Význam velikonočních svátků se podle mnohých vytrácí. Jak to vidíte jako etnolog?
Záleží na tom, co považujeme za viditelnou známku Velikonoc. Když se na to budeme dívat z pohledu konzumu a obchodních domů, pak Velikonoce začínají téměř hned po Vánocích, protože velikonoční zajíci a beránci byli v obchodech vidět už v únoru, jelikož pro marketéry je to důležitá součást prodeje. A také jsou Velikonoce zapojené do mediálního okruhu novin, časopisů i televize, takže v tomhle směru je povědomí o Velikonocích silné. Ovšem s tím, jak ubývá věřících, i význam takhle výrazného církevního svátku s celospolečenským dopadem klesá. Na rozdíl od Vánoc totiž nedošlo k tomu, že by velikonoční liturgie měla nějaký bod, který by byl dobře komunikovatelný laikům.
Pomlázka má v Čechách i krásný název odvozený od „pomlazování“, skutečně dotýkání se pruty.