ESET Sprint se na Red Bull Ringu dostal do poloviny sezony.

Letní přestávka v ESET Sprint. Jak se vede jezdcům v GT3?

Série ESET Sprint se třetím podnikem na rakouském Red Bull Ringu dostala do poloviny sezony. Zbývající tři závodní víkendy se uskuteční v srpnu v Mostě a na Slovakia Ringu, finále se odehraje v září v Brně. Jak si tedy závodníci v kategorii GT3 stojí v polovině sezony?

V kategorii GT3 je situace poměrně jednoznačná. Filip Salaquarda z týmu I.S.R. Racing proměnil svých šest startů s Audi R8 GT3 v pětici výher. Vzhledem k tomu, že se v hodnocení ESET Sprint započítává pouze jeden výsledek ze dvou víkendových sprintů, má na kontě 75 bodů a náskok 24 bodů před obhájcem titulu Liborem Milotou s Mercedesem AMG GT3 týmu GT2 Motorsport. Rozdíl to není nijak zásadní a stačilo by, aby Salaquarda v nadcházejícím podniku nebodoval a Milota by se mohl dostat do vedení.

V přímém srovnání je však jediným Salaquardovým přímým soupeřem Neil Verhagen, který na Oscherslebenu a na Hungaroringu startoval s BMW M4 GT3 týmu Racing Trevor. Verhagen je juniorský tovární pilot BMW a Salaquardu dokázal porazit v prvním sprintu v Oscherslebenu. Americký pilot však v Rakousku nestartoval, a tak mu v průběžném hodnocení patří třetí místo s 43 body.

Průběžné čtvrté místo drží polský závodník Piotr Wira s Mercedesem AMG GT3 týmu Good-Speed Racing Team. Wira startuje v ESET Sprint již několik sezon a pravidelně sbírá pódiová umístění. Ani letošní sezona není výjimkou. Ačkoliv se mu na Red Bull Ringu nedařilo, na Hungaroringu a Oscherslebenu získal třetí, respektive druhé místo.

Miro Konopka osciluje mezi prototypem LMP3 a Lamborghini Huracan GT3. Slovenský účastník 24hodin Le Mans se v Německu a Rakousku posadil za volant Lamborghini a dohromady nasbíral 27 bodů, jen o pět méně než Piotr Wira.

Petr Kačírek se starší generací Audi R8 GT3 na své letošní první pódiové umístění ještě čeká a pro tým Duck Racing prozatím nasbíral 22 bodů. Stejný počet bodů zatím nasbíral i Gregor Zsigo s BMW M4 GT3, které v Německu a Maďarsku sdílel s Verhagenem. Oba startovali vždy v jednom sprintu a Zsigo dojel jednou čtvrtý a jednou pátý.

V Rakousku se na start postavil i domácí Ernst Kirchmayr s Ferrari 488 GT3 týmu Baron Motorsport. S rudým ferrari dojel druhý a třetí. Vzhledem k jednomu započítávanému výsledku, se drží v průběžném hodnocení na osmé pozici s osmnácti body.

Průběžné pořadí
Standings ESET Sprint

STANDINGS 2023
GT3

1. Filip Salaquarda
2. Libor Milota
3. Neil Verhagen

GT4

1. Zénó Kovács
2. Antal Zsigo
3. Andrej Lah

GTC

1. Jáchym Galáš
2. Matěj Pavlíček
3. Dennis Waszek

GTX

1. Alexander Ober
2. Bernhard Löffler
3. Pavel Sovička

E-GT3

1. Filip Salaquarda
2. Piotr Wira
3. Libor Milota

E-GT4

1. Zénó Kovács
2. Antal Zsigo
3. Andrej Lah

E-GTC

1. Kurt Wagner / Josef Záruba
2. Petr Brecka
3. Karel Neffe

E-GTX

1. Petr Lisa / Pavel Sovička
2. Václav Janík
3. Alexander Ober

E-TCX

1. Radim Adámek / Bartosz Groszek
2. G. Wiesmeier / D. Lemmerhofer
3. H. Peter Eder / Wimmer

Clio Cup

1. Tomáš Pekař
2. Nik Štefančič
3. Szabolcs Lantos

Clio Cup Trophy

1. Martin Kadlečík
2. Michael Hulm
3. Adam Konopka

ACCR Czech Formula

1. Reno Francot
2. Ethan Ischer
3. James Egozi

 

Zdroj .