Máme rok 2023 a pořád píšeme o Skyrimu. Tentokrát ne ve spojitostí s vydáním další výroční nebo speciální edice, ale s jednou z četných modifikací. Pokud byste si po provaru v podobě Redfallu rádi zahráli něco s upírskou tematikou. Třeba RPG, kde se z lovce upírů stanete postrachem noci a terorem živých. A to vám umožní modifikace Bloodhunt.
S příchodem upírského datadisku Dawnguard totiž na kožených křídlech přilétla i celá řada úprav hraní za nenasytné predátory. Přesněji jejich oslabení. Modifikace upírům opětovně přiostří špičáky a zároveň přináší obsah, který byl ze hry před vydáním nakonec vystřižen.
Úpravy neobnášejí pouze jednoduché změny číselných veličin, i když na statistiky síly a odolnosti vůči některým mrazu a ohni se sahalo také. Přibyly ale i zbrusu nové možnosti jako pití krvavých lektvarů, které ve hře neměly jiného využití, a modifikace také zpřístupňuje několik dříve skrytých perků.
Kosmetické změny se dočkal i skript pro denní cyklus. Pobyt na sluníčku ve Skyrimu totiž upíry zraňuje a oslabuje. V základní hře k tomu docházelo mezi 5. a 19. hodinou, což podle autora modu nedává smysl, protože ráno je ve hře ještě tma, zatímco večer se v tuto dobu sotva stmívá. Proto časové rozmezí o hodinu posunul a UV faktor s modem působí mezi 6. a 20. hodinou.
Vžití do upíří role podpoří také změny v agresivitě NPC. Pokud jste totiž v původní hře hráli za postavu v poslední fázi vampyrismu, ostatní postavy na vás automaticky útočily. Dawnguard tenhle systém změnil a nejmocnější upíři měli klid, pokud je zrovna někdo nepřistihl při krmení anebo v bestiální formě. Modifikace úpravy vrací do původního, agresivnějšího stavu, a tak bude dávat větší smysl využívání některých schopností krvavé obživy, jako je třeba svádění.
Vedle toho Bloodhunt vrací krvesajům běžné oblečení místo uniformních vampýřích zbrojí a rób. Mod není žádnou masivní předělávkou, spíše pouze balancuje některé prvky jedné konkrétní části Skyrimu. Jedná se ale o výborné zpestření právě pro ty, kteří po upíří stránce hledají vybalancovaný zážitek co nejpodobnější původní hře. Nebo takový, u nějž nemusí mít strach, že by nebyl kompatibilní s jinými modifikacemi.