Závod ProSeries dlouhý 192 km z Rho do Orbassana s převýšením ani ne tisíc metrů. 90 úvodních kilometrů rovina, pak mírně zvlněný terén, závěrečných 12 km převážně v klesání. Na startu 10 World a 7 Pro týmů. Z českých cyklistů pouze Zdeněk Štybar. Jeho hlavní úlohou stejně jako všech jeho kolegů bylo vytvořit podmínky pro vítězství favorita hromadného dojezdu číslo jedna Dylana Groenewegena. To jsou nejzákladnější vstupní informace jednoho z nejstarších závodů Milano - Torino (1.Pro).

Kdo měl Groenewegenovi nejvíc komplikovat život? Fernando Gaviria (Movistar), Biniam Girmay (Intermarché), Jordi Meeus (Bora), Mark Cavendish, Gleb Syritsa a Cees Bol (Astana), Luca Mozzato, Jenthe Biermans a Nacer Bouhanni (Arkéa), Marijn Van den Berg (EF), Matteo Moschetti (Q36.5), Ion Aberasturi (Trek), Andrea Vendrame (AG2R), Casper Van Uden a Marius Mayrhofer (DSM), Matteo Malucelli (Bingoal), Arvid De Kleijn a Maikel Zijlaard (Tudor), Giovanni Lonardi (EOLO), Filippo Fiorelli (Bardiani), Itamar Einhorn (Israel), Attilio Viviani (Corratec) a třeba ještě někdo další. To je totiž seznam rychlíků jednotlivých týmů, které se objevily na startu.

Průběh závodu byl z pohledu vývoje standardní a poměrně jednoduchý s výjimkou posledních 10 kilometrů. 5 km po startu už jela před pelotonem šestice ve složení Stefan De Bod (EF Education), Alessandro Iacchi a Veljko Stojnič (Corratec), Johan Meens (Bingoal), Alessio Nieri (Bardiani) a Andrea Pietrobon (EOLO), který však o 90 km dále z denního úniku kvůli defektu vypadl. V jednom z mála stoupání 45 km před cílem odpadl i Stojnič. Zbylí čtyři byli dojeti prakticky 17 km před cílem, ale početný peloton je nechal ještě další 4 km větrat s minimálním odstupem vepředu.

Posledních 10 km jeden kruháč za druhým, ostrůvky, zpomalovače. Technicky hodně komplikované. Vytvořit klasický sprinterský vláček bylo skoro nemožné. Zázrak, že spadl jen Malucelli, který tím 6,5 km před cílem ale rozhodil a zpomalil značnou část pelotonu. Týmu Jayco AlUla se nedařilo dovézt dopředu Groenewegena, posledních pár kilometrů mu zůstal k dispozici jen jeden kolega, podle stylu jízdy to byl Zdeněk Štybar, kterého navíc 500 metrů před cílem při výjezdu ze zatáčky zavřeli u hrazení tak, že jen o vlásek utekl pádu z lopaty. Což navíc zpomalilo mj. i Groenewegena a jeho šance poklesly na minimum.

30 km po startu vyřadil Blaka Quicka ze závodu tvrdý pád

Z tohoto chaosu nakonec vyšel nejlépe Arvid De Kleijn před Fernandem Gaviriou a Casperem Van Udenem. Groenewegen dospurtoval až na 10. místě.

Pro tým Petra Kelemena je to nejen první letošní vítězství, ale i premiérové pódium.

Dnes jsem se cítil skvěle a tým odvedl dobrou práci, když mě dostal do pozice,“ řekl vítěz bezprostředně po závodě. „Když jsem projel zatáčkou 300 metrů před cílem, věděl jsem, že vyhraju. Cítil jsem to."