Děj filmu, který právě druhým týdnem běží v tuzemských kinech, vypráví o bankovním byznysmenovi Mattu Turnerovi, kterému kdosi zavolá s varováním. Hlas v telefonu tvrdí, že se v jeho autě, v němž jede se svými dětmi, ukrývá pod sedadlem bomba. A že pokud se pokusí zastavit nebo neposlouchat pokyny dotyčného, všichni zemřou.
„Mám za sebou přes devadesát filmů a štáb Jízdy smrti bezesporu patří k úplné špičce,“ říká v rozhovoru pro deník Metro herecká legenda Neeson.
Co vás na filmu zaujalo, proč jste roli v Jízdě smrti vzal?
Na Jízdě smrti mě zaujala možnost znovu pracovat s Andrewem a Alexem (producenti snímku Andrew Rona a Alex Heineman – pozn. redakce). Jde o náš čtvrtý společný film. Mám je velmi, velmi rád. A i Jaume Collet-Serra, další z producentů, je tím důvodem. Jaume mě režíroval ve třech společných filmech.
Scénář vás drží po celou dobu filmu na sedadle auta.
Ano, scénář se mi líbil, protože v něm bylo velmi málo rvaček a střílení. Je to typ thrilleru, který vám nedá vydechnout. Asi 98 procent stopáže trávím v autě, jako řidič, s dvěma dětmi. Mými filmovými dětmi. To mi právě připadalo velmi zajímavé. Sedíme spolu v rodinném autě, které je v podstatě časovanou bombou. A tak jsem pod tlakem, abych zachránil situaci a samozřejmě životy „svých“ dětí. Mimochodem, mé dvě filmové děti sedí téměř celý film na zadních sedadlech zmiňovaného auta, což není vůbec snadné. Hrají je Lily Aspellová a Jack Champion, dva mimořádně talentovaní mladí herci.
Jaume Collet-Serra režíroval vaše předchozí filmy, tentokrát je v roli producenta a film točil Nimród Antal.
Ano, režie tohoto snímku se ujal někdo jiný, Nimród, a je skvělý. Myslím, že je to výjimečný režisér. Líbilo se mi jeho nadšení, jeho láska k projektu. Vše úžasně vyzkoumal, dokonale se připravil. Vyzařuje neuvěřitelnou energii a neuvěřitelný je i jeho obdiv ke štábu a hercům. Neustále všem upřímně děkoval.
Z Ameriky jste se přesunuli do Evropy a znovu jste točili v Berlíně, že?
Dokonce bych řekl, že je Berlín jednou z hlavních postav našeho příběhu. Jeho ulice, architektura… Nepamatoval jsem si, jak je jeho architektura výjimečná. Město působí mladě, energicky, je opravdu dechberoucí. Měli jsme také skvělý německý štáb. Naprosto úžasný, ve všech oblastech. Opravdu jsem si ho nemohl vynachválit.
Jaký byl váš nejsilnější zážitek z natáčení?
Sedět v autě, které řídí kaskadér Ronnie Paul, ve chvíli, kdy se určitou rychlostí řítíte proti cihlové zdi. A on na poslední chvíli zatočí... Uvnitř jsem se cítil úplně příšerně a křičel strachy, ale navenek jsem se měl tvářit úplně v pohodě, jako že všechno zvládám a mám pod kontrolou. Bylo to děsivé.
96 hodin z něj (omylem) udělalo akční hvězdu
|