Citrusové plody, hlavně pomeranče, vanilka, čokoláda a kokos. To jsou příchutě, které mezi lidmi frčí vždy. Čeští konzumenti ale rádi ochutnávají a zkoušejí nové příchutě. „Teď je trendy pistácie či slaný karamel. Lidé už nechtějí umělou chuť, která byla populární v 90. letech, jako třeba tutti frutti. Vyžadují jednodušší a přírodnější chutě. A chtějí, aby to bylo méně sladké,“ říká marketingový ředitel a člen představenstva rodinné společnosti AG Foods Jiří Jízdný jr. Firma se zaměřuje na vývoj, výrobu a distribuci rozpustných nápojových směsí a dodává nápojová řešení pro jídelny.

Vidíme, že 15 až 20 procent zákazníků teď ukončilo živnost, zejména klasické hospody nebo restaurace. Lidé naopak směřují k bistrům a kavárnám. A rostou i luxusní restaurace.

A co se ještě dozvíte?

  • jaké to je naskočit jako reprezentant třetí generace do rodinné firmy
  • zda mají v nabídce stále první nápoj na bázi syrovátky, s nímž v devadesátých letech vstoupili na trh, a jak se od té doby změnil
  • jak se mění chutě českých zákazníků a jak probíhá vývoj nového nápoje
  • čím mohou čeští potravináři čelit velkým nadnárodním gigantům typu Nestlé či Mondelēz
  • kde vidí největší potenciál růstu a co plánují do budoucnosti
  • jak se v posledních měsících proměňuje gastrobyznys 
  • zda je správně, aby stát podporoval restaurační byznys sponzoringem Michelinova průvodce
  • jak mu pomohla studia na švýcarské hotelové škole a co se tam naučil

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související