Návrat českého Al Pacina. Podnikatel a herec Tomáš Krejčíř si po svém výkonu na divadelních prknech musel přečíst slova kritika

Tomáš Krejčíř
Tomáš Krejčíř
Foto: ŽivotvČesku
Rudolf Šindelář | Redaktor
[email protected]
Publikováno: 16. 6. 2023

Má charisma, talent a svým návratem po přibližně dekádě na prkna, která znamenají svět, přesvědčil i uměleckou kritiku. Řeč je o podnikateli, moderátorovi a především herci Tomáši Krejčířovi (52), který se po letech v roli byznysmena vrátil do prostředí jeho srdci blízkému - do divadla. Pro ŽivotvČesku.cz umělec, kterého jeho přátelé označují za českého Al Pacina, promluvil o motivaci, jež ho po letech přivedla zpět do hereckého prostředí.

Doba, kdy Tomáš Krejčíř jako Adam v seriálu Rodinná pouta doslova uhranul českého konzervativního diváka, už je dávno pryč. Herec dal před lety přednost podnikání a třpytivé herecké branži dočasně sbohem. Teď se vrátil a exceluje v představení s názvem Na správné adrese - ztřeštěné a herecky náročné komedii o tom, že někdy nestačí jen podat si inzerát a přijít na správnou adresu.

"Zmocnila se mě touha zase si zahrát, ale být především s lidmi, které znám dlouhé roky a mám je rád. A přiznám se, že divadelní prostředí mi trochu už chybělo," popsal pro ŽivotvČesku.cz mimořádně talentovaný herec, o němž na sociální síti Facebook »běhá« hodnocení kritického hlasu, jak se po letech se svou rolí dokázal sžít.

Na správné adrese je zábavným příběhem o záměně úmyslu mužů, kteří odpovídají na inzeráty s kódem PPS. Tato záměna vede k nekonečné řadě zábavných situací. Jedním z výrazných herců ve hře je i Tomáš Krejčíř, který exceluje svým hereckým výkonem. Jeho herecké pojetí Bertrana Bordiera je fascinující už v samém počátku. Komediální a herecký talent do detailu zpracované figury panem Krejčířem tak vytvořila jeden z mnoha vysokých píků “smíchového EKG„. Je šťastnou volbou režisérky Radky Stupkové, že dokázala vrátit herce zpět na divadelní prkna a on tím mohl potvrdit, že není jen standardním hercem odvysílaných seriálů. Stejné píky smíchů vytvářeli i ostatní herci (Jandová, Ondřej, Marysková, Piskor, Zahrádka, Mádlová). Tím vytvořili příběh plný zmatků, zápletek korunovaný smíchem v hledišti. Vtipně vyprofilovaný mužský machismus byl skvěle odehraný právě Tomášem Krejčířem a byl vyvažován ženským elementem podbarveným drobnou dávkou feminismu v postavách Gerorgety (Radka Stupková) a Jacqueliny (Barbora Marysková). Závěrem lze konstatovat, že souznění všech herců, členů souboru a jejich propojenost vytvořila pro diváka představení, které korunuje čas strávený na představení s překvapením celostním úsměvem. A ten vám vydrží až domů. Představení vřele doporučuji. Mimo jiné, zvláštní zmínku si zaslouží i nápadité kulisy a rekvizity, které dávají celému představení skvělou atmosféru«," píše jeden z kritiků, který se zaměřil na hru, v níž Tomáš Krejčíř dokazuje, že dlouhá pauza nikterak nepoznamenala jeho dar od Boha.

Redakce se Krejčíře dotázala, zda četl hodnocení, které pochází z pera uměleckého kritika. "Vím o tom a samozřejmě se mi to četlo příjemně. Když mi to jeden z kolegů zaslal, musel jsem si to přečíst," uvedl se šibalským úsměvem na rtech pro ŽivotvČesku.cz.

Fanoušci mýdlové opery si Tomáše Krejčíře budou patrně navždy spojovat s herečkou a dabérkou Klárou Jandovou (43), s níž hrál v legendárních Rodinných poutech a po dlouhých letech se společně objevili v seriálu 1. mise. Oba herci se opět do úzkého kontaktu dostali zejména díky zmíněné hře, která měla premiéru v úvodu letošního roku.

Diskutujme slušně. Pravidla diskuze na portálu ŽivotvČesku.cz.