25. 7. 2023 23:36 − 4526× − 0

Nikolay Gryazin porazil francouzské soupeře u nich doma

Čtvrtý podnik francouzského šotolinového šampionátu posádky zavedl do okolí Langres na tamní rozpálené šotoliny.

Oproti běžným zvyklostem na soutěžích tohoto mistrovství ale pořadatelé připravili velmi úspornou variantu soutěže. Obvykle se jezdí tyto rally na zkouškách o celkové délce alespoň 120 nebo 130 kilometrů. Trať Rallye Terre de Langres však neobsahovala ani stovku ostrých kilometrů. Každý z úseků se navíc jel netradičně celkem třikrát. Zatímco vloni pořadatelé k vytvoření trati potřebovali nějakých 65 kilometrů úseků, letos jim stačila polovina. A ještě k tomu byla hned první rychlostní zkouška zrušena. Na startu nemohla chybět nejsilnější trojice šampionátu bojující o letošní titul. Matthieu Margaillan sice vyhrál obě poslední soutěže, ale kvůli odstoupení v prvním podniku sezónu se musí smířit s druhou příčkou průběžného pořadí. Ve vedení se držel před Langres Jean-Baptiste Franceschi s další Škodou Fabia Rally2 evo. Florent Todeschini usedající za volant Hyundaie i20 N Rally2 si po dvou druhých místech minule na Korsice situaci hodně zkomplikoval havárií. Další Hyundai přivezl z Lucemburska Charles Munster, který letos ještě žádný start na francouzských šotolinách nevynechal. Dvakrát se dokázal dostat mezi pětici nejrychlejších, ale tentokrát to na to moc nevypadalo. Úvodní etapu zakončil Munster na osmém místě a pak jej defekt v neděli hned ráno katapultoval mimo top ten. O páté místo v sobotu naopak zdatně bojoval Emmanuel Gascou. Teprve teď v červenci se vrátil za volant vozu Rally2, se kterým naposledy startoval vloni. Místo v Citroenu ale seděl ve Škodě a bohužel v neděli ráno doplatil stejně jako Munster na defekt.

Výsledky první pětky celé rally nakonec uzavřel Todeschini. Pilot Hyundaie začal na třetím místě, ale ve čtvrtém testu se před něho dostali oba jeho největší soupeři o titul Franceschi a Margaillan. Po celý zbytek dne se je snažil Todeschini dohnat, ale v úplně poslední zkoušce se nevyhnul chybě a jeho ztráta stoupla už na třičtvrtě minuty. Další ztrátu si připsal na první nedělní zkoušce a pak už mohl na útok na čtvrtého Margaillana zapomenout. Ten sice v poslední zkoušce nechal skoro půl minuty, ovšem náskok měl dostatečný na to, aby si čtvrté místo uhájil. Letos podruhé tak zajel nejrychleji z celé trojice Franceschi a přiblížil se průběžnému vedení šampionátu. Podařilo se mu sice dostat na stupně vítězů, ale na boj o vítězství tentokrát nestačil. Hodně blízko měl Franceschi druhé místo, ovšem Citroen DS3 WRC byl nad jeho síly. Na tuto starší, ale silnější techniku královské kategorie vsadil Durbec poté, co poslední dvě soutěže za volantem Škody Fabia R5 po haváriích nedokončil. Zkrotit silnější vůz se mu dařilo daleko lépe a k třetímu místu z úvodní Rallye Terre des Causses přidal ještě lepší druhé. Za vítězstvím hned od prvních kilometrů směřoval hostující Nikolay Gryazin. Ruský pilot se neúčastnil zrovna probíhající Rally Estonia a s Volkswagenem Polo GTI R5 vyrazil do Francie. V sobotu vyhrál všechny odjeté zkoušky a vytvořil si více než dvacetivteřinový náskok. V neděli sice Gryazin už žádný další nejrychlejší čas nepřidal, ale vedoucí příčku si dokázal s přehledem udržet.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!