ktm_unor




Reportáž: Jaký byl letošní Moto Test Camp?

Akce, která se uskutečnila o víkendovém  termínu 20.-21. 5. 2023 v areálu Automoto klubu Soběslav již ve svém pátém pokračování. Vyrazili jsme s redakčním foťákem okusit její nabitý sobotní program!

Kapitoly článku

Testovací akce motocyklů se ve svém pátém ročníku vytáhla opět bohatším programem. Mezi zastoupenými značkami tradičně nechyběla Aprilia, CFMOTO, Ducati, Honda, Indian, Jawa, Moto Guzzi, Piaggio, Royal Enfield, Triumph, Vespa či Yamaha, a letos se k této skupince poprvé připojila i značka Suzuki. Atmosféru pohodového víkendu dotvářel i nabitý doprovodný program.

Testovací jízdy

Hlavním tahákem akce byla samozřejmě jedinečná možnost vyzkoušet až stovku motocyklů dvadvaceti předních světových značek. A to vše na jednom místě. K testovacím jízdám si stačilo dopředu zarezervovat volné čtyřicetiminutové bloky na konkrétní čas (registrační poplatek 3500 Kč pokrýval zapůjčení tří motocyklů včetně benzínu a pojištění), po příjezdu absolvovat krátkou vstupní registrační proceduru a mohli jste vyrazit. Další dodatečné jízdy bylo možno zajistit přímo na místě podle vytíženosti strojů. Podmínky účasti splňovaly klasický standard akce:

  • platný občanský průkaz
  • řidičský průkaz sk. A bez omezení
  • odpovídající oblečení, vlastní helma a rukavice
  • uhrazený registrační poplatek 3500 Kč
  • složená kauce 20 000 Kč (nebyla nutná hotovost, byla možná blokace na platební kartě)

Vypůjčení bylo možné v po sobě následujících blocích, nebo s časovým odstupem (pokud jste si během registrace naplánovali přestávku). Každý z účastníků tak měl vlastně možnost absolvovat „srovnávací test“, což je i hlavní myšlenkou akce. Potenciální zájemce ve výsledku mohl získat poznatky o své budoucí motorce, aniž by obcházel importéry jednotlivě. Největší odvážlivci si mohli testovanou motorku následně na místě zamluvit k následné koupi. Z organizačního hlediska je třeba určitě vyzdvihnout jasný a logický chod registračního systému a celkově komunikaci od celého týmu organizátorů, která akci povyšuje na vysokou úroveň.

Vstupní registrační procedura

Na akci nebyl problém dorazit svým motocyklem, pro který bylo k dispozici dostatek parkovacích míst přímo v areálu Automoto klubu. Trochu horší to bylo pro ty, kteří dorazili autem. Ta do areálu nesmějí, parkovací místo se však při troše snahy a za porozumění majitelů z okolních objektů pro každého nakonec vždy našlo. Organizátorem doporučený příjezd hodinu před první testovací jízdou bychom doporučovali i my, jelikož se můžete trefit do atraktivní hodiny testovacích jízd a úvodní registrace, jakož i přebírání samotného motocyklu může tím pádem trvat trochu déle.
Testovací trasa v délce 45 km byla velmi dobře značená. Před každým výjezdem vždy předcházela krátká rozprava o sedlané technice a bezpečnostní upozornění. Proto bychom z vlastních zkušeností doporučovali nechat si mezi jednotlivými jízdami hodinovou pauzu (tj. vynechat jeden blok), ale nutné to rozhodně není a stihnout to lze. Účastníci akce vyhrazené časové bloky dodržovaly vcelku přesně. Nálada byla již tradičně skvělá a námi absolvovanému sobotnímu počasí přálo i počasí.

Mapa testovacího okruhu

  
   

Atmosféra akce Moto Test Camp 2023

Zajímavé motorky na výběr

Ve stovce motorek si vybral určitě každý. Z japonských značek nemůžeme nezmínit například značku Yamaha, která představila kompletní paletu motocyklů. Nechyběly speciální sportovní MT-09SP a MT-10SP či adventury z řady Ténéré. Já jsem naskočil na tříválcovou XSR900 a parádně si to užil. U Hondy nechyběly horké dvouválcové novinky roku – CB750 Hornet a XL750 Transalp. Italské značky Aprilia, Ducati, Moto Guzzi a MV Agusta dorazily se svými nejvýraznějšími modely. Tady mě zase nenechala chladným MV Agusta Brutale 1000 RR a na testovacím okruhu jsem odzkoušel, co dokáže. Z novinek roku 2023 nechyběly další zajímavé modely jako například nová řada Ducati Scrambler, která se nám v průběhu roku dostane také do redakční garáže.

MV Agusta Brutale 1000 RR & CFMOTO 700 CL-X Sport

Značky CFMOTO či Brixton nejsou na motocyklové mapě žádnými nováčky a jejich stále rostoucí síla byla k vidění prostřednictvím zavedených modelů (oblíbená řada Brixton Crossfire 500 nebo CFMOTO 700CL-X, ze které jsem měl možnost osedlat model Sport). Pro návštěvníky byly k dispozici samozřejmě také novinky jako atraktivní sporťák CFMOTO 450SR. Další světové značky jako Indian, Triumph, Royal Enfield a kopec jiných se nedaly rozhodně zahanbit. Pro příznivce elektromobility potom byly připraveny modely značky Zero Motorcycles.

Kompletný list zúčastnených značiek motocyklov

Doprovodný program

Na akci bylo k vidění i mnoho stánků s motorkářskými doplňky a oblečením. Našli jste zde například testovací centrum přileb HJC od společnosti Bonmoto, ve kterém si bylo možné zapůjčit přilbu na test. Stranou nezůstali ani výrobci oblečení a dodatečných bezpečnostních prvků (české oblečení MBW, airbagové vesty Tech-Air, moto doplňky a příslušenství od Wunderlich či Peak Design) a přepravci motocyklové techniky Motobox.
Pro toho, kdo měl v sobotu chuť a energii, byl večer po jízdách k dispozici i bohatý „nemotorkářský“ program, a to v podobě afterparty s živým vystoupením kapel. Na akci byl samozřejmě vítán každý přítel jedné stopy. Pokud jste se chtěli přijet „pouze“ pokochat nádherou prezentovaných motocyklů a nasát atmosféru motocyklové kultury, i to bylo bezproblémově možné. Tak zase příště, Moto Test Camp!

Oblečení a doplňky

   

Moto Test Camp 2023

Informace o redaktorovi

Tomáš Scherer - (Odebírat články autora)
Marek Hošta - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist