Zaveďme rozchod 1435 mm na Ukrajinu a do Moldavska, navrhuje studie Evropské komise

Obnovený provoz na trati z Rachova do rumunského města Valea Vișeului. Foto: UkrzalycnijaObnovený provoz na trati z Rachova do rumunského města Valea Vișeului. Foto: Ukrzalycnija

Napojení na standardní rozchod má urychlit obnovu Ukrajiny po válce.

Studie Evropské komise a Evropské investiční banky doporučila, aby Ukrajina a Moldavsko postupně přešly s rozchodem železničních tratí na šířku 1435 mm běžnou ve většině Evropy. Má to umožnit lepší propojení Evropské unie s těmito zeměmi. Studii zveřejnila minulý týden Evropská komise.

Prvním krokem má být vybudování tratí s rozchodem 1435 milimetrů z Polska do ukrajinského Lvova a z Rumunska do moldavského Kišiněva.

Je to cesta, jak obě země přiblížit trhu Evropské unie. A současně zajistit mnohem efektivnější a rychlejší dopravu lidí,“ uvedla komisařka pro dopravu Adina Vălean. Podle viceprezidentky Evropské investiční banky Teresy Czerwińské urychlí zavedení standardního rozchodu obnovu Ukrajiny po válce.

Podle studie by mělo dojít nejprve k vybudování trati s normálním rozchodem z oblasti Katovic / Krakova do Lvova a z rumunského Iasi do Kišiněva a postupně má dojít k rozšíření do dalších měst. Nové tratě se pak mají stát součástí celoevropské sítě TEN-T.

Tagy 1435 mm EIB Evropská komise železniční spojení na Ukrajinu
241 komentářů