Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentka Provozně-ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze a chtěla bych Vás požádat o vyplnění anonymního dotazníku. Dotazník se týká analýzy spotřebitelského chování na trhu potravin. Tento dotazník je součástí mé diplomové práce a jeho vyplnění Vám zabere maximálně 15 minut.
U každé otázky zaškrtněte vždy jednu odpověď, pokud není uvedeno jinak.
Předem děkuji za Vaši spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Nachází se Vaše trvalé bydliště ve Středočeském kraji? Pokud ne, prosím dále nepokračujte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
132
97,78 %
97,78 %
ne
3
2,22 %
2,22 %
2. Nakupujete potraviny on-line? Pokud ne, prosím dále nepokračujte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
127
94,07 %
94,07 %
ne
8
5,93 %
5,93 %
3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Itesco
61
45,19 %
45,19 %
Košík.cz
54
40 %
40 %
rohlik.cz
41
30,37 %
30,37 %
Scuk.cz
5
3,7 %
3,7 %
Svět plodů
2
1,48 %
1,48 %
Aktin
2
1,48 %
1,48 %
Rohlík
1
0,74 %
0,74 %
Košík.cz a zároveň MyProtein
1
0,74 %
0,74 %
Košík.cz, rohlík.cz, itesco
1
0,74 %
0,74 %
Zatím žádný.
1
0,74 %
0,74 %
My Protein, Aktin
1
0,74 %
0,74 %
aktin.cz
1
0,74 %
0,74 %
Dámemarket
1
0,74 %
0,74 %
4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
úspora času
89
65,93 %
65,93 %
doprava až do domácnosti
73
54,07 %
54,07 %
pohodlnost
53
39,26 %
39,26 %
širší výběr
22
16,3 %
16,3 %
nižší náklady za dopravu
8
5,93 %
5,93 %
Alergie na lidi
1
0,74 %
0,74 %
Zaměstnanecký benefit
1
0,74 %
0,74 %
biopotraviny, regionální potraviny
1
0,74 %
0,74 %
Jen když jsem v pracovní neschopnosti
1
0,74 %
0,74 %
Nemám ráda velkou kumulaci lidí v obchodech
1
0,74 %
0,74 %
nemoc
1
0,74 %
0,74 %
5. Byl pro Vás prvotní impulz k nakupování potravin přes internet Covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
73
54,07 %
54,07 %
ano
53
39,26 %
39,26 %
nevím
9
6,67 %
6,67 %
6. Jak často nakupuje potraviny on-line?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x za měsíc
74
54,81 %
54,81 %
1x týdně
40
29,63 %
29,63 %
2x týdně
11
8,15 %
8,15 %
Zatím nenakupuji
1
0,74 %
0,74 %
1x do půl roka
1
0,74 %
0,74 %
2x za rok
1
0,74 %
0,74 %
méně často jak 1x za měsíc (cca 5x za rok)
1
0,74 %
0,74 %
1x za 6 měsíců
1
0,74 %
0,74 %
cca 1x za dva měsíce
1
0,74 %
0,74 %
méně často
1
0,74 %
0,74 %
Příležitostně
1
0,74 %
0,74 %
2x měsíčně
1
0,74 %
0,74 %
1x za dva měsíce
1
0,74 %
0,74 %
7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
cena
2.037
0.85
kvalita
1.822
0.857
složení
2.326
1.257
výrobce/dodavatel
2.763
1.336
doporučení od rodiny/známých/předchozí zkušenost
2.459
1.285
8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dovoz nákupu až k Vám domů
82
60,74 %
60,74 %
úspora času
79
58,52 %
58,52 %
možnost nakoupit v jakoukoli hodinu
73
54,07 %
54,07 %
člověk nemusí nést těžký nákup
36
26,67 %
26,67 %
nákup jen toho, co opravdu potřebujete
35
25,93 %
25,93 %
doprava zdarma od určité výše ceny nákupu
17
12,59 %
12,59 %
nižší cena produktů
10
7,41 %
7,41 %
Nesejdu se s lidmi
1
0,74 %
0,74 %
Bez lidí nakupuji
1
0,74 %
0,74 %
doručení nákupu na určitou hodinu
1
0,74 %
0,74 %
Obecně nerada nakupuji v prodejnách
1
0,74 %
0,74 %
9. Co považujete za nevýhody online nakupování potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nemožnost si prohlédnout a vybrat potraviny osobně
67
49,63 %
49,63 %
riziko, že dodané zboží bude špatné kvality
65
48,15 %
48,15 %
riziko, že dodané zboží nebude odpovídat objednávce
45
33,33 %
33,33 %
příplatek za dopravu
34
25,19 %
25,19 %
spotřeba velkého množství obalového materiálu
28
20,74 %
20,74 %
obavy ze zneužití osobních údajů (např. platební karty)
22
16,3 %
16,3 %
doba dodání mezi objednávkou a doručením nákupu
20
14,81 %
14,81 %
nemám
1
0,74 %
0,74 %
Zvolení náhrad neodpovídá, co by člověk chtěl, akční položky v den dovozu nebudou dostupné
1
0,74 %
0,74 %
nevýhody nevidím
1
0,74 %
0,74 %
10. Uskutečňujete tzv. zvyklostní nákupy? (Nákup toho, co vždycky. Nákup oblíbené značky z hlediska loajality.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
73
54,07 %
54,07 %
ne
41
30,37 %
30,37 %
nevím
21
15,56 %
15,56 %
11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel nakoupí i to, co původně koupit nechtěl.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x za měsíc
61
45,19 %
45,19 %
1x za týden
46
34,07 %
34,07 %
2-3x do týdne
16
11,85 %
11,85 %
nikdy
11
8,15 %
8,15 %
každý den
1
0,74 %
0,74 %
12. Rozhodněte o výroku (Vhodné zaškrtněte)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
13. Měli jste někdy problém s kvalitou potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
61
45,19 %
45,19 %
ne
52
38,52 %
38,52 %
nevím
22
16,3 %
16,3 %
14. Kolik v průměru zaplatíte měsíčně za nákup potravin ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4 000 Kč a více
96
71,11 %
71,11 %
do 3 000 Kč
26
19,26 %
19,26 %
do 2 000 Kč
9
6,67 %
6,67 %
do 1 000 Kč
4
2,96 %
2,96 %
15. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
95
70,37 %
70,37 %
muž
40
29,63 %
29,63 %
16. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 25 let
60
44,44 %
44,44 %
26-35
34
25,19 %
25,19 %
50-64
20
14,81 %
14,81 %
36-49
18
13,33 %
13,33 %
65 a více
3
2,22 %
2,22 %
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední vzdělání s maturitou
68
50,37 %
50,37 %
střední vzdělání bez maturity
23
17,04 %
17,04 %
vysokoškolské bakalářské vzdělání
20
14,81 %
14,81 %
vysokoškolské magisterské vzdělání
9
6,67 %
6,67 %
vyšší odborné vzdělání
9
6,67 %
6,67 %
základní vzdělání
6
4,44 %
4,44 %
18. Jaký je Váš status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnaný
80
59,26 %
59,26 %
student
29
21,48 %
21,48 %
OSVČ (podnikatel)
14
10,37 %
10,37 %
rodič na mateřské dovolené
7
5,19 %
5,19 %
důchodce
5
3,7 %
3,7 %
19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 500 obyvatel
43
31,85 %
31,85 %
5 000 a více obyvatel
39
28,89 %
28,89 %
do 5 000 obyvatel
37
27,41 %
27,41 %
do 1 000 obyvatel
16
11,85 %
11,85 %
20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dva
47
34,81 %
34,81 %
tři
37
27,41 %
27,41 %
čtyři
34
25,19 %
25,19 %
pět a více
12
8,89 %
8,89 %
jeden
5
3,7 %
3,7 %
21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti? (Napište číslo)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0
76
56,3 %
56,3 %
1
39
28,89 %
28,89 %
2
15
11,11 %
11,11 %
3
4
2,96 %
2,96 %
4
1
0,74 %
0,74 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
0.54
Minimum:
0
Maximum:
2
Variační rozpětí:
2
Rozptyl:
0.48
Směrodatná odchylka:
0.69
Medián:
0
Modus:
0
22. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 35 000 Kč
35
29,66 %
25,93 %
do 25 000 Kč
31
26,27 %
22,96 %
do 15 000 Kč
21
17,8 %
15,56 %
nad 45 000 Kč
16
13,56 %
11,85 %
do 45 000 Kč
15
12,71 %
11,11 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité)
odpověď kvalita=1:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel nakoupí i to, co původně koupit nechtěl.)
16. Jaký je Váš věk?
odpověď do 25 let:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 18. Jaký je Váš status?
21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti? (Napište číslo)
odpověď 0:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dva na otázku 20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nachází se Vaše trvalé bydliště ve Středočeském kraji? Pokud ne, prosím dále nepokračujte.
2. Nakupujete potraviny on-line? Pokud ne, prosím dále nepokračujte.
3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?
4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?
5. Byl pro Vás prvotní impulz k nakupování potravin přes internet Covid-19?
6. Jak často nakupuje potraviny on-line?
7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité)
8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?
9. Co považujete za nevýhody online nakupování potravin?
10. Uskutečňujete tzv. zvyklostní nákupy? (Nákup toho, co vždycky. Nákup oblíbené značky z hlediska loajality.)
11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel nakoupí i to, co původně koupit nechtěl.)
12. Rozhodněte o výroku (Vhodné zaškrtněte)
13. Měli jste někdy problém s kvalitou potravin?
14. Kolik v průměru zaplatíte měsíčně za nákup potravin ve Vaší domácnosti?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Jaký je Váš věk?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
18. Jaký je Váš status?
19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?
20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?
21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti? (Napište číslo)
22. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nachází se Vaše trvalé bydliště ve Středočeském kraji? Pokud ne, prosím dále nepokračujte.
2. Nakupujete potraviny on-line? Pokud ne, prosím dále nepokračujte.
3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?
4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?
5. Byl pro Vás prvotní impulz k nakupování potravin přes internet Covid-19?
6. Jak často nakupuje potraviny on-line?
7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité)
8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?
9. Co považujete za nevýhody online nakupování potravin?
10. Uskutečňujete tzv. zvyklostní nákupy? (Nákup toho, co vždycky. Nákup oblíbené značky z hlediska loajality.)
11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel nakoupí i to, co původně koupit nechtěl.)
12. Rozhodněte o výroku (Vhodné zaškrtněte)
13. Měli jste někdy problém s kvalitou potravin?
14. Kolik v průměru zaplatíte měsíčně za nákup potravin ve Vaší domácnosti?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Jaký je Váš věk?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
18. Jaký je Váš status?
19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?
20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?
21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti? (Napište číslo)
22. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Zadražilová, L. – On-line nakupování potravin (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://77727.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.