Ostravská společnost PST CLC Mitsui-Soko, která je poskytovatelem celních, skladovacích a přepravních služeb, vytvořila v uplynulém fiskálním roce tržby 1,16 miliardy korun a provozní zisk zhruba šedesát šest milionů korun.

Firma tak překročila plán a dosáhla nejlepších výsledků v historii. Korporace to v pondělí sdělila v tiskové zprávě.

Úspěšné byly všechny divize společnosti, nejvíce se však tradičně dařilo celním službám.

„Divize celních služeb společnosti PST CLC Mitsui-Soko zaznamenala historicky nejúspěšnější fiskální rok, což bylo způsobeno organickým růstem a úspěšnou obchodní a marketingovou činností. Výrazný podíl na tom mělo i zvýšení procenta elektronizace celních služeb naší společnosti,“ uvedl generální ředitel firmy Vít Votroubek.

Firmě se dařilo i díky tomu, že na trhu byly vysoké ceny přeprav. „Zákazníci se vzhledem k situaci související s covidem snažili doplnit skladové zásoby, předzásobit se. Logistický řetězec byl totiž narušen, docházelo ke zpožděním. To nám, stejně jako dalším firmám v oboru, nahrávalo,“ uvedl Votroubek.

Po vypuknutí energetické krize a války na Ukrajině ale podle něj lidé začali šetřit. „Mnohé sklady jsou stále přeplněné, protože zákazníci málo nakupují, což se aktuálně odráží v poklesu našich finančních výsledků. Doufáme, že tato krize brzy ustane,“ poznamenal generální ředitel.

PST CLC Mitsui-Soko v minulém fiskálním roce zahájila provoz nové filiálky v nizozemském Rotterdamu. Chystá se expandovat také na Slovensko a do Rumunska.

Sklad s plochou zhruba osm tisíc metrů čtverečních, který firma otevřela v Mošnově na Novojičínsku, byl ke konci fiskálního roku zaplněn už zhruba z osmdesáti procent.

V oblasti přeprav loni enormně rostly náklady, stouply náklady na pohonné hmoty, i na náhradní díly, servisní práce a pneumatiky. „Jsou dražší auta i jejich opravy. To vše se teď projevuje do ekonomiky naší firmy. Navíc rostou platy řidičů, stále je jich na trhu málo. Jako jednu z cest vidím do budoucna využívání umělé inteligence v rámci přeprav a autonomní koordinace přeprav. To může mít vliv na výrazné úspory,“ uvedl Votroubek.

Kvůli situaci na trhu společnost PST CLC Mitsui-Soko předpokládá v letošním fiskálním roce pokles tržeb. „Mezinárodní obchod zaznamenává pokles jak v objemech, tak i v cenách přeprav. Hodně klesly ceny námořních přeprav, což se odráží na našich maržích. Letošní rok bude tedy, předpokládáme, slabší, nicméně bude záležet na vývoji na trhu,“ dodal generální ředitel.

PST CLC Mitsui-Soko působí na českém a evropském trhu od roku 1991. Od spojení s japonskou logistickou společností Mitsui-Soko Group v roce 2012 patří k největším globálním hráčům v oboru.

Firma zajišťuje přepravu zboží a vyřízení celních formalit, uskladnění zboží ve svých logistických centrech, která mají rovněž status celních a daňových skladů, stará se i o distribuci ke konečným uživatelům. Společnost má přes 300 zaměstnanců.