metro.cz

Počasí v Praze

7 °C / 21 °C

Pátek 10. května 2024. Svátek má Blažena

Trable s okruhem neměla v minulosti jen Praha. Obyvatelé německého Erfurtu se báli hluku

  15:17
Pro Pražany i přespolní řidiče, kteří do hlavního města České republiky pravidelně míří například za prací, znamenají letní měsíce různé uzavírky, opravy a zácpy. Přetížené Praze by měla pomoct dostavba vnějšího obchvatu, která má brzy začít. Dostavba Pražského okruhu vzbuzuje v lidech různé emoce. Ne vždy jsou pozitivní. Podobně na tom byla i další velká evropská města.
V polské Vratislavi ubyly dopravní zácpy.

V polské Vratislavi ubyly dopravní zácpy. | foto: PR MocMetro.cz

„Na Vídeňském okruhu je kupříkladu vidět, že se obavy z dopadů, které jeho výstavba vyvolá, nepotvrdily. Naopak, silniční okruhy obecně mají po dokončení pozitivní ekonomické přínosy, zvyšují plynulost dopravy, přispívají k bezpečnosti silničního provozu a snížení počtu nehod. Příklady z okolních zemí jsou toho důkazem,“ říká mluvčí dostavby Pražského okruhu Martin Opatrný.

Před zahájením samotné stavby rezonovaly v rakouské metropoli zejména otázky spojené s možným zvýšením hlučnosti v okolí stavby, snížením množství a zhoršením kvality podzemních vod, dopravní indukcí či zhoršením kvality života v okolí stavby. Objevily se i obavy z vlivu stavby na klima a na zábor zemědělské půdy. V konečném důsledku se nic z toho nepotvrdilo. Velmi podobně ke stavbě obchvatu přistupovali i obyvatelé německého Erfurtu. I oni podle Opatrného v současnosti stavbu kvitují, protože se městu po dokončení dálničního okruhu ulevilo od tranzitní dopravy.

Ve Vídni se zlepšil dojezd do práce.

„Stejně tak došlo ke zlepšení fungování dopravního systému, zvýšila se plynulost a bezpečnost silničního provozu. V rámci veřejné diskuse, která předcházela zahájení stavby, převažovaly otázky spojené zejména s možným zvýšením hlučnosti v okolí stavby. Pokud ke zvýšení v okolí stavby krátkodobě dojde, je běžné, že investor, tedy obvykle stát, vzniklou situaci řeší a požaduje u zhotovitele nápravu,“ dodává Opatrný a zmiňuje, že výstavbu nového bratislavského okruhu rovněž provázely v jejím počátku emoce.

V Sofii se největší obavy z okruhu nepotvrdily

„Nyní jsou ale místní s výsledkem spokojeni. Vliv nového okruhu na různé aspekty života hodnotí místní pozitivně,“ míní Opatrný. V bulharské Sofii si lidé kladli otázky související s možným zhoršením kvality života v okolí výstavby nového okruhu.

V Erfurtu převládl racionální přístup.

„Obvykle je příběh stejný. Na začátku bývají obavy ze samotné stavby a jejich dopadů na okolí. To je ale krátkodobý pohled. Z dlouhodobého hlediska převládají přínosy, jako je zlepšení plynulosti a intenzity dopravy, vyšší bezpečnost silničního provozu a fungování dopravního systému,“ komentuje změnu postoje Opatrný a dodává: „I ve Vratislavi ubyly dopravní zácpy a místní si na okruh a jeho přínosy rychle zvykli. Vedení města už proto nyní avizuje nutnost přípravy dalších tras, které souvisejí s rozvojem této metropole.“

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Dítě za Oscara? Kdysi skvělý seriál American Horror Story se stal obětí scénáristické stávky

Strážce streamu
vydáno 10. května 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Druhá polovina dvanácté řady seriálu American Horror Story (AHS) s podtitulem Delicate je za námi. A je proto ideální čas si nad kolísavými kvalitami...  celý článek

„Ševci nemaj co žrát. Footshop je shit!!!“ Hádka o boty je ukázkou guerillového marketingu

vydáno 10. května 2024  5:33

Praha versus Zlín. Z hádky zakladatelů Footshopu a Vasky o posprejovanou výlohu se vyklubal podvod. Šlo o ukázku takzvaného guerillového marketingu,...  celý článek

Metropole v roce 1836. Miluju Prahu a Metro vybírají nejkrásnější pražské veduty

vydáno 9. května 2024  17:57

Idylický pohled na Týnský chrám a Staroměstské náměstí zachytil v roce 1836 Karel Würbs. Šlo o nový pohled na chrám, na který Pražané čekali bezmála 20...  celý článek

Pražské metro je neoddělitelná součást tváře města, říká pro deník Metro architekt Kotas

vydáno 9. května 2024  17:57

Tramvaje, metro, vlaky, mosty, veřejný prostor. Na tom chtěl pracovat už jako kluk. Tehdy ještě dávno před školou si stavěl modely měst. A svůj sen si...  celý článek