S rostoucí popularitou online nákupů zpracovávají přepravní společnosti více zásilek než kdy dříve. Přední dopravce PPL na tento trend reaguje řadou inovací. Těmi nejzásadnějšími jsou spuštění nové mobilní aplikace a výrazné rozšíření sítě výdejních míst.

Aplikace mojePPL reaguje na rychlost dnešní doby. Umožňuje proto sledovat zásilky a případně měnit způsob jejich doručení. Pokud si tedy zákazník objednal zboží domů, ale musí neočekávaně odejít, jednoduše si změní čas doručení na další den nebo zásilku přesměruje na výdejní místo.

„V aplikaci si může zákazník najít i mapu výdejních míst a zobrazit si jejich otevírací dobu. Až na místo ho navíc zavede přehledná mapa s přímým odkazem na navigaci,“ říká Milan Loidl, ředitel marketingu a business development PPL CZ.

Stále bohatší síť výdejních míst

PPL Parcelshopů a Parcelboxů je v České republice aktuálně už přes čtyři tisíce a během následujících dvou let jejich počet dále vzroste na sedm tisíc. Ve městech, v nichž žije sedmdesát procent obyvatel, se může přiblížit dostupnost výdejních míst až k pěti minutám od místa bydliště.

Výdejní místa mají pro zákazníky celou řadu výhod. Zejména ti, kteří jsou časově vytížení, ocení, že čas převzetí zásilky nezáleží na příjezdu řidiče, ale na tom, kdy se to hodí jim. Převzetí zásilky je otázkou chvilky a snadno se dá spojit třeba s cestou z práce nebo venčením psa.

Otevřeno 24/7

PPL Parcelshopy jsou součástí různých provozoven, a vyzvednutí je u nich tak možné spojit například s nákupy.  Samoobslužné PPL Parcelboxy mají zase výhodu v dostupnosti 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

„Oproti doručení na adresu vyjde uložení balíku v PPL Parcelshopu či Parcelboxu levněji, totéž platí i pro odesílání. To se může hodit například při vyklízení šatníku, kdy je potřeba zaslat větší množství balíků naráz. Environmentálně smýšlející zákazníky pak může zaujmout i fakt, že se jedná o ekologičtější řešení, jelikož auta doručující balíky najedou méně kilometrů,“ dodává Loidl.

Samotný proces vyzvednutí je zcela intuitivní. Ke každé zásilce zákazník obdrží e-mailem, SMS zprávou a případně i v aplikaci mojePPL unikátní PIN kód, který sdělí obsluze v Parcelshopu, případně zadá na dotykové obrazovce Parcelboxu. PPL také umožňuje platbu na dobírku, což se může hodit třeba při nákupu věcí z druhé ruky. Tuto formu placení přitom nabízí i Parcelboxy, jež jsou pro tento účel vybaveny platebními terminály.

Snadné odeslání s mojePPL

Až na malé množství výjimek mezi Parcelshopy lze oba typy výdejních míst využít nejen k převzetí, ale rovněž k odeslání zásilky. Není přitom potřeba tisknout etikety – stačí vyplnit krátký formulář na webových stránkách PPL nebo v mobilní aplikaci mojePPL a s vygenerovaným QR kódem se dostavit do některého z PPL Parcelshopů či Parcelboxů, jež disponují QR čtečkami.

PPL samozřejmě bere v potaz, že výdejní místo nemusí být vždy při cestě nebo je balík zkrátka příliš neforemný a těžký – ostatně zákazníkům umožňuje posílat zásilky o hmotnosti až 31,5 kilogramu.

„V takových situacích zákazníci mohou využít osvědčené doručení či převzetí doma nebo v práci. I tehdy přijde vhod zmíněná aplikace mojePPL, která uživatelům nabízí přehled aktuálního stavu všech zásilek včetně odhadovaného času příjezdu řidiče,“ uzavírá Loidl.