Tuzemský fintechový startup Lemonero, který poskytuje finanční prostředky eshopům pro jejich růst, získává po expanzi do Holandska a Belgie od Komerční banky další podporu pro svůj rozvoj.

Výši investice, která bude určena zejména na expanzi do DACH a CEE regionu a vývoj nových produktů jako například umělá inteligence pro automatické financování eshopů, žádná ze zúčastněných stran nechtěla komentovat. Podle informací Forbesu by však mělo jít o vyšší desítky milionů korun.

Česká bankovní trojka, která s Lemonerem spolupracuje od roku 2020, tak už do startupu poslala v součtu kolem 400 milionů korun.

Tento krok, jímž „Komerčka“ navýšila svůj majetkový podíl z 25 na 29 procent, by zároveň neměl být posledním. Banka přislíbila finanční a investiční podporu v budoucnu i při vstupu na další evropské trhy.

Rychlý rozvoj fintechové společnosti umožnila významná partnerství s e-commerce a PSP hráči na holandském a belgickém trhu, především s CCV a Lightspeed. Startup zároveň dlouhodobě spolupracuje s partnery na tuzemském a slovenském trhu. Tam Lemonero financuje eCommerce SMBs firem, jako jsou platební brány GoPay a Comgate s revenue based financováním, či největší tuzemské Marketplaces Alza a Mall.

Lemonero dokáže během několika málo minut vyřídit půjčku pro začínající firmy, nebo firmy, které potřebují kapitál k dalšímu růstu či jen vykrytí momentálního výpadku cash flow. Celý proces funguje online včetně podpisu smlouvy a správy půjčky.

„Téměř sedmdesát procent SMBs firem má zájem o finanční služby zakomponované přímo do prostředí platformy, kterou nejčastěji využívá pro svůj byznys, zároveň osmdesát procent z nich trpí nedostatkem investičního a provozního kapitálu, což je velkým problémem SMBs trhu.  V Beneluxu, Česku a na Slovensku jsme ukázali, že tento problém umíme efektivně vyřešit a pomoci tak SMBs trhu jakožto celku”, komentuje zakladatel a CEO Lemonero, Jan Laštůvka. 

Jeho slova potvrzují především více než tři sta procentní meziroční růst, čtyřiasedmdesáti procentní retence a kladné ohlasy u zákazníků. Startup na holandském, belgickém, českém a slovenském SMBs trhu spolupracuje s tisícovkami firem, do kterých vložilo již přes miliardu korun.

Podle Davida Formánka, člena představenstva Komerční banky je Lemonero perspektivním partnerem. Oblast e-commerce a firemního financování je dle něj sektor, který neustále nabírá na významu a jeho podíl roste značným tempem každý rok, zejména pak segment malých a středních firem. Po podpisu posledního investičního kola loni v červnu měla Komerční banka podíl pětadvacet procent, po aktuálním pak zvyšuje na devětadvacet.

„Tento segment vnímáme jako důležitý a zralý pro fintechovou revoluci v oblasti financování. Naší snahou v Komerční bance je dostat se za hranice běžných bankovních služeb a poskytovat našim klientům kompletní ekosystém digitálních, jednoduchých a uživatelsky přívětivých produktů a služeb.“ uvedl Formánek.

Lemonero poskytuje digitální financování s tradičními měsíčními splátkami. Nově ale představilo unikátní model Revenue based financování. Jeho výhodou jsou komfortní automatické splátky přímo z tržeb obchodníka na jeho platební bráně.

Splátky jsou tak přímo vázány na obraty firem a nezatěžují proto cashflow podnikatele například mimo sezónu. Na českém nebo slovenském trhu mohou zmíněnou variantu využít například klienti dvou největších platebních bran GoPay a Comgate.

„Díky unikátnímu AI-scoring modelu a práci s daty jsme schopni extrémně rychle a kvalitně vyhodnotit aktuální a budoucí potenciál firem. Obratem pak můžeme majiteli nabídnout odpovídající částku, kterou zvládne bezpečně splácet a pomůže mu urychlit růst. Vše probíhá plně online, bez papírování a přímo v klientovi známém ekosystému a administraci. Peníze má navíc k dispozici ihned a může je okamžitě využít pro předzásobení se, využití výhodných akcí a množstevních slev u svých dodavatelů nebo k rychlé podpoře marketingu,” vysvětluje CEO Lemonero, Jan Laštůvka.

Podle Laštůvka je toto cesta, jak naplnit vizi firmy a přinášet kapitál do podfinancovaného SMBs trhu. Konkrétní očekávání pro letošní rok ani tržby za ten minulý však CEO komentovat nechtěl.