PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Raiffeisenbank podle studie poskytuje nejvyšší kvalitu obsluhy zájemcům o životní pojištění

pretty-351884_640


Agentura Market Vision přináší výsledky tržní studie porovnávající kvalitu obsluhy potenciálních zájemců o životní pojištění mezi tuzemskými pojišťovnami a jedinou zastoupenou čistě bankou – Raiffeisenbank. Ta přitom dosáhla nejvyššího celkového výsledku 80 %, zatímco průměrné tržní hodnocení činilo 70 %. Výzkum probíhal v posledním čtvrtletí loňského roku a poskytuje srovnání celkem 120 realizovaných Mystery Shoppingů (po 10 jednáních u každé ze sledovaných společností).

Nejvyššího hodnocení spolu s Raiffeisenbank (80 %) dosáhla NN Životní pojišťovna (79 %), následovaná Kooperativou a Generali Českou pojišťovnou, s hodnoceními 78 % a 76 %. Ostatními sledovanými společnostmi byly Allianz, ČSOB Pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, Komerční pojišťovna, MetLife, Simplea, Uniqa a YouPlus. Úroveň kvality služeb je měřena formou ukazatele Index Kvality Obsluhy, jehož výše se odvíjí od hodnocení přibližně 50 vybraných otázek z každého Mystery Shopping procesu.

Mystery Shopping je výzkumná metoda umožňující získat informace o kvalitě služeb a poradenství v různých oblastech, např. sektoru financí, formou fiktivních klientů. Hodnocení zahrnuje webové stránky, kontaktování společnosti přes webový formulář s požadavkem sjednání osobní schůzky a aspekty osobního jednání s poradcem (případně jednání formou vzdálené obsluhy, byla-li poradcem nabídnuta a preferována). Vyškolení Mystery Shoppeři reprezentovali primárně sami sebe, projevili zájem o informace k životnímu pojištění a po celou dobu jednání vystupovali jako „příjemně pasivní“ klienti, tzn. že aktivitu vedení schůzky nechávali na straně poradce, ale diskutovali s ním aktivně o všech otevřených tématech. Každý Mystery Shopper měl zároveň v rámci svého profilu nastaveny společné shodné rysy (např. aktuálně čerpaný hypoteční úvěr, který očekával mj. do pojistné ochrany zahrnout).


Kalkulačka: Spočítejte si nejvýhodnější životní pojištění


„Ve třetině případů nedokázali poradci nabídnout řešení odpovídající očekávaným klientovým potřebám, což bylo nejčastěji způsobeno právě tím, že nezjistili informaci o jeho čerpaném hypotečním úvěru a nezohlednili jej tak v rámci pojistné ochrany. V rámci správné nabídky řešení jsme rovněž sledovali, zda klient nebyl podpojištěn, či neměl naopak pojistné částky zbytečně vysoké, k čemuž ale prakticky nedocházelo. Ani jednou pak nedošlo k tomu, že by klientovi byla v pojištění nastavena aktivní investiční složka, jelikož v rámci svého Mystery profilu měl, že již investuje jiným způsobem a nyní potřebuje řešit výhradně pojištění. Což poukazuje na velice příkladný přístup v rámci celého trhu,“ přibližuje konkrétní detaily zjištěných výstupů Michal Skalický, senior konzultant společnosti Market Vision.

„V souvislosti s průběhem jednání vykázala vůbec nejnižší celkové hodnocení, pouhých 14 %, oblast „Analýza sekundárních potřeb a nabídka dalších produktů“, tedy tzv. cross-sell, za což rozhodně poradce chválit nelze,“ doplňuje Skalický a uzavírá: „Dalším zajímavým prvkem poslední doby je remote (vzdálená) forma obsluhy, k níž došlo přibližně v pětině případů, nejčastěji konkrétně u MetLife a České podnikatelské pojišťovny (v 6 z 10 procesů, kdy se přitom vždy jednalo o jednání po telefonu). Video-schůzky byly zaznamenány celkem jen ve 3 případech, z toho 2x u YouPlus a jednou u Simplea pojišťovny. Podobné tržní studie realizujeme pravidelně pro bankovní trh, zde nám remote obsluha u poslední zaměřené na hypotéky vyšla na přibližně třetinu případů, což dokládá mírnější náskok bank v daném ohledu. Studii pro srovnání pojišťoven jsme vloni zařadili do portfolia nově, uvidíme, zda-li se i z ní stane jeho pravidelná součást a budeme ji znovu realizovat i letos.“


Kalkukačky pojištění

Vyzkoušejte naše kalkulačky pojištění a zjistěte ty nejvýhodnější nabídky:

Povinné ručení
Havarijní pojištění
Cestovní pojištění
Úrazové pojištění
Pojištění majetku