Uživatel pro získání unikátního snímku vytvořeného umělou inteligencí musí nahrát fotografii obličeje. Web vyžaduje také vyplnění charakteristických rysů, například barvy pleti nebo vlasů, a e-mailové adresy. Zadané údaje však nemusí být pravdivé a funkční e-mail pro získání snímku není třeba.
Aplikace následně vygeneruje fotografii Barbie s nahraným obličejem, avšak s vodoznakem. Pro její plnou verzi musí uživatel zaplatit dva dolary, přes platební bránu pak zadává bankovní údaje.
Uživatel podmínky aplikace, jež podle Velitelství informačních a kybernetických sil nesplňují evropské nařízení o ochraně osobních údajů GDPR, odsouhlasí odesláním vyplněných informací. Tím nad nimi ztrácí kontrolu, tvrdí úřad.
Před virální aplikací ve čtvrtek varoval také slovenský Národní bezpečnostní úřad. Uživatelé podle něj dostatečně nezvažují možné následky sdílení osobních dat. Kvůli nedodržování GDPR totiž není jasné, jak tvůrci aplikace se sbíranými informacemi nakládají. Také polské ministerstvo digitalizace na rozhraní BaiRBIE.me už dříve upozornilo.
Hejtman, náměstci i radní jako Barbie. Na „růžové vlně“ jede i vedení kraje |
Světoznámou figurku Barbie přivedl zpátky na výsluní trhák letošního roku, hraná filmová adaptace v hlavní roli s Margot Robbie. Firmy, zdaleka nejenom výrobci oblečení, dekorací či šperků, se od té doby naladily na růžovou vlnu a propagují nesčetně produktů s motivem této panenky. Mánie využívají právě i webová rozhraní a aplikace.