Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dealerství Fordu v Evropě začnou postupně mizet, automobilka toho prodává moc málo na to, aby je uživila
20.6.2023 | Petr Prokopec
Dosavadní kroky Fordu přivedly automobilku od desíti k pěti, nyní míří pomalu k nule. Omezování dealerské sítě znovu roztočí spirálu propadu prodejů, se kterou se modrý ovál potýká už pěkných pár let.
Gastronomie v mnohém připomíná automobilovou branži, neboť i v rámci tohoto oboru se podniky dělí na ty lidové a prestižní. Rozdíl snadno poznáte už podle jídelního lístku. V prvém případě je hodně dlouhý a značně členitý, přičemž veškeré pokrmy sjednocují nízké ceny. V tom druhém si můžete vybrat jen z několika málo položek, kdy za každou utratíte pomalu týdenní výdělek. V té chvíli nicméně nezaplácnete pouze břicho, nýbrž si každá vaše buňka užije malý kulinářský zázrak.
Ford byl donedávna ekvivalentem oné lidové kuchyně. U modrého oválu jste tak mohli nakupovat za nízké ceny a vybírat ze širokého množství aut všeho druhu. Výdělek na každém z nich pak sice nebyl enormní, ovšem automobilka měla stálou a loajální klientelu, která u ní nakupovala opakovaně. Vedoucí manažeři se nicméně rozhodli, že takové strategie jim příliš nevyhovuje. A rozhodli se, že Ford začnou směřovat do vyšších pater trhu, kde jsou vyšší marže.
Na úspěch nicméně nedošlo, což není překvapivé. Však kdyby taková vesnická hospoda začala nabízet wagyu, může taktéž počítat s fiaskem. Oni manažeři se nicméně nechytli za nos, místo toho rozhodli, že když už Ford nemá úspěch s tradičními modely, které začaly být příliš drahé, pak je jednoduše vyřadí z nabídky. A rovnou u toho začnou tlačit elektrický pohon místo toho spalovacího. Modrý ovál tak odstartoval sérii změn, jaká v historii značky nemá obdoby.
Martin Sander, šéf evropské divize Fordu, nicméně uvedl, že dosavadními kroky Američané nekončí. Další vývoj je pak vlastně jen logický. Ford totiž chce primárně prodávat auta, která budou stát více než jeden milion korun. Cílová klientela pro takové portfolio je ovšem citelně menší, než je tomu v případě mainstreamové produkce startující na pár stovkách tisíc korun. Ford se tedy neloučí pouze s ikonami jako Fiesta či Mondeo, zejména v Evropě začnou postupně mizet i dosavadní dealerství značky, neboť automobilka toho už dnes prodává moc málo na to, aby je všechny uživila.
„Naše dealerská síť je příliš velká, potřebujeme restrukturalizaci,“ uvedl Sander s tím, že „ideálem je síť menší, ovšem stále natolik velká, aby dosáhla na zákazníky napříč celou Evropou“. Řadu showroomů tedy čeká konečná, přičemž dle evropského šéfa značky již prodejci byli o chystaném vývoji informováni. Že jen málokdo přijal dané oznámení s nadšením, asi nemusíme dodávat. Zda budou následovat i nějaké soudní pře, je nicméně v tuto chvíli ve hvězdách.
Poměrně jednoznačně se však začíná rýsovat další osud Fordu. Z někdejšího impéria, jehož součástí byly i prémiové značky jako Aston Martin, Jaguar, Land Rover či Volvo, se zjevně zakrátko stane jedna z nejmenších globálních automobilek. Jako taková má ovšem v nadcházející elektricko-digitální éře menší, nikoli větší šance na přežití. Zatímco tak ještě před dvaceti lety modrý ovál kupoval vše kolem, nyní mu spíše hrozí, že skončí jako něčí akvizice.
Před dvaceti lety byl modrý ovál jedním z největších automobilových impérií na světě. Za pár let ale nejspíše půjde o jednoho z nejmenších globálních výrobců vůbec. V Evropě bude nyní zavírat existující dealerství Foto: Ford
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
před hodinou - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
Nejčtenější články
- Fiasco totale: Alfa Romeo přejmenovala už představený model po rozepři s italskou vládou
16.4.2024 - Ford podruhé v krátké době otočil. Po zrušení elektrických plánů nebude v Evropě ani obcházet své dealery
16.4.2024 - Žádné lepší baterie v dohledné době nebudou, říká šéf jejich největšího výrobce. „Vydrží jen 10 dobití, jak to chcete prodávat?” říká
16.4.2024 - Tesla oznámila masivní propouštění. Ve firmě skončí desetina všech zaměstnanců, padáka dostali i klíčoví manažeři
16.4.2024 - Z evropských přístavů se stávají parkoviště tisíců neprodaných elektromobilů, na zákazníky čekají až rok a půl
16.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 14:21 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 12:40 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch