ZVLÁŠTNÍ FENOMÉN (8)

Howe Linda Moulton

Howe Linda Moulton

autor

11.05.2023 Ufo

Zvýšený počet leteckých nehod a reakce státu

Dne 4. června 1947, ve stejný den, kdy prezident Truman požádal Kongres o prodloužení platnosti druhého zákona o válečných pravomocích, se v El Paso Times objevilo kuriózní oznámení o 300 kadetech, kteří absolvovali Národní vojenskou akademii ve West Pointu a kteří přijedou do El Pasa v deseti dopravních letadlech, aby sledovali devět bombardérů B-29 shazujících 500librové bomby údajně jižně a východně od hlavní oblasti stanoviště WSPG. Absolventi by také měli možnost sledovat protiletadlové dělostřelectvo na základně Fort Bliss, které předvádí protiletadlové zbraně, a pozorovat, jak U. S. Army Ordnance vypouští raketu WAC Corporal. Oznámení bylo učiněno o pět dní později, kdy plukovník Turner odjel do Washingtonu, D. C., po "Juarezském incidentu s V-2".

Využívání vojenských nevojáků jako krytí pro tajné vojenské aktivity není nic nového. Je to nutné zejména tehdy, když bude vojenská činnost pozorovatelná veřejností nebo potenciálním protivníkem. Vysvětlení pro tisk a veřejnost je nutné při přesunech velkého množství protiletadlového dělostřelectva, při nasazení dělostřelectva na neobvyklých místech, při bombardování oblasti na dohled nebo dokonce v dosahu sluchu obyvatelstva nebo při odpálení raket. Kadeti z West Pointu, kteří nastupují do vojenské služby na velkou část svého života, by mohli být ideálním diváckým publikem pro demonstraci útoku na nového protivníka.

Osmá letecká armáda se základnou na Davis-Monthan Field v Tucsonu by pro demonstraci na "bombardovací střelnici Orogrande" poskytla letouny B-29. bombardovací skupiny. Kadeti na turné po zařízeních americké armády po celých Spojených státech dorazili na Biggs Army Airfield z Wright Field v Ohiu. Tato pro americkou armádu životně důležitá základna, později přejmenovaná na Wright-Patterson AFB, byla domovem generála Nathana Twininga (MJ-4) a Velitelství leteckých materiálů ozbrojených sil, kde kadeti "měli možnost prohlédnout si tamní laboratoře armádního letectva". Vyhlášení kadetů bylo prvním ze dvou veřejně ohlášených cvičení ostrého bombardování v oblasti White Sands v průběhu následujících pěti týdnů

 

Havárie letadel po celém světě

V témže týdnu po "zvláštním úkazu a havárii rakety Juarez" z 29. května 1947 začala havarovat letadla po celém světě. V noci na 29. května se v horách jihozápadně od Tokia zřítilo čtyřmotorové armádní kurýrní letadlo C-54 se 42 osobami na palubě. Téže noci se zřítil a shořel bombardér B-29 krátce po startu z Ladd Field ve Fairbanksu na Aljašce. Téhož dne bylo při letu z Reykjavíku do Kureyri nahlášeno pohřešování letadla Icelandic Airways s 25 osobami na palubě.

The New York Times, 30. květen 1947

Dne 2. června se bývalý armádní letoun BT-13 pilotovaný Johnnym Scottem, který letěl nad americkou silnicí 66 na cestě do Colexica v Kalifornii (místo testovacího centra projektu Y; divize Z na Sandy Beach), zřítil a shořel 120 kilometrů východně od Albuquerque a 150 kilometrů severně od WSPG. Johnny se pokusil z místa nehody odjet stopem a vyzvedl ho turista John Kelly, který Johnnyho odvezl do albuquerqueské lékařské ordinace, ale nechtěl podat oficiální hlášení o nehodě. Místo toho Kelly zavolal agentuře Associated Press a řekl: "Jen jsem si myslel, že by o tom (pádu letadla) měl někdo vědět." [Las Cruces Sun-News, 3. června 1947].

Také 2. června 1947 v kalifornské Pasadeně byli nakupující v centru města překvapeni, když se nad nimi vymrštily dvě plné 250galonové křídelní nádrže stíhačky P-80 americké armády. Jedna z nádrží dopadla do Central Parku a několik metrů od proslulého Green Hotelu vytvořila velký kráter. Druhý dopadla na parkoviště autobusového depa a vytvořil v dlažbě díru deset metrů dlouhou, pět metrů širokou a dva metry hlubokou. [The Arizona Republic, 3. června 1947]

Dne 3. června byl údajně v Las Cruces reorganizován 200. protiletadlový prapor pobřežního dělostřelectva. Jeho instruktor, kapitán Robert M. Walker, který přijel cvičit vojáky teprve před dvěma týdny, byl nyní přeřazen k jednotce v Demmingu v Novém Mexiku. Dne 3. června se "dvoumotorové armádní hlídkové letadlo" zřítilo dvě stě metrů před koncem přistávací dráhy v kalifornském San Bernardinu, když "při přistání špatně odhadlo výšku" a čtyři osoby zahynuly a jedna byla zraněna. [El Paso Times, 5. června 1947]

Také 3. června byl pan N. H. Craphern těžce zraněn a jeho žena jen lehce méně zraněna a v šoku, když jejich lehké letadlo Stinson při letu z Tucsonu neudrželo výšku poblíž Wilcoxu v Arizoně. [The Arizona Republic, 4. června 1947]

Dne 5. června narazil "hydroplán" do domu poblíž Pittsburgu v Pensylvánii a čtyři domy zachvátily plameny. Očití svědci uvedli, že letadlo mělo po startu z řeky Allegheny potíže s nabíráním výšky. Při druhém pokusu vystoupat nad svah podél řeky vletěl hydroplán přímo do severní strany domu a při nárazu explodoval, přičemž tři lidé zahynuli. Letadlo minulo přeplněné dětské hřiště jen o několik metrů. [The New York Times, 6. června 1947]

The New York Times,
6. červen 1947

Dne 6. června velitelství U. S. Army Transport Command uzemnilo všechny letouny C-54 (DC-4) Douglas Skymaster. Armáda měla ve svém inventáři 196 letounů C-54, a proto je uzemnila jako "bezpečnostní opatření". Mluvčí armádního letectva hovořil o dvou největších amerických komerčních leteckých katastrofách v historii, které se týkaly letounů DC-4 v prvním červnovém týdnu roku 1947. Armádní letectvo však nehovořilo o dalších leteckých nehodách, kterých bylo celkem více než 40 a týkaly se téměř všech dob letadel ve vojenské a všeobecné letecké službě.

Dne 6. června zachránil britský parník Kelowna dva letce amerického námořnictva asi 75 kilometrů od mysů Virginie. Oba piloti letěli na dvoumotorovém bombardéru F7-F námořnictva, který byl umístěn na letadlové lodi, a přistáli na vodě asi 300 metrů od záchranné lodi. Žádná zpráva o tomto incidentu nebyla nikdy zveřejněna. [The New York Times, 8. června 1947]

Dne 7. června se jednomotorový bombardér námořnictva nad Atlantickým oceánem 75 kilometrů východně od Savannah v Georgii zřítil do moře. Dva ze tří letců se zachránili. Poslední slova, která slyšeli v rádiu, byla "jdeme do vody". Nikdy nebyl zveřejněn hlášení dvou zachráněných a nebyla stanovena příčina havárie.

Dne 7. června napsal Hanson W. Baldwin z The New York Times další článek - tentokrát o potřebě náboru personálu ve větším počtu k protiletadlovému dělostřelectvu. Naznačil, že pro tuto oblast bylo vyčleněno pouze 1 000 mužů a že nové hrozby "letadel a dálkového robota se vznášejí nad každým bojištěm". [The New York Times, 8. června 1947]

Zřejmě když byl Baldwin v jižním Novém Mexiku nebo v západním Texasu, zaslechl spolehlivou zprávu o možnosti, že "dálkoví roboti" budou v budoucích válkách použiti jako útočné zbraně. Dne 8. června přišel o hlavu čtrnáctiletý chlapec, který se koupal ve štěrkovně v Owosso v Michiganu, když ho zasáhl list vrtule "nízko letícího" letadla. Očití svědci uvedli, že letadlo zřejmě ztratilo výkon, než se zřítilo do jezera a zranilo pilota a pasažéra. [The New York Times, 9. června 1947] Rovněž 8. června zahynul oklahomský pár v Hope v Novém Mexiku, 100 kilometrů západně od Artesie a přibližně 75 kilometrů východně od WSPG, když jejich letadlo havarovalo při startu, když nenabralo výšku na konci dráhy.

Dne 9. června Komise pro atomovou energii oznámila, že zahájí nábor nového civilního "komanda", které bude hlídat "západní americké atomové elektrárny". Před nasazením do terénu by komanda absolvovala roční výcvik, ale byla varována, že budou vystavena "fyzickému nebezpečí a dlouhé pracovní době ... v těžkých klimatických podmínkách a ve velkých nadmořských výškách". Přihlášky měly být k dispozici na poštách v Novém Mexiku a Texasu počínaje tímto dnem a výběr personálu měl být proveden do 23. června 1947. [Las Cruces Sun-News, 9. června 1947]

Dne 10. června byl "obrovský hlavní hangár na letišti Johna Rogerse v Honolulu zcela zničen záhadným požárem", který způsobil škody za více než 1 milion dolarů a zničil nebo poškodil osm letadel, která patřila Námořní letecké dopravní službě. [El Paso Times, 12. června 1947]

Dne 11. června plukovník Turner oznámil, že test V-2, který měl být proveden ve čtvrtek 12. června, byl odložen a že všechny budoucí lety V-2 budou pozastaveny do doby, než budou instalována "bezpečnostní zařízení", která zabrání opakování letu do mexického Juarezu z 29. května. Toto oznámení bylo učiněno pět dní poté, co Velitelství letecké dopravy americké armády pozastavilo provoz všech transportních letounů C-54. [Las Cruces Sun-News, 6. a 11. června 1947]

Dříve byla jedna pozemní stanice a jeden člověk zodpovědný za určení, zda raketa V-2 letí mimo kurz. To bylo změněno tak, že další dva důstojníci pro bezpečnost letu a také další dvě pozemní stanice sledovaly, zda nedošlo k poruše rakety, a v případě výskytu problému let ukončily. Plukovník Turner se nezmínil o tom, že bezpečnostní zařízení při startu V-2 15. května 1947 (26. start) fungovalo bezchybně. Plukovník Turner uvedl, že další start V-2 se pravděpodobně uskuteční 3. července 1947. [Las Cruces Sun-News, 11.-12. června 1947]

-pokračování-

Další díly