dveře, nebo například kontrolovat množství paliva v nádrži.

Díky funkci uživatelských profilů si každý z řidičů přizpůsobí infotainment dle svých vlastních potřeb. Umožňuje nastavit dva hlavní účty a jeden další, určený pro hosta. Uživatelské profily spravují a ukládají nastavení infotainmentu jako jazyk, Bluetooth, navigaci, hlasové ovládání, nebo oblíbené rozhlasové stanice.

Třízónová automatická klimatizace se o komfort cestujících stará nejen na sedadlech vpředu, ale i vzadu. Pohodlí řidiče a jeho spolucestujících navíc zvyšuje odvětrávání sedadel vpředu a vyhřívání sedadel vpředu i vzadu.

Funkce polohování sedadla spolujezdce vpředu umožňuje řidiči posunout příslušné sedadlo a změnit sklon jeho opěradla pro pohodlí ostatních cestujících jednoduchým stisknutím tlačítka na boku sedadla.

Tucson je vybaven soustavou sedmi airbagů, jejíž součástí je i nový centrální boční airbag pro přední řadu sedadel. Zabraňuje vzájemnému kontaktu řidiče a spolujezdce vpředu v případě boční kolize, čímž snižuje riziko vážných poranění obou cestujících. Po aktivaci airbagů při čelním nebo bočním nárazu přichází automaticky ke slovu funkce multikolizního brzdění. Toto automatické nouzové brzdění snižuje riziko sekundárních, resp. vícenásobných kolizí.

Vůz je vybaven asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který zvukově upozorní řidiče na bezprostředně hrozící kolizi s vozidlem, cyklistou nebo chodcem vpředu. Pokud řidič včas nereaguje a nezačne brzdit, systém brzdy automaticky aktivuje, aby zabránil nehodě. Systém zahrnuje také asistenta pro odbočování. Tato funkce detekuje protijedoucí vozidla při odbočování vlevo na křižovatce a vozidlo zabrzdí, pokud je kolize pravděpodobná.

Asistent dálkových světel zase v automatickém režimu detekuje při jízdě za tmy protijedoucí a vpředu jedoucí vozidla a v případě nutnosti přepíná na tlumená světla, čímž zabraňuje oslňování ostatních řidičů. Nejsou-li detekována žádná další vozidla, systém automaticky znovu zapne dálková světla, aby zajistil řidiči co nejlepší výhled.

Nový Tucson tak sází na bezpečnost a spolehlivost. Dalším přívlastekem, který by se dal použít, je rodinný. Systém upozorňování na obsazená sedadla vzadu sleduje senzorem pohybu prostor zadních sedadel. Vizuální a zvuková upozornění informují při vystupování řidiče o přítomnosti cestujících na sedadlech vzadu, aby například nezapomněl na dítě a nenechal ho v uzamčeném voze na parkovišti.

Výrobce uspokojí řidiče s nejrůznějšími požadavky díky nabídce tří elektrifikovaných pohonů a dvou spalovacích motorů s výběrem čtyř převodovek. Tucson nabízí nejširší výběr elektrifikovaných pohonů v segmentu kompaktních SUV: 48V mild-hybridní pohony na benzin nebo naftu, hybridní a plug-in hybridní variantu. Kromě elektrifikovaných pohonů mohou zákazníci objednávat zcela nový Tucson také s běžnými zážehovými nebo vznětovými motory.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 30.04.2024 ČTK

Reklama

26°C

Dnes je úterý 30. dubna 2024

Očekáváme v 14:00 26°C

Celá předpověď