Kim Hofmanová | foto: archív Ogilvy

Bud Light zapojil do kampaně trans ženu a narazil. Takhle ne, říká odbornice

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Zapojení transinfluencerky do propagace piva mělo efekt, se kterým americký pivní gigant Anheuser-Busch nejspíš úplně nepočítal. Firmě výrazně poklesly prodeje. „Každá značka by si měla zvážit, kdo je jejich cílová skupina a kdo si jejich produkty skutečně kupuje,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Kim Hofmanová z agentury Ogilvy, která se specializuje na společenskou odpovědnost firem.

Řada firem má ve svých interních dokumentech napsáno, že podporuje inkluzi i diverzitu. Možná na to upozorní i v případě, pokud hledají zaměstnance. Měly by však toto firmy zdůrazňovat i široké veřejnosti?
Doba se vyvinula, spotřebitelé a akcionáři očekávají od firem čím dál častěji, že se tématům, jako je diverzita a inkluze, což se dá shrnout obecně pod název ESG, budou věnovat. Dneska máme na výběr ze spousty produktů. Každá značka nebo firma se proto snaží sobě přivlastnit nějakou vlastnost a začít si vytvářet nějakou „osobnost“, skrze kterou může být atraktivní nejen pro svou cílovou skupinu a své zákazníky, ale také pro zmiňovanou širší veřejnost.

Diverzita a inkluze mohou být jedno z témat. Značka může ukázat, že ho podporuje, nebo naopak nepodporuje. Skrze takovou vlastnost se firmy snaží dostat k novým potenciálním zákazníkům, kteří jsou právě ze širší veřejnosti, nebo posílit pozitivní vnímání své značky mezi stávajícími zákazníky.

Říkala, že má trička s duhovými motivy, ale už si netroufne s nimi jít ven, protože ví, že by ji okamžitě okolí odsoudilo. Děti do školy už rozhodně takové věci nenosí. Takže v Americe je opravdu ta tematika mnohem víc vyhrocená.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se