ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Pivovary CZ Group

Hanáckým pivovarům vzrostly tržby, jejich mok ochutnali i v Jižní Americe

  • 1
Pivovarům v Olomouckém kraji se minulý rok dařilo. Značky Holba, Zubr a Litovel uvařily o šest procent více piva než před rokem. A vychutnávali si je také na Kubě nebo v Chile.

Tržby pivovarů v regionu meziročně vzrostly o čtrnáct procent na téměř 1,4 miliardy korun.

Zároveň pokračují jednání s investory o případném kapitálovém vstupu do společnosti Pivovary CZ Group, která provozuje pivovary Holba, Litovel a Zubr. Nyní jsou ve fázi finanční prověrky této přední tuzemské pivovarnické skupiny, informovala ČTK.

Podle místopředsedy představenstva Jaromíra Dvorského je ve hře prodej až 100 procent akcií.

Pivovary Holba, Litovel a Zubr hledají nového investora. Nebrání se ani prodeji

Letos chystají Pivovary CZ Group projekt sjednocených pivních speciálů, ale také změny, jež pomohou s udržitelností a ekologií.

„Ve všech pivovarech chystáme investice do fotovoltaiky. V přerovském Zubru budeme instalovat solární panely, které by měly pokrýt asi dvacet procent elektrické spotřeby,“ přiblížil výrobně-technický ředitel Tomáš Pluháček.

V plánu je také výměna vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem v pivovaru Litovel za elektrické, které kromě větší šetrnosti k životnímu prostředí přinesou úspory na provozních nákladech, a to až o polovinu.

Mění se i obaly a etikety. „Na začátku minulého roku jsme ukončili prodej piva v plastových lahvích, čímž jsme životní prostředí ušetřili od sedmdesáti tun jednorázových obalů ročně. Od tohoto roku přecházíme na plně recyklovatelné papírové etikety, takže už nebude potřeba 85 tun těch hliníkových,“ uvedl Pluháček.

Polsko, Švédsko, ale i Kolumbie

Za nárůstem tržeb stojí zejména posílený export, částečné vrácení zákazníků do restaurací a také úprava cen v roce 2022, kdy každý půllitr sudového piva podražil o jednu korunu.

Hlavní destinací pro vývoz piva je Polsko, kam se export meziročně zvýšil o 22 procent.

„Vyvážíme do 25 zemí, mezi něž patří i Švédsko, Kolumbie, Chile nebo Kuba. Většinou jde o specializované velkoobchody, které mají v dané zemi svou síť odběratelů, ať už to jsou restaurace nebo obchodní řetězce,“ vysvětlil navazování spolupráce obchodní ředitel společnosti Tomáš Konečný.

Část konzumentů se vrací po covidových omezeních do restaurací, čímž se zvýšily prodeje sudového piva.

Narostly také prodeje ochucených a nealkoholických piv. K přilákání lidí do restaurací má pomoci nový společný projekt všech tří pivovarů Sládkův tip, který v průběhu roku nabídne sedm pivních speciálů.

Na výrobě piva se podílí téměř 500 zaměstnanců v Hanušovicích, Přerově a Litovli, které se na konci roku 2020 spojily a vznikla společnost Pivovary CZ Group, již vlastní Karel Kuropata. Nový investor by měl podpořit další rozvoj a obchodní expanzi.