náhledy
Začaly jako skromný malý projekt, ale vypracovaly se na prodejní hity, které vydělaly autorům pořádný balík. Znáte tyto nezávislé legendy herní scény?
Autor: Jan Hanáček, Bonusweb.cz
Kombinace sportovní hry a závodů Rocket League je ukázkový příklad toho, že dobré nápady umí herní komunita řádně odměnit. Hra vyšla v roce 2015 a už o rok později měla na kontě přes 70 milionů amerických dolarů. Výroba přitom stála pouze dva miliony.
Autor: Psyonix
Ve hře je vaším úkolem skórovat míč do soupeřovy brány. Do míče ovšem nekopete, nýbrž vrážíte vozidlem. Hra nabízí jak online multiplayer, tak i režim rozdělené obrazovky.
Autor: Psyonix
Studio Psyonix, které Rocket League vyvinulo, v roce 2019 odkoupila herní společnost Epic Games. Dodnes se prodalo přes deset milionů kopií této hry.
Autor: Psyonix
Příběh Minecraftu zná snad každý. Navrhl jej švédský vývojář Markus Persson a z jeho malého projektu vzešla jedna z vůbec nejvýdělečnějších herních značek všech dob.
Autor: Nintendo
Minecraft začal pouze jako webová hra a postupem času se vyvinul do značky, která vyprodukovala celou řadu spin-off titulů. Lidé mají však nejraději originál, který je pořád vysoce populární.
Jen prodeje hry vygenerovaly částku blížící se 200 milionům amerických dolarů, ovšem Perssonovo studio v roce 2014 odkoupil Microsoft za 2,5 miliardy dolarů.
Autor: Danrharvey
Terraria si vzala podobný koncept jako Minecraft a nechala hráči plnou svobodu si dělat v otevřeném a náhodně generovaném světě, co chce. Místo toho však zvolila 2D grafiku a i to se vyplatilo.
Autor: Re-Logic
Hry se již prodalo již přes 44 milionů kopií. Terarria je přitom výtvor jen velice malého vývojářského týmu.
Autor: Re-Logic
Na úspěch prvního dílu už chtěli autoři navázat i dalšími projekty, zatím však žádný nesplnil jejich očekávání, a tak se dál raději věnují této dnes již dvanáct let staré hře.
Autor: Bonusweb.cz
A máme tu další projekt, za kterým stojí pouze jeden člověk. Stardew Valley je rovněž hrou o přežití, ovšem poněkud klidnějšího rázu. Na příšery v ní sice také narazíte, ovšem primárně si budujete vlastní farmičku a navazujete vztahy s lidmi z nedalekého městečka.
Autor: ConcernedApe
Hru vydal vývojář Eric Barone (přezdívaný ConcernedApe) v roce 2016 a aktualizuje její obsah dodnes. Sám přitom ještě souběžně pracuje na zcela novém titulu.
Autor: ConcernedApe
Stardew Valley se dodnes dostalo na prakticky všechny možné platformy a prodalo přes 20 milionů kopií.
Autor: ConcernedApe
Hororová hříčka Five Nights At Freddy’s těžila především ze svého virálního potenciálu, který v roce 2014 pomohli přifukovat především youtubeři.
Autor: Jan Hanáček, Bonusweb.cz
Ve hře jste noční hlídač v restauraci s robotickými maskoty, kteří se „mimo svou šichtu“ probudí k životu a vy se musíte bránit jejich útokům.
Autor: Jan Hanáček, Bonusweb.cz
Hra má dodnes už přes 13 navazujících sequelů a spin-offů a jde o velice známou značku. Autor Scott Cawthon přitom při komunitním financování prvního dílu požadoval pouhých 10 tisíc dolarů, aby hru mohl dokončit.
Autor: Jan Hanáček, Bonusweb.cz
Další autor, který se k úspěchu dopracoval úplně sám, je Toby Fox a jeho Undertale. Hra s jinak velice jednoduchou grafikou nabídla celou řadu neokoukaných mechanismů a vybudovala si věrnou fanouškovskou základnu.
Autor: Toby Fox
Ačkoliv se přesné číslo prodejů a výdělků neví, odhaduje se už na řád milionů prodaných kopií.
Autor: Toby Fox
Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na klasiku všech klasik, jednoho z nejvýznamnějších prapředků videoher, Tetris. Tetris je rovněž dílem jednoho muže, Rusa Alexeje Pažitnova, který ji vyvinul při své práci v Sovětské akademii věd v roce 1984.
Hry se dodnes prodalo stovky milionů kopií a její vliv nejen na herní průmysl, ale i na popkulturu jako takovou je zkrátka ohromný.
Když v roce 2013 umístil na aplikační obchod Applu vietnamský vývojář Dong Nguyen nenápadnou hříčku Flappy Bird, ani v nejmenším nepočítal s tím, že mu hra bude časem vydělávat v přepočtu přes milion korun každý den.
Autor: Dong Nguyen
„Flappy Bird mohu označit za svůj úspěch. Ale zároveň to ničí můj jednoduchý život. Proto hru nyní nesnáším,“ napsal Nguyen na svůj profil na Twitteru zanedlouho poté, co mu přinesla až ohlušující popularitu. Hru následně smazal.
Autor: Dong Nguyen
Hollow Knight je projekt malého australského studia Team Cherry, které na její tvorbu od komunity vybralo docela skromných 35 tisíc australských dolarů, tedy asi půl milionu korun. Ze hry se od jejího vydání stal hit v žánru metroidvania.
Autor: BW
Její prodeje se nyní odhadují na asi tři miliony kopií a komunita už je opravdu nedočkavá, kdy autoři vypustí do světa druhý díl s podtitulem Silksong.
Autor: Team Cherry