CK Travel Family: Některé hotely jsou vyprodané. V systému last minute bude nabídka už velmi omezená.

Ostrava 4. května – Cestovní kancelář Travel Family hlásí v některých atraktivních dovolenkových destinacích vyprodané hotely. Češi mají tradičně enormní zájem o Chorvatsko, v porovnání s minulým rokem je to o 13 % klientů více. Stejně tak v meziročním srovnání se zvýšil zájem klientů o Řecko, a to o 11 %. K dalším destinacím, které se vrátili do zvýšeného hledáčku Čechů patří Černá Hora, Albánie, Malta nebo Kypr, a to v meziročním srovnání o 10 %. Dovolená na last minute se zřejmě naskytne, ale spíše se bude jednat o minimum zájezdů s omezenou možností výběru destinace. Hitem sezony Chorvatska je Trpanj na poloostrově Pelješac díky otevření Pelješackého mostu. Mezi stálice v Řecku patří Kréta, Jónské ostrovy a to Kefalonie, Lefkada nebo Zakynthos a velmi oblíbený je také Karpathos, roste zájem o Pargu a Limnos.

„Letošní rok se vyvíjí podle plánu a některé atraktivní hotely jsou jak v Chorvatsku, tak v Řecku již vyprodané. Co se týká prodejů v rámci nabídky last minute, tak je to pro Čechy spíše nějaká zvyklost, která je spojená se snížením ceny. Prodej last minute je ale označení termínu pro dobu koupi dovolené. Nějaké nabídky last minute se i u nás naskytnou, ale spíše se bude jednat o minimum zájezdů s omezenou možností výběru destinace. Naší snahou vždy ale bude uspokojit všechny poptávky klientů,“ říká Blanka Hrubá, ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.

„Aktuálně vidíme nárůst i v poptávkách na dovolenou v Chorvatsku před a po hlavní sezoně, což je velmi rozumný krok. Pokud chcete navštěvovat památky, pak je toto období, mimo hlavní sezónu, to nejideálnější. V současnosti evidujeme prodej klientům ve výši 10 000 zájezdů. Největší nárůst čekáme v prvních květnových dnech,“ říká Lenka Laus, oblastní manažerka CK Travel Family pro Chorvatsko.

„Do Řecka se chystají letos zavítat i klienti, kteří během covidové pauzy poslední tři roky necestovali. Je to patrné z aktuálních prodejů, kterých je na letošní sezónu koupených přibližně 3 500,“ říká Marcela Vejnosková oblastní manažerka CK Travel Family pro Řecko.

Doprava

Většina Čechů se k Jadranu vydává svým vlastním autem. Travel Family eviduje ale také větší poptávku autobusové dopravy. „Letecky je možné se přepravit z Prahy do Splitu, a to i vícekrát v týdnu. Dále nabízíme letecké spojení z Prahy do Dubrovníku a z Prahy do Zadaru. Pro klienty z Ostravy a okolí je v nabídce nejbližší letiště v Katowicích v Polsku, odkud létáme do Splitu,“ doplňuje Lenka Laus, oblastní manažerka pro Chorvatsko. Marcela Vejnosková za řeckou destinaci uvádí: „První letecké zájezdy do Řecka s odletem z Prahy, lze absolvovat již v půlce května a poslední na přelomu září a října. Na Rhodos je možné absolvovat charterové lety také z Brna a Ostravy.“ Blanka Hrubá, ředitelka CK Travel Family, k dalším destinacím doplňuje: „Na Maltu, Kypr, Albánii nebo Černou horu se dostanou klienti letecky z Prahy, nabízíme možnost odletů také z Vídně případně z Polska. Nově jsme také zařadili dostupnost Černé Hory autobusovou dopravou.“

Ceny

Ceny za ubytování v Chorvatsku, a to od kempů až po luxusní hotely, se v průměru zvýšily o cca 10 %. Důvodem navýšení je vysoká inflace, která Chorvatsko postihuje stejně tak jako Česko. Nejmenší nárůst v cenách je u ubytování v apartmánech, největší pak u ubytování v kempech. Ceny základních potravin a služeb na místě jsou přibližně stejné, jako u nás. Zatím se nejedná o žádný drastický nárůst. Lenka Laus k cenám dodává: „V Chorvatsku jsem byla na Velikonoce. Jídlo v restauraci, káva nebo nákup v klasickém supermarketu jsou cenově přibližně stejné jako u nás, někde dokonce i levnější. Výjimkou samozřejmě zůstanou přímo historická centra měst či nějaké hodně známé lokality.“ 

„Ceny za dovolenou v Řecku mírně stouply, což je zejména reakce na inflaci, potažmo na ekonomickou situaci ve světě. Nicméně ceny jsou stále na takové úrovni, že neodrazují zájemce od nákupu zájezdu. V místě destinace jsou ceny mírně vyšší než v Česku, ale mnohdy srovnatelné,“ uvádí Marcela Vejnosková, oblastní manažerka pro Řecko.

O jaké destinace je největší zájem?

Tradičně největší zájem hlásí Istrijský poloostrov. Ten je již pro sezónu 2023 skoro vyprodán. Dále se velkému zájmu těší Střední Dalmácie, a to hlavně oblast celé Makarské riviéry. Lenka Laus z chorvatských míst dále vyzdvihuje: „Našim klientům doporučujeme vybrat si ubytování v apartmánech či rodinných vilách a penzionech, kde získají výhodnější cenu. Tento typ ubytování nabízíme i s jídlem, snídaní či polopenzí a zatím je výběr ze široké nabídky. Máme v portfoliu jak přímo Makarskou, tak Severní Dalmácii, Omiš, Promajna. Hitem sezony je Trpanj na poloostrově Pelješac, a to díky otevření Pelješackého mostu, ke kterému došlo loni.“ 

Řecku je zájem především o destinace a letoviska, kde není masivní cestovní ruch.  „Mezi stálice, o které je stále velký zájem patří např. Kréta, Jónské ostrovy a to Kefalonie, Lefkada nebo Zakynthos, a velmi oblíbený je také Karpathos. Meziročně jsme zaznamenali nárůst zájmu o destinace Parga a Limnos,“ říká k Řecku Marcela Vejnosková.

O CK TRAVEL FAMILY

Cestovní kancelář TRAVEL FAMILY sdružuje čtyři tradiční a oblíbené značky jakými jsou Vítkovice Tours, Viamare, VTT a Kovotour Plus, které na českém trhu působí přes 30 let. Travel Family je na českém trhu jedničkou v dovolených do Chorvatska. Do Řecka nabízí kolem 20 destinací, včetně méně známých ostrovů, jako jsou nově Skyros, Karpathos, Kythira, Naxos, Skopelos nebo Skiathos. Dalšími destinacemi v nabídce jsou Kypr, Albánie nebo Černá Hora. Travel Family je stabilní a silná cestovní kancelář, která se řadí do TOP 6 v České republice. Ročně zprostředkuje dovolenou pro více než 60 tisíc klientů.